בכל תחומי המחשב, האינטרנט והדיגיטל התרחשו שינויים רבים ומואצים בעשורים האחרונים. אחד הנושאים בהם ניתן להצביע על שינוי משמעותי, הוא עיצוב גרפי, כשההכשרה אליו מתבצעת במסגרות של לימוד גרפיקה.

בעבר, היו אלה גרפיקאים שעבדו בעיקר בתחומי הדפוס השונים: הם עיצבו מודעות פרסום בעיתונים ומגזינים, או שימשו בתפקידים שונים בחברות ההוצאה לאור, שעסקו בהדפסה של חוברות, ספרים וחומרים כאלו.

בשנים האחרונות, השתנה התחום לחלוטין והחל להתפתח תחום העיצוב הגרפי כפי שאנחנו מכירים אותו היום. תחילה היו אלו לימודי גרפיקה ממוחשבת. מסגרות אלו לקחו את הגרפיקאים משולחן הסרטוט, זנחו את העטים ועלו לסביבת מחשב. שם למדו המעצבים בעלי החוש הקריאטיבי, כיצד לעצב חומרים כגון כרזות, מודעות, שלטים וכדומה בעזרת תוכנות.

עם השנים השתכללו התוכנות וגם תחום העיצוב הגרפי התעצם. כניסת פלטפורמות דיגיטליות דוגמת טלפונים חכמים ואיתם רשתות חברתיות, הביאו לכך שתוכן שיווקי ופרסומי עוטף אותנו בכל שעות היום. במסכים השונים ביניהם אנו עוברים, מופיעות כל העת מודעות, באנרים, עמודי נחיתה ועוד. מאחורי כל אחד ואחד מהם עומד מעצב גרפי.

מעצב גרפי – מקצוען בעולם של חובבנים

המעצבים תפקידם לקחת את המסרים השיווקיים וחוויית המשתמש שמבקשת החברה, המפרסם וכולי להעביר ולהטמיע אותם בקמפיינים ובעמודים אותם הם מעצבים.

פריחת הרשתות החברתיות דוגמת "אינסטגרם", המשלבת תמונות וכרזות לצד תוכן שיווקי רב, הפכה את העולם הדיגיטלי לכזה, בו רבים מאיתנו מתנסים בשילוב טקסט ותמונה ברמה עיצובית כזו או אחרת.

המעצבים הגרפיים בעולם דיגיטלי, נדרשים להרבה יותר מכך. עליהם להתמקצע בתחום מ-א' ועד ת'. המשמעות היא בין היתר כזו, בה על המעצב להיות בעל רקע עיצובי מבוסס. כזה הכולל ראשית כל שליטה בכל הרקע העיוני של תולדות העיצוב ועולם העיצוב.

פונטים, אפקטים ופילטרים שאנו נהנים לשחק איתם באפליקציות השונות, הם כלי עבודה של ממש עבור מעצב גרפי בעידן דיגיטלי. על כן, הם נדרשים לשלוט בכל אלו שליטה אבסולוטית במהלך לימודי גרפיקה. זאת, באמצעות הסמכה בתכנות העיצוב המקובלות, מרביתן מטעם היצרנית "אדובי". מרבית הקמפיינים והעיצובים הנדרשים עבור אתרי אינטרנט ותוכן שיווקי במדיה, מעוצבים בתוכנות כמו פוטושופ ואדובי אילוסטרייטור.

לימוד גרפיקה – הכשרה מקצועית הכרחית למעצב

את ההכשרה המקצועית מקבלים המעצבים במסגרות של קורס עיצוב גרפי. הם לומדים את החומר העיוני בנושא ואז עוברים לשלב המעשי. כניסיון יישומי הם נדרשים לעצב פרויקטים משלב הרעיון הבסיסי ועד לתוצאה המבוקשת, שמעבירה את המסר הנדרש מהם.

זה מתבצע במסגרת זמן מוגבלת ובעזרת שליטה בסביבה הממוחשבת על התוכנות השונות שצוינו. אותם קמפיינים לא נותרים לשם התרגול בלבד והמעצבים מגבשים אותם לכדי תיק עבודות רציני ומגוון. באמצעותו הם משתלבים אחר כך באותו עולם דיגיטלי.

שם, בוגרי מסגרות לימוד גרפיקה, הם אלו האמונים על הטמעת המסרים השיווקיים בתכנים פרסומיים, מסחריים ואחרים באתרי אינטרנט, אפליקציות, קמפיינים ברשתות החברתיות ועוד.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה