אם אתם עוצרים את עצמכם מלקחת קורס גיימינג כי אתם לא בטוחים שיש לכם מקום בתעשייה, תחשבו אחרת.

תעשיית המשחקים מתפתחת בקצב מסחרר. כל חצי שנה משחקים חדשים פורצים את הרף ומעלים אותו לדרגת הבלתי אפשרי. הצרכנים נשארים עם פה פעור ועיניים נוצצות. איך לא? כל משחק הוא תוצר אומנות בפני עצמו עם מכניקות חדשות, עולמות עשירים ומלאים עד לפרטים הקטנים ביותר וגרפיקה שגורמות לנו לפקפק בנוף מחוץ לחלון.

לעומת הצרכנים יש את כל מי שרוצה להיכנס לתעשיית המשחקים. אלו שמתלבטים אם לקחת קורס פיתוח משחקים ולא יודעים אם הם באמת יגיעו לעבוד אצל הבולדוזרים שיורים משחקים כמו מכונה משומנת. המפתחים בתחילת הדרך רק רוצים טבילה מהתחום אבל הסטנדרט כל כך רחוק שאפשר להתייאש רק מהמחשבה של "איפה אני מתחיל?"



אז זהו. שלא. כמו כל תעשייה יש לנו את מובילי התעשייה. ואמנם היא מציבה סטנדרט גבוהה אבל זה לא אומר שאתם, לא משנה מה הרקע, הגיל או הניסיון רוצים להיכנס לתעשייה לעולם לא תוכלו.

גם אם אתם:

  • לבד בכל העסק
  • אין חברות משחקים בסביבה שלכם
  • לא יודעים כלום
  • לא מכירים אף אחד בתעשייה

כל אלו לא יעצרו אתכם מלפרוץ לתעשיית המשחקים. מתקשים להאמין?
אז קבלו: עשרה משחקים מצליחים שפותחו על ידי מפתח אחד בלבד המוכיחות לנו שלא צריך תקציב ענק – אלא רק את הידע של קורס פיתוח משחקים טוב:

1. Minecraft – הרבה לפני הספרים, עשרות אלפי ערוצי היוטיוב, המודים, קהילת השחקנים העשירה והיצירתית ביותר שנראתה במשחק עמד מרקוס פרסון. כבר בתור ילד מרקוס התעניין בתחום פיתוח משחקי מחשב. ב-2009 התפטר מעבודתו כדי לפתח משחק משלו, שנה אחר כך הוא שיחרר את הדמו הראשון של Minecraft. המשחק צבר פופולריות במהירות ומרקוס הבין שהוא יצטרך יד נוספת, הוא שכר עוד כמה מפתחים והשאר היסטוריה.

2. Roller Coaster Tycoon - כשכריס ישב לפתח את סדרת המשחקים בו השחקן מנהל פארק שעשועים ספק אם חשב לעצמו שהמשחק ינחל הצלחה עולמית, שלא לדבר על יצירת ז'אנר חדש. אבל זה בדיוק מה שקרה. כן, ז'אנר ה-Tycoon פותח על ידי אדם אחד בלבד. כריס עבד ככותב קוד ותוכנה ובזמנו הפנוי בנה מנוע משל עצמו, תוך כדי החל להתעניין ברכבות הרים. כריס החליט לערבב את 2 העולמות שלו ולבנות חוויה בה השחקן מנהל פארק שעשועים. אחרי לא מעט ליטושים העולם קיבל את Roller Coaster Tycoon המסמל את יריית הפתיחה לז'אנר ה-Tycoon שנכנס ללבם של אינספור גיימרים ולילדות של רובנו.

3. Dust: An Elysian Tail – התחלנו קצת בגדול אז בואו נדבר על הפחות מוכרים. Dust הוא משחק אקשן- הרפתקאות דו צדדי בסגנון אולד סקול עם טאצ' חדשני. כל מי שמציץ בטריילר או בביקורות (ממוצע 83) יתרשם ממה שנראה כמו תוצר מצליח של חברת משחקים ממוצעת. אבל האמת היא שהכל פרי עבודתו של מפתח אחד. אם אתם עדיין בטוחים שזה בלתי אפשרי לפתח משחק שנראה מעולה לבד – אנחנו ממליצים לכם לצפות בטריילר ולקבל ממנו השראה.


מי יודע כמה אנשים במרחק קורס גיימינג אחד ממשחק כזה?

4. Braid –
 לג'ונתן צץ רעיון למשחק ב-2004, הרעיון המשיך להתבשל אצלו ולא הרפה. כעבור שנה הבין שיש לו משהו מיוחד והחליט להשקיע את זמנו בפיתוח הרעיון. הוא השקיע כ-200,000 מכספו הפרטי כדי לממן את המשחק וכעבור 3 שנים יצא לעולם Braid. המשחק הביא המון אלמנטים חדשניים ויצירתיים לסגנון הסופר מריו שהתקבלו בברכה על ידי הקהילה. היכולת לשחק עם הזמן ופאזלים מיוחדים נותנים לBraid- קסם משלו וזרימה ייחודית שקשה להאמין שרק עין אחת הייתה אחראית לכל אורך פיתוח המשחק. כיום ג'ונתן מוביל אירועים מובילים בתחום משחקי אינדי ומעיין קורס פיתוח משחקים משלו.

5. Touhou Project – בדיוק כמו שהשם מציע, זהו משחק - Shoot Em Up כאוטי לחלוטין. המפתח של המשחק, זון רצה להיות מלחין מוזיקלי למשחקי מכות. כשהוא ראה שהחלום שלו לא מתגשם, זון החליט לפתח משחק בעצמו כשהוא שואב את ההשראה מסגנון המשחקים שאהב כילד. הכותר הראשון שוחרר בשנת 1996 ועד היום יצאו כ-18 כותרים (האחרון שוחרר לפני כמה חודשים) ועוד מתוכננים להמשך. הסדרה גם התרחבה למדיומים שונים כמו אלבומי מוזיקה, מנגות, ספרים ומגזינים.

6. Stardew Valley - הנה סיפור השראה שכולם מרוויחים ממנו: אריק ברונה סיים את לימודי התכנות שלו ולא הצליח למצוא עבודה בתחום פיתוח משחקי מחשב. הוא החליט להשחיז את הכישורים שלו עד שיצליח למצוא מקום והחל לפתח משחק בעצמו. כדי להפוך את הפרויקט למעניין אריק נזכר במשחק האהוב עליו בתור ילד "Harvest Moon" והחליט לבנות את הגרסה האופטימלית עם כל הדברים שהיו חסרים לו. כיום Stardew Valley מכר מעל ל-3.5 מיליון עותקים ואריק הפך לסמל השראה לכל מי שרוצה לפתח משחק בעצמו.

7. Five nights at Freddy’s – משחק הקאלט שצבר פופולריות במהירות לא רגילה, הפך למותג והגדיר מחדש את ז'אנר האימה התחיל ממקום לא צפוי. לפני שסקוט הביא לנו את Five nights at Freddy’s, הוא פיתח משחק אחר. אחד תמים יותר בשם Chipper & Sons Lumber CO שעקב אחרי משפחת בונים בעלת מפעל לעצים. הקהל לא נשאר אדיש לדמויות המוזרות במשחק והחל להריץ בדיחות שנראות כאילו בעוד רגע הן עלולות לבלוע לשחקן את הנשמה. סקוט החליט לקחת את הבדיחות על המשחק שפיתח כפוטנציאל והשתמש בסגנון הקריפי של הדמויות למשחק חדש. האינטרנט קיבל את מה שהוא ביקש וסקוט עשה היסטוריה.


אם יש לכם קונספט טוב חבל שתשמרו אות ולעצמכם! קורס פיתוח משחקי מחשב יעזור לכם להגשים חלום

8. Tetris – כן, באמת. טטריס. לפעמים ההשראות הכי גדולות יושבות לנו מתחת לאף. נכון שלהיות חלוץ בתחום זה תמיד יתרון, אבל הרשימה שלנו מוכיחה שזה לא חובה. אלכסיי פז'טינוב התחיל לתכנת את המשחק כשעבד כטכנאי מחשוב באקדמיה הסובייטית למדעים. כשהמשחק הופץ במערב הוא זכה להצלחת חסרת תקדים והופץ בכל פלטפורמת משחק אפשרית. השם נגזר מהמילה הלטינית ארבע שהיא "טטרה" מפני שכל הצורות במשחק מורכבת מארבעה ריבועים. בנוסף מוזיקת הרקע של טטריס היא שיר עם רוסי בשם Korobeinki. מוזמנים להפעיל את הסרטון למטה על דקה ולראות בעצמכם.

9. Retro City Rampage - אם אריק לקח את ההשראה שלו ועשה ממנה משחק אז למה לא לקחת את הז'אנר האהוב עליך ולעשות ממנו פארודיה? הרעיון למשחק עלה מישיבה של כמה חברה עם בירות שהשתעשעו עם הרעיון "מה היה קורה אם - 3 GTA היה יוצא על מערכת נינטנדו?". יום למחרת הם התחילו לעבוד על הרעיון תחת השם "Grand The Fftendo" הפרויקט המשותף נגרר כ-5 שנים עד שבריאן שהוביל אותו החליט לקחת עניינים לידיים שלו, להתפטר מהעבודה ולעבוד על הפרויקט לבדו. אתגר לא קל שכלל עיצוב, תכנות וגרפיקה. המשחק שוחרר ב-2012 וזכה לשבחים מהקהילה ובביקורות. לפני חודשיים שוחרר המשחק השני בסדרה - Shakedown: Hawaii וגם הוא זכה להצלחה רבה.



10. Ghost of a Tale – 
מה קורה כשאנימטור בכיר ובמאי של Dreamworks ו- Universel מחליט שהוא רוצה להיכנס לתעשיית המשחקים? ליונל גלט הבמאי של נסיך מצרים ואל דוראדו אחראי לתוצר המהם שלפניכם. ליונל החליט לשנות קריירה ולעבור אל פיתוח משחקים. המשחק הראשון שלוGhost of a tale הוא שילוב של משחקים שהשפיעו עליו עמוקות: Dark souls, The Legend of Zelda, Ico. ליונל נתקל בהרבה קשיים במהלך פיתוח המשחק וכמעט החליט לוותר. למזלנו הוא לא ויתר וקיבלנו משחק נהדר והוכחה שכן אפשר לייצר משחק שנראה ומרגיש ברמה גבוהה בעזרת בן אדם אחד בלבד. הוכחה חיה שגם אם אין לך רקע בתחום, תמיד אפשר לעשות את הקפיצה.

לסיכום נראה שבכל זאת העולם הנוצץ של פיתוח משחקים לא רחוק מאיתנו. לרובנו אין צוות מומחים, תקציב ענק ומשרדים עם נוף לים. אבל לא באמת צריך את זה כדי לפתח משחק מצליח. הוא לא חייב להיות בסטנדרט הגבוה שאנחנו מכירים עם מערכת קרב כמו של - God Of War ועולם פתוח כמו -Red Dead Redemption 2.

נכון אתם לא יכולים להפיק את משחק ה-GTA הבא אבל זה לא אומר שלא תפתחו משהו מיוחד!
מספיק שיש לנו ביד קונספט חכם, הרבה מוטיבציה וידע של קורס פיתוח משחקים כדי להתחיל לפתח את מה שיהיה בתקווה רבה – המשחק הבא שיכנס לרשימה מסוג זה וללבם של גיימרים רבים.

רוצים לרכוש את הידע הדרוש והניסיון מהמורים שלנו? למה לחכות? ההרשמה למסלול קורס פיתוח משחקים בעיצומה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה