נגיף הקורונה הגיע אלינו כמו רוח סערה בסוף פברואר ומאז החיים כמו שאנחנו מכירים אותם כבר לא אותו דבר. הנגיף פגע בהמון מגזרים והשפיע על הכלכלה באופן שאנחנו זוכרים רק מהמשבר הכלכלי אי שם בשנת 2008. ההייטק, שבימים כתיקונם הוא סמל לשפע וצמיחה חווה גם הוא טלטלה. אז איך התעשייה המשגשגת ביותר בארץ ובעולם מתמודדת עם המשבר?

חברות הייטק רבות שלא רצו לפגוע בעבודה ושאפו לאפשר לעובדים שלהן לעבוד בסביבה בטוחה, הציעו פתרונות יצירתיים כדי שימשיכו לעבוד במציאות החדשה.

עבודה מהבית

נכון לכתיבת שורות אלו, בישראל יש כ-15 אלף נדבקים (אל דאגה, רובם כבר החלימו). משרד הבריאות הנחה כי רק 15% מכמות העובדים רשאית להגיע למקום העבודה, חלק מהעובדים נמצאים בקבוצת סיכון וחלק אחר גרים עם אנשים שבקבוצת סיכון ומה עושים עם העובדים שבדיוק חזרו מכנס בחול וצריכים להיות בבידוד? בדיוק עבור כל האנשים האלה הושם הפתרון של עבודה מהבית. מחלקות ה-IT עמלו קשה בהתחלה כדי לאפשר לעובדים לגשת מהבית לרשת של מקום העבודה. חברות שהשכילו להיערך מבעוד מועד, למדו שהן יכולות להשיג תוצאות טובות יותר בעבודה מהבית.

width=
עובדים אונליין מכל מקום

פגישות וירטואליות

אתם מכירים את זה שאתם קובעים פגישה בעבודה ותמיד יש את ההוא שדקה לפני הפגישה רץ לשירותים ואת ההיא שנזכרת בדיוק בזמן הזה שבא לה קפה? פגישה שנקבעה בעשר לא מתחילה לפני 10:10. חברות שלא יודעות לנהל את הישיבות נכון, יכולות למצוא את עצמן מאבדות זמן עבודה רב. פתרונות רבים הוצעו בעבר כמו ישיבות המתנהלות בעמידה, או ישיבות ללא מכשירים אלקטרוניים. אלו נועדו לייעל את הפגישה ולצמצם את הזמן שהיא אורכת. אולם, בחודשיים האחרונים, ניתן היה לשמוע בהמון בתים בישראל את המשפט - אתה בא לפגישה בזום?.

הפגישות הוירטואליות בזום ייעלו משמעותית את זמן העבודה באופן שהחברות לא צפו בכלל. לא רק שהפגישות מתקיימות בדיוק בזמן שנקבעו, עובדים רבים מדווחים כי הם יכולים לעבוד תוך כדי הישיבה ובכך הם מייעלים את עצמם ואת תהליך העבודה. הישיבות הוירטואליות הרבה יותר ממוקדות ומתנהלות רק עם אנשים שרלוונטיים לישיבה ומכורח הנסיבות, הן גם הרבה פעמים קצרות יותר.

שמירה על בריאות העובדים שכן מגיעים לעבודה

בכל חברה יש כמות מסוימת שחיונית להתנהלות הארגון והם כן נדרשים להגיע לעבודה. משרד הבריאות אפשר ל-15% מכמות העובדים להיות נוכחים במשרדים אבל תחת מגבלות מסוימות שהחברה הייתה צריכה לעמוד בהן. חברות רבות השקיעו בחיטוי וניקוי העמדות ובגלל הכמות הקטנה של העובדים, דווח כי העובדים שמגיעים מאוד פרודוקטיביים.

width=
מי בא לפגישה בזום?

התייעלות בנדלן

חברות הייטק רבות שניסו את הלמידה מהבית וראו כי טוב, הבינו כי הן יכולות להתייעל גם בהשקעה שהן משקיעות בנדלן של המשרדים. חבר טוב שלי שעובד באדידס מספר, שעוד לפני המשבר אדידס העולמית רכשה משרדים שמכילים רק 60% מכמות העובדים שהיא מעסיקה. הסיבה לכך היא שהעובדים עובדים טוב יותר כשהם בבית וכשהם כן צריכים להגיע למשרד, הם מגיעים למשרד פתוח שבו הם יכולים פשוט להתחבר עם הלפטופ לכל עמדה שהם ירצו. זהו חיסכון עצום לחברה.

משבר הקורונה רחוק מלהסתיים, אנחנו צפויים לראות עוד המון שינויים בענף ההייטק ובכלל. חברות שישכילו למצוא במשבר הזדמנות יכולות להניב ממנו המון יתרונות ולייעל את אופן העבודה. מעבר לכך, שעם הזמן חברות לא רק ידעו איך לחסוך כסף לארגון, אלא גם איך להפיק כסף מהמשבר הזה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה