שוק הגיימינג מתפתח בקצב מסחרר. עד לפני כמה שנים קורס פיתוח משחקים התמקד בכתיבת קוד, היום יש לנו כל כך הרבה תפקידים שונים ומגוונים להתעסק בעולם הגיימינג. ככל שהתעשייה מתפתחת העמקנו אל תוך העולם של פיתוח משחקים כך גם הדרכים שלנו לצרוך משחקים הלכו וגדלו.

אז מה הן הפלטפורמות השונות בהן אפשר לשחק משחקים? והאם ידעתם שכנראה 2 מהן נמצאים לכם בבית?

אלו הן 5 הפלטפורמות השונות בהן אנחנו צורכים משחקים דיגיטליים:

לסילבוס קורס פיתוח משחקים gaming לחץ>

קונסולות ביתיות

קונסולות ביתיות אלו הקונסולות הקלאסיות שמתחברות לטלוויזיה, היום אלו הסוני פליסטיישן והאקסבוקס, בעוד שפעם אטארי וסגה שלטו בשוק. אלו הן קונסולות חזקות המריצות משחקים מתקדמים ומרשימים הידועים כמשחקי-AAA (טריפל - A).

רוב המשחקים המפותחים אליהם אלו המשחקים שמובילים את השוק ומגדירים את התעשייה, יש עליהם הרבה זרקורים וציפייה גבוהה לכל אחד מהכותרים. רוב האנשים שנכנסים לתעשייה חולמים להיות חלק מצוות העוסק בתהליך פיתוח משחקים לקונסולות האלו. משחקים אלו מתהדרים בתקציבי ענק, שופעים יצירתיות ונוטפים סקס אפיל לגיימרים. מעל 70% מהגיימרים שלוקחים קורס גיימינג חולמים להגיע לתפקיד בו הם עוסקים בפיתוח משחקים לקונסולות ביתיות.

המחשב הביתי

לרוב האנשים המחשב משמש לבדיקת אימיילים, תעדוף משימות ותשלום חשבון חשמל. אך הפוטנציאל בו לא התפספס מעיניהם של הגיימרים. העכבר והמחשב הפכו לכלי המשחק הנוח ביותר (מפני שהתרגלנו לעכבר והמקלדת השינוי לג'ויסטיק חדש הרתיע הרבה מאוד שחקנים) וכבר פותחו לו מעל מאות מיליוני משחקים במהלך השנים, קטנים וגדולים והיד עוד נטויה.

זהו המדיום הנוח ביותר לז'אנרים רבים (משחקי אסטרטגיה ויריות, פלטפורמה וחשיבה) מפני שכולנו שולטים במקשים כחלק מגופנו, לכן ניתנת גמישות בסגנון.

יש אלפי תוכנות וקורסים שונים של איך ליצור משחקים למחשב ואין כמעט תוכנות של פיתוח משחקים שלא מאפשרות להוציא גרסה של המשחק למחשב, יש תוכנות שמתמחות בקונסולות ואחרות במובייל אבל כולן נותנות את האופציה להוציא למחשב. לכל הפלטפורמות יש יתרונות וחסרונות אך המחשב האישי תמיד היה הגמיש ביותר.

פיתוח משחקים למחשב הביתי

סמארטפונים וטאבלטים

קשה להתעלם מהפוטנציאל של המכשיר שאנחנו עושים איתו סלפי וסוחבים לכל מקום.

הטלפון הנייד שלנו הוא מכונה חזקה מאוד שהיכולות הגלומות בתוכו לא נעלמו מעיניהם של חובבי המשחקים. בנוסף זהו המדיום הנגיש וה"מקובל" ביותר על ידי הסביבה (נסו לשלוף נינטנדו סוויץ' ולשחק בו במהלך פגישה עסקית ובפעם אחרת לשחק Candy Crush בפלאפון ותבדקו אם תזכו לאותן תגובות). לפי סקרים רבים זוהי הפלטפורמה עם אחוז השחקנים הגבוהה ביותר בפער משמעותי.

פיתוח משחקים לסמארטפון

קונסולות ניידות

מדיום שהולך וגוסס עם גילוי הפוטנציאל של הסמארטפון והטאבלט כמכונה משחקית. לפני כעשור הן שלטו בשוק. ה-PSP של סוני, מכשירי ה-Nintendo ששילבו מסך מגע ומסך שמיועד למשחק בזמן אמת וכמובן הגיימבוי האגדי.

לקונסולה אין ערך מיוחד ויוצא דופן כמו ה-Nintendo Switch אין לה סיכוי נגד הפלאפונים המאפשרים לגיימרים לשחק מגוון רחב של משחקים. כיום אין כמעט פיתוח משחקים שמיועד לקונסולות ניידות, חוץ מה - Nintendo Switch Lite שיוצאת בגרסה ניידת. גם היא מתבססת על ההצלחה של אחותה הגדולה העבדה וממשיכה לבסס את מעמדה במאמץ רב בשוק המשחקים.

יאמר לזכותה שהצליחה ולאחרונה שברה את כל שיאי המכירות של קונסולה.

פיתוח משחקים לקונוסלות ניידות

מציאות מדומה (VR)

ז'אנר חדש וייחודי המתפתח לנו ממש מתחת לאף, היום ניתן לראות עמדות בקניונים, ברחוב ואפילו אפשר להשיג גרסה ביתית.

תעשיית המשחקים מעכלת את המכשיר ועוד לא הצליחו לממש את הפוטנציאל המלא שלו, כרגע המשחקים המובילים עליו הם מאוד פשוטים. אבל מתחת לפני השטח מתבשלים הרבה מאוד דברים מבטיחים הלוקחים את חווית המציאות המדומה כמה צעדים קדימה ומשלבים אותם עם עולם עשיר ומכניקות משחק מיוחדות. גם בתעשייה הישראלית יש פיתוחים וכיוונים מיוחדים למציאות מדומה. אין לנו ספק שהפלטפורמה הזו הולכת למחוזות חדשים ומעניינים שרק מחכים להצית את הדמיון של קהילת הגיימינג.https://www.youtube.com/embed/Nq4YG1i2db0

בונוס: מכונות ארקייד

הרעיון עלה בי רק לקראת אמצע הכתבה ושאלתי את עצמי האם הוא נחשב כמדיום לצריכת משחקים כשזו כל מטרתו? לפני שנגלה, נסתכל קצת על עלייתן והנפילה של מכונות הארקייד.

ההשראה למכונות הארקייד נמצאת אי שם ב1920, בצורת מגדת עתידות בתיבת עץ שהסכימה לחשוף את עתידך תמורת כמה מטבעות. עשר שנים אחר כך ב1930 הופיעה מכונת הפיינבל הראשונה וב-1978 החל עידן הזהב של מכונות הארקייד למשחקים דיגיטליים. Space Invaders סימן את יריית הפתיחה. שנתיים אחריו הגיע פאקמן ו- Sega שטלטלה את השוק מבוסס המטבעות. ב-2004 נחתם סופו של עידן מכונות הארקייד כשהמחשב האישי הונגש לכולם וכולם יכלו להוריד ולשחק משחקים באינטרנט. לא להתבלבל עם יפן ששם משחקי ארקייד עדיין נחשבים לטרנדים ומרכזי הארקייד מלאים על בסיס יומי.

אין ספק שמכונות הארקייד תרמו רבות לביסוס מעמד המשחקים בעולם אך זוהי לא דרך מיוחדת לצרוך משחקים. כל מטרתם מההתחלה היא להריץ משחקים והמשחקים המפותחים אליה בקלות יכולים להופיע על מחשב, קונסולה הביתית ואפילו במובייל. מפני שאין לה בידול מיוחד אלא רק תחושה וערך נוסטלגי זהו לא מדיום שאפשר להתמקד בו ולהקדיש לו משחק מחשב במיוחד שייצר ערך שונה.

מכונות ארקייד

יש לכם מדיום שאתם רוצים לפתח משחק אליו? למה לעצור את עצמכם, בואו ללמוד קורס פיתוח משחקים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה