נגיף הקורונה הביא איתו משבר בריאות בקנה מידה עולמי שהמהירות שלו חסרת תקדים בהיסטוריה האחרונה. אך מעבר למשבר בריאותי, הנגיף הזה השפיע עמוקות גם על הכלכלה העולמית. חברות רבות צריכות לנקוט פעולות שמטרתן להגן על האנשים שלהן ולהבטיח המשכיות עסקית.

ומה עם ההייטק אתם שואלים? חברות הייטק יצטרכו ככל הנראה להיערך לשינויים בשלוש חזיתות: שרשרת אספקה, ביקוש בשוק ועובדים. תכנית העבודה צריכה להתמודד בטווח הקרוב אבל גם צריכה לכלול את אופן הפעולות בטווח הבינוני והארוך.

ההייטק כענף, גמיש מאוד לשינויים. נכון שבטווח הקצר השיבוש גם חברות הייטק רבות יינזקו מהמשבר הכלכלי, אבל חברות ההייטק מתורגלות הרבה יותר לעבודה מרחוק מאשר תעשיות אחרות ולכן יסבלו פחות מהלם תרבות במקום העבודה.

המעבר לעבודה מהבית בעזרת כלי שיתוף פעולה דיגיטלי עשוי להניע את הביקוש להייטק בקטגוריות רבות. הצורך ההולך וגובר בתשתיות לתמיכה במשמרת זו, כמו מחשוב ענן לעסקים או צריכת פס רחב מוגברת לצרכנים, יהווה יתרון לתעשייה.

 שיהיה לעובד כל מה שהוא צריך בשביל לעבוד מהבית 

בכל חברה יתמודדו אחרת עם האתגרים, אבל גם כל מחלקה בחברות ההייטק תתמודד עם אתגרים משל עצמה. הסוד הוא עבודה במהירות בצל המשבר. הדרך שבה ארגונים מתמודדים ממש עכשיו בטווח הקצר תשפיע רבות על הטווח הארוך.

אחת הדרכים הטובות ביותר להתכונן לכל אתגר עתידי היא לפתח כוח עבודה דיגיטלי אלסטי, סביבת עבודה הניתנת להרחבה המאפשרת להתאים את עצמכם במהירות ולהסתגל לצרכים העסקיים המשתנים. בדרך זו, עסקים יחלישו את ההשפעה של נגיף הקורונה על העסק ואף יתייעלו על ידי מעבר לכוח עבודה דיגיטלי אלסטי. 

  • שימוש בכלי עבודה מתאימים - אם בחברה עוד לא קיימים הכלים הנכונים לעבודה מרחוק, אנשי ה- IT, צריכים להבטיח שלכל העובדים תהיה גישה לכלים אלה, כמו גם יכולת או הכשרה מתאימה לשימוש. התוכניות לטווח הארוך צריכות לכלול את את היכולת האלסטית של כוח עבודה וזה אומר גם לעבוד דיגיטלית מרחוק, כמו גם הפחתות פוטנציאליות בכוח העבודה ובנסיעות.
  • להיות אלסטיים לשינויים - חברות הייטק צריכות להבין שהן חייבות להתאים את עצמן לשינויים המתרחשים עכשיו. זה אומר שהם צריכים לדאוג לציוד שיאפשר עבודה באמצעים דיגיטליים מהבית והפצתו לעובדים. יש לאגור רשתות המחברות מכשירים לבתים בהם עובדים עובדים ולקוחות, ויש להבטיח הגנות אבטחה על נתונים הזורמים ברשתות אלו.
  • גיוס כל העובדים למשימה - אין מה לעשות, העובדים הם הכוח שמניע את החברה קדימה. בתקופה מאתגרת זו, זה עוד יותר קשה לרתום את העובדים, בעיקר אלו שיצאו לחלת. אבל דווקא בזמנים קשים אלו, תראו לעובדים שלכם שהם חשובים לכם ושאתם כאן למענם גם אחרי המשבר. בדרך זו, העובדים ירגישו מחויבות כלפי הארגון ויתנו 100% מעצמם.
  • ביצוע מעקב אחר היעדים - רוב העובדים נמצאים בבית ועובדים משם. חשוב מאוד להציב יעדים לעובדים בבית ולוודא שהם מבוצעים. לפחות בהתחלה כדאי לבצע שיחות צוות יומיות ולראות איפה כל אחד עומד עם המשימות שלו ומה הוא צריך כדי לקדם אותן.
  • להיות פתוחים לדעות של אחרים - אף אחד מאיתנו לא היה בסיטואציה הזו קודם. אומרים שמגיפה מסוג זה, שמתרחשת פעם ב-100 שנה. לכן, אף אחד מאיתנו גם לא יודע איך להתמודד נכון עם המגיפה. לכן, חברות צריכות להיות פתוחות לדעותיהם של אנשים גם לעובדים הכי פשוטים. אין לדעת ממי אפשר ללמוד משהו שלא ידענו קודם.
  • זמן מעולה לשלוח את העובדים להשתלמויות וקורסים - נכון, זו תקופה קשה כלכלית, אבל זו גם תקופה מעולה להשקיע בעובדים שנמצאים בחלת ולשלוח אותם לקורסים במקצועות הייטק כדי שיצברו עוד כלים וידע. למשל, מתכנתים ברמת צד לקוח יוכלו להתמקצע בלימודי הייטק צד שרת או אפילו ללמוד full Stack ולדעת טוב יותר גם צד לקוח וגם צד שרת.

לסיכום, הדרך הטובה ביותר שתעשיית ההייטק יכולה להתמודד עם נגיף הקורונה, הוא לאמץ אותו לחיקה וללמוד ממנו. לקחת בחשבון שזה זמני וגם הגל הזה יעבור והמצב ישתפר בקרוב.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה