בלוג
Thumb_Gaming

מכותבי קוד ועד לתסריטאים ומעצבים – התפקידים שהתווספו לתעשיית המשחקים בשנים האחרונות

עודכן בתאריך:5 ינואר 2022


עולם פיתוח משחקי המחשב עשה דרך ארוכה ממשחקים מפוקסלים עם מעט אובייקטים לעולמות עשירים מלאים בפרטים וסודות. המסע לקח לא מעט זמן ותהליכי ניסוי וטעייה עד שהתעשייה הגיעה למקום שבו היא נמצאת כיום. אמנם עדיין אין לנו את הנוסחה איך ליצור משחק אבל בהחלט הגענו לתוצרים מעוררי השראה. המשחקים של היום דורשים צוות מיומן מקצועי ולא מעט אנשים העובדים בתיאום אחד עם השני כדי לייצר תוצר ברמה גבוהה. המספרים משתנים בכל חברה וחברה אבל כדי לפתח משחק Triple A בחברה כמו Ubisoft לוקח מעל ל600 אנשים. זה כמעט בלתי נתפס כשהמשחקים הראשונים שפותחו נעשו על ידי צוות של איש אחד בלבד כמו -Castle Wolfenstein ו- Space invaders . אלו היו ללהיטים כששוחררו והיוצרים לא התמקדו בהרבה דברים חוץ מהקוד, שלא לדבר שאף אחד מהם לא לקח קורס פיתוח משחקים.

פיתוח משחקים

אבל הזמנים השתנו, בעוד שפעם כדי לפתח משחק היית צריך לדעת לכתוב קוד, היום התעשייה התקדמה והשתנתה וכוללת מספר תפקידים מגוונים כך שלהרבה יותר אנשים וסוגי כישרונות יש מקום בתעשייה הנוצצת של פיתוח משחקים. אנחנו לא נציין את התפקידים המוכרים שכל חברה צריכה כמו משאבי אנוש, שיווק ויועץ לענייני דין, אלא נתמקד בתפקידים שנולדו במהלך התפתחותה של תעשיית הגיימינג.

אז הכירו את התפקידים בתעשיית הגיימינג שהם לא רק כותב קוד:
1) מעצב משחק – החלום של כל גיימר. מעצב משחק הוא האדריכל והבמאי של המשחק. תפקידו של מעצב המשחק הוא מקיף ביותר, עליו לבחור את הקונספט למשחק ולעצב חזון. אחר כך לחקור משחקים מתחרים ולנתח יתרונות וחסרונות. לעבוד בצמוד לאנימטורים והמתכנתים כדי לבדוק שכל המכניקות פועלות כמו שצריך, שהשחקן מרגיש איזון ושליטה על הדמות ושהתוצר הוא באמת התכנון המקורי אותו בנה בקפדנות. ככל שהמשחק גדול יותר כך יש יותר מעצבים הייעודים לחלקים שונים במשחק, יכול להיות מעצב משחק ייעודי לקרב, או מעצב משחק ייעודי לשמירת האיזון של הדמות לכל אורך המשחק. התפקיד של מעצב משחקים הוא מאוד דינמי ומשתנה מחברה לחברה. המעצב צריך להיות בקיא בתעשיית הגיימינג, להכיר משחקים רבים, לדעת איך לייצר משחק מהבסיס ומה הדברים שיניעו את השחקן לכל אורך הדרך.

2) תסריטאי – השחקן היום כבר לא נזרק אל משחק כמו פעם. הוא נכנס לעולם. הוא כבר לא יכול להמשיך לחסל חייזרים בלי סיבה. הוא צריך להבין מה המטרה שלו ביקום של המשחק ולמה הוא עושה את מה שהוא עושה, האם הוא דמות כועסת שנוקמת על בני משפחתו? או שאתה משחק שוטר ממוקד וכל האמצעים כשרים להשגת המטרה? התפקיד של תסריטאי היא לדאוג לתקשר לשחקן את המטרה בצורה ברורה, כדי שהוא יבין מה התפקיד שלו בכל רגע. תתפלאו אבל גם למשחקים קלילים ש"לא דורשים מאמץ מחשבתי" השחקן חייב להבין לאיזה עולם הוא נכנס, עולם מטופש ככל שיהיה. גם אם זה ציפורים נקמניות שלוקחות את השליטה חזרה מחבורת חזירים או דמות כמו אינדיאנה ג'ונס שבורחת מיצור לא ידוע. ישנם אפילו משחקים שבוחרים להשקיע פחות במשחקיות ויותר בעלילה. לדוגמא- Florence, Heavy rain, A Normal Lost Phone.

3) אנימטורים ומעצבי תלת מימד – לגרפיקאים וכל מי שמתעסק בדמויות תלת מימד וטקסטורה, יש הרבה מה לחפש בשוק הגיימינג. האנימטורים יכולים למצוא את עצמם בהרבה תפקידים שונים בעולם של פיתוח משחקים - החל מלבנות דמות מאפס בהתבסס על הקונספט של מעצב המשחק או שלהעמיק וללטש את הדמות לפרטים הקטנים ביותר. הם יכולים להיות אחראיים לסביבה ולחפצים מסביבה, ואפילו לכפתורים ולעיצוב של התפריט. לאנימטורים מקום של כבוד לצד המתכנתים, הם אלו שמעירים את המשחק לחיים ונותנים לו את הטאצ' הקסום שהופך משחק לחוויה וכמה שורות קוד ליצירת אומנות.

רועי ליבנה, סטודנט במסלול אנימציה תלת מימדית

4) בודק משחקים – יש לנו עלילה? שלבים? קונספט? נושא? יופי! עכשיו צריך לתת לעין מקצועית לעבור על הכל ולהחזיר לחוות דעת. זהו השלב שבו החברה נשענת אחורה וקוצצת ציפורניים. אל תתנו לשם ולתיאור לבלבל אתכם, זה לא מקצוע "שכונה" שבו השחקן פותח כפתור נשען לאחור ומשחק משחקים למחייתו. העבודה של בודק משחקים דורשת הבנה מקיפה בעולם הגיימינג, הפסיכולוגיה של השחקן, יכולות אנליטיות ותקשורת ברמה גבוהה. הבודק חייב להכיר את האומנות של יצירת משחק ולדעת לתת הערות בונות בהתאם לבאגים שגילה. האם המשחק מספיק אינטואיטיבי? האם ברור לשחקן מה צריך לקרות בכל רגע? לפעמים העבודה מסתכמת בלשחק את אותו השלב שוב ושוב לנתח את הביצועים בכל רגע ולהעביר אישור כי שום באגים לא התגלו במהלך הטסט. לבודק חלק חשוב מאוד בעיצוב המשחק והשלמתו לפני שהוא יוצא לשוק.

Young man testing virtual reality technology with colleague in office. Colleagues working on improving VR headset technology experience.

5) אחראי סאונד – מה קורה כשיורים בחבית נפץ? היא מתפוצצת ומרעידה את העולם של השחקן לכמה שניות, או כשהדמות בולמת בפתאומיות? השחקן שומע צליל חריקה של הגלגל שורף את האספלט בכביש. הצלילים האלו נבחרים בפינצטה על ידי אחראי הסאונד, החל מקול ירי לכל נשק ועד הצעדים של השחקן במשטחים שונים. הסאונד משרת ומעצים את חווית המשחק. אם אתה עומד בקצה הר והרוח נושבת באוזניים, או שאתה מתגנב בביוב וסאונד הטפטוף המונוטוני של המים פוגעים ברצפה. בכל אלו אנשי הסאונד מתעמקים ובוחרים את הצליל המתאים ביותר לחוויה שהם בנו לפי הצלילים הקודמים. זה נושא שפחות מתמקדים בו במהלך לימודי קורס משחקי מחשב.

6) מדובב – תאמינו או לא מדובב ייעודי למשחקי מחשב זה מקצוע. בלי יותר מידי חלטורות מהצד לסדרות אנימציה או לפרסומת. נטו מדובב שמיועד לדמויות במשחקי מחשב. כמובן שבארץ זה פחות תפס אבל בחו"ל התחום ממשיך לגדול ואפילו נפתחים קורסים שמלמדים אותך כיצד להיכנס לנעליים של דמות ולהגיב בהתאם למצבים שונים. אחד הלקחים שהתעשייה למדה להימנע מהם היא להביא מישהו מפורסם שידובב את הדמות במשחק (בין הניסיונות הכושלים ברוס וויליס, פיטר דינקלג', סמואל ג'קסון), מפני שלשחקנים המדובב מזוהה בתור עצמו ולא עם הדמות שעמלו כל כך קשה ליצור. לכן העולם הזה שייך למקצוענים בתחומם ולאו דווקא לקולות מוכרים.

בהסתכלות לאחור זה מדהים לראות כמה העולם של פיתוח משחקים התפתח במהלך השנים. ממקצוע לא ממופה, הוא הפך לאחת התעשיות המובילות בשוק, עשרות ילדים מחפשים מדריכים איך ליצור משחק כל יום כי כולם רוצים להיות חלק מהשוק.

גם אתה היית ילד כזה? עדיין חולם להכיר את העולם של פיתוח משחקים? לחץ כאן לעמוד קורס גיימינג!



פוסטים קשורים

איזה מחשב מומלץ למעצבי גרפיים
מעצבים גרפיים? כך תבחרו מחשב מתאים בשנת 2022
איתמר מרילוס | 7 אפריל 2022
ידידו הטוב ביותר של מעצב גרפי הוא המחשב ולכן יש חשיבות עצומה לכך שהעוסקים בתחום יבחרו במחשב המתאים והמדויק לצרכים שלהם. זאת משום שיצירתיות, דמיון ומעוף שהן התכונות הדומיננטיות של מעצבים זקוקים לסביבת עבודה תומכת עבורו.
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
עבודות טיפוגרפיה קורס עיצוב גרפי
דנה כהן | 10 ינואר 2022
עבודת המעצבים הגרפיים היא עבודה מעוררת השראה. רוצים גם? פרטים נוספים על קורס עיצוב גרפי של HackerU.
תמונה ראשית פוסט פוטושופ משנה מציאות
הפוטושופ: משנה מציאות כבר 25 שנה
דנה כהן | 10 ינואר 2022
השנה חברת אדובי חגגה 25 שנים לשחרור הגרסא הראשונה של התוכנה הכה ידועה שלה, פוטושופ.
הדפסה בלתי אפשרית
הדפסה בלתי אפשרית
עומר אביעד | 9 ינואר 2022
למרות שהמדפסת הומצאה כבר בראשית שנות ה- 80, הדפסה בתלת מימד היא אחד הנושאים הפופולאריים והמדוברים כרגע ביותר בעולם ההיי- טק. אחד הדברים שהופכים את המדפסות התלת ממדיות למרתקות היא העובדה שניתן להדפיס בהן כמעט כל דבר, החל מתותבות לגוף האדם ועד לתכשיטים וכלי בית.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס