המון אנשים מבצעים הסבה מקצועית. אבל מהי הסיבה? מדוע כל כך הרבה אנשים נוהרים מתחומים כמו משפטים, כלכלה או אפילו הנהלת אירועים והפקות אל תחומים אחרים? כמו בניית אתרים, שיווק דיגיטלי ועוד? במאמר זה אמנה את הסיבות לשינוי ויותר חשוב מכך - איך אתם יכולים לדעת שהגיע הזמן לעשות פאוז לקריירה או הלימודים שלכם ולהגיע למקום שבאמת תאהבו ויהיה לכם בו טוב?

3 חוקי בסיס בשביל להבין שאתם צריכים לעשות הסבה מקצועית

לעשות שינוי בקריירה שלך, איך נאמר, זה לא המסלול הכי קל שאפשר לבצע. בין אם אתם אנשים שכבר יש להם קריירה בתחום רציני כבר כמה שנים, כאלה שנמצאים שם מספר חודשים או שאתם נמצאים בנקודת חיים שמתחשק לכם שינוי רציני. זה הזמן לעשות שינוי. בחרתי שלושה מצבים אידיאלים, בהם תוכלו להביא שאתם צריכים לבצע הסבה מקצועית:


התואר שלי הוא לא מה שחשבתי


אני לא חושב שמדובר בטעות או איזשהו אסון אם עשית תואר בתחום שפחות מתאים לכם, הרי ככל הנראה הייתם בני 22 עד 24 כשבחרתם ללכת לתואר, וייתכן שבאותו זמן ללכת לאקדמיה היה נשמע לכם חלומי, מאתגר ומספק. אבל עם הזמן גיליתם שהתחום כבר לא באמת קורץ לכם ומה שבאמת מתאים לכם זה עולם אחר לגמרי. אולי זה לא מה שחשבתם שיהיה, אולי המרצים לא היו משהו, אולי החבר'ה בלימודים היו סתם לא נחמדים, אבל זה לא משנה - אתם מבינים שאתם רוצים להחליף תחום ותעסוקה.

וזה לחלוטין בסדר! אבל ככל הנראה כבר הייתם בשנה השנייה או השלישית לתואר, ועכשיו לזרוק את הכל לפח? החלטתם לסיים אותו בגבורה, ועכשיו יש לכם זמן לפנות אל הסבה מקצועית אמיתית, כזאת שתציב אתכם בעולם עם משכורת מדהימה, תנאים טובים והכי חשוב - עולם מעניין ומרתק.


כבר אין לי עניין במקצוע שלי


מוסיקאים, אנשי במות, עורכי דין, מנהלי חשבונות, מנהלי אירועים וכו' השקיעו מספר שנים על מנת להתמקצע בתחום שלהם, לא משנה אם מדובר בתואר שלקח להם כמה שנים על מנת להשיג אותו או במקצוע שהם רכשו לעצמם בזכות קורס או לימודים עצמאיים. אלו אנשים שנמצאים כבר מספר שנים בתחום שלהם, והבינו שהגיע הזמן לעשות פאוזה ולהגיע לתחום שבאמת ישתלם להם לעבוד בו. נודה באמת, החיים במדינת ישראל לא כל כך פשוטים, בטח כשצריך לשלם על משכנתא/ שכר דירה, חשבונות שונים, הוצאות אחרות וכו' ואותם אנשים מבינים שהמשכורת שלהם לא כזאת גבוהה על מנת לאפשר רמת חיים שכזאת.

ומעבר לכך, הרי לא מדובר רק בכסף, אלא במציאת עניין בשגרת החיים והקריירה שלהם, לקום כל בוקר למקצוע שלא נהנים בו זה כנראה אחד מהחטאים הגדולים ביותר שאנשים יכולים לבצע. לעומת זאת, מידת הסיפוק וההגשמה העצמית בתחומי ההייטק והדיגיטל, היא מבין הגבוהות ביותר כרגע בעולם המערבי.


אני רוצה להפוך לעצמאי


עולם השכירות לאו דווקא מתאים לכל אחד, ישנם אנשים שיכולים להישאר בו עשרות שנים, לעבוד באותה משרה במשך כמה שנים טובות שמדי פעם מקבלים קידומים, בונוסים שונים ופעם ב… עוברים למקום עבודה אחר. אבל לאחרונה התגבשה לה מגמה בה אנשים מעדיפים לבצע שינוי אחר בקריירה - וזה להיות עצמאי.

על מנת להיות עצמאי, צריך לבחור בתחום שהוא מספיק רווחי ופופולרי על מנת להרוויח מספיק ולהשיג כמה שיותר לקוחות איכותיים, הפתרון לכך? עולמות ההייטק והדיגיטל, בעיקר במקצועות הבאים: בניית ופיתוח אתרים, עיצוב גרפי, שיווק דיגיטלי, פיתוח דוט נט ועוד.

אז מה כדאי ללמוד בתחום ההייטק?

כמה מקצועות קיימים בעולם הייטק והדיגיטל? המון! והאמת היא, שקצת קשה לכמת את התחום הזה, כיוון שלכל ענף בתעשייה, קיים מתחתיו עוד ענף, ומתחתיו ענפים נוספים, בקיצור - רשימה בלתי נגמרת של מקצועות. כמובן שרק חלק מהרשימה יכול להתאים אנשים שמעוניינים לבצע הסבה מקצועית זריזה יחסית (תוך כ-4 עד 12 חודשים).

מהניסיון הרב שיש לי בהאקריו והיכרות עם המון בוגרים שונים, אני חושב שהמקצועות אליהם מבצעים הכי הרבה פעמים הסבה מקצועית הם:

שיווק דיגיטלי -
בין התחומים החמים ביותר בתעשייה בישראל, כל ארגון כיום צריך פרסום, לא משנה אם מדובר בעסק קטנטן או בחברה ענקית אשר מוכרת בכל העולם. בתחום זה קיימים המון תפקידים שונים, כמו מקדם אתרים אורגני, מנהל קמפיינים ממומנים, כתיבת תוכן, ניהול סושיאל מדיה ועוד.

לא מעט מהבוגרים שלנו שבחרו מסלול זה, בחרו בדרך העצמאית, וכיום יש להם סוכנות דיגיטל משל עצמם או שהם פרילנסרים שעובדים עם המון בתי עסק במדינת ישראל.


בניית אתרים -

אמנם מדובר בתחום מאוד מאתגר, בו צריכים ללמוד כמה וכמה שפות פיתוח וטכנולוגיות שונות, אך השוק צמא לאנשי פיתוח שכאלה, שיוכלו לפתח אתרים בצורה מקצועית ומהירה, כל זאת על מנת לתת מענה לעסקים, חברות וארגונים שונים. כיוון שכולם רוצים היום להופיע בזירה הדיגיטלית.


בדיקות תוכנה -

לעומת קורס בניית אתרים, מדובר בתחום שקל יותר להיכנס אליו, כיוון שאין צורך ללמוד שפות תכנות מרובות, הקורס אצלנו, יחסית זריז (במשך 4 חודשים במסלול בוקר). אנשים שהם בעלי חוש קריאייטיב, שיודעים לפתור בעיות ושמים לב לכל דבר קטן - יוכלו להיכנס אל התפקיד הזה בקלות רבה.

רבים מן הבוגרים שלנו בקורס בדיקות תוכנה למדו תחום אחר לפני כן, אחת מהן, מיכל, עסקה בתחום האירועים וההפקות, ועשתה הסבה מקצועית אל תחום זה. לאחר שעברה בהצלחה קורס מקצועי של בדיקות תוכנה QA.

לא חייבים תואר באקדמיה

בשביל לבצע הסבה מקצועית, אתם ממש לא צריכים לחזור או להגיע לאקדמיה ולעשות תואר במדעי המחשב, עיצוב גרפי או שיווק. אתם פשוט יכולים להגיע אל קורס פרונטלי או לעשות קורסים אונליין מהבית שלכם, ובתוך כמה חודשים להמציא את עצמכם מחדש במקצוע שבאמת תאהבו, כזה שבאמת יתאים לכם. בנוסף לכך, אם באמת תבחרו בקורס בסופו של דבר, לא תצטרכו לעזוב את העבודה הנוכחית שלכם עד שתסיימו ללמוד אותו, כך שאתם נמצאים ברשת בטחון מתמדת שתשמור עליכם מאבטלה. מהעבודה הנוכחית שלך, במקביל ללמוד ומיד בסיום הלימודים למצוא משרה בתחום החדש אותו בחרתם.

הסבה מקצועית בתקופת הקורונה?

אל תתנו למשבר הזה לפגוע בכם, אלא להפך, דווקא בתקופה הזאת ניתן לעשות את השינוי שחלמתם עליו במשך שנים. לא משנה אם פוטרתם, עזבתם את מקום עבודתכם או יצאתם לחלת - דעו לכם שדווקא בזמן משברים אפשר לעשות שינויים גדולים בחיים, זה אפילו מוכח סטטיסטית בהיסטוריה שלנו.

והאמת היא, שמרבית ממקצועות ההייטק כמעט ולא נפגעו בזמן משבר הקורונה, הדרישה עבור מתכנתים, מעצבים גרפיים, אנשי שיווק דיגיטלי וכו' הם העוגן של הענף הזה, ולכן קיימות המון משרות שטרם אוישו בעולם הזה בתחומים אלו.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה