התקופה האחרונה הכניסה את כולנו לחרדה קיומית. מי היה מאמין שבישראל שנת 2020 נאבד את החירות שלנו, לא נוכל לצאת מהבית אם זה לא חיוני ולא נוכל לעשות את הדברים הכי טריוויאליים כמו לעבוד? אנשים רבים שעסקו בתיירות, מסעדנות ומקצועות אחרים שלא אפשרו את המשך העבודה בתקופת הקורונה, מצאו את עצמם מתלבטים האם הם צריכים לעשות הסבה מקצועית ואם כן, איזה מקצוע כדאי ללמוד?

משיחות שעשיתי עם חברים שלי, הרבה מהם מענף האירועים, אני מבינה שרוב האנשים למעשה מחפשים יציבות. הם מחפשים מקצוע שתמיד יהיה בביקוש וכשהם צריכים להגיע להחלטה איך לבחור מקצוע ללמוד, הם מחפשים מקצוע שיעניין אותם והם יוכלו לעבוד בו לאורך זמן.

כולנו צחקנו על זה שהתחום שכנראה יהיה הכי רווחי אחרי שהמשבר יגמר, הוא תחום הקוסמטיקה. אולם זה לא מקצוע שמתאים לכל אחת ובטח לא לכל אחד. אז שמעתי יותר ויותר אנשים שהתלבטו מה ללמוד, שהם חושבים ללכת על תחום ההייטק והדיגיטל.

איזה
האם קיים מקצוע יציב בתקופת הקורונה?

אם כך, אם גם אתה מתלבט בשאלות: איך להחליט מה ללמוד או מה מתאים לי ללמוד, הנה כמה תחומים מעולם ההייטק והדיגיטל שתוכלו ללמוד אונליין:

מקצועות לאנשים אומנותיים

עולם ההייטק כבר מזמן לא מורכב מאנשי פיתוח ותוכנה בלבד. תחום האמנות נכנס חזק לעולם הזה שהבין שהוא צריך להשתכלל כל הזמן ולא רק במה שקשור בייצור תוכנה מנצחת אלא גם בחוויית המשתמש שלה, בצורת השיווק שלה וכו'. בתחום האומנותי תוכלו למצוא את המקצועות הבאים:

1. עיצוב גרפי עם התמחות ב-UI/UX
תחום הגרפיקה והעיצוב קיבל תפנית בשנים האחרונות. הסתכל סביבך, כל מותג שאתה רואה, כל פרסומת, כל מודעה שנתקלת בה באיזה אתר, עברו בידיו של מעצב גרפי. מכיר את הסווש של נייקי? עיצבה אותו סטודנטית לעיצוב גרפי. אם גם אתה לא יודע מה ללמוד ואתה אדם יצירתי שרוצה להתפתח בתחום הגרפיקה, כדאי לך לקרוא עוד על קורסים בתחום העיצוב הגרפי.

2. פיתוח משחקים לדסקטופ ולמובייל
רק גיימרים אמיתיים יוכלו להעריך את העובדה שהתחום הזה נכנס גם הוא לעולם ההייטק. עולם הגיימינג מגלגל מיליארדים בכל שנה והאנשים שישכילו להתגלגל לתחום כמה שיותר מהר, ירוויחו כי הרבה מהכסף בתחום שוכב על הרצפה ואף אחד לא נוגע בו.

איזה
לומדים אונליין ועובדים בהייטק

מקצועות לאנשים טכניים

מכיר את האנשים האלה שאומרים עליהם שיש להם ידיים טובות? אלה שכל דבר שהם נוגעים בו, הם מצליחים. אלו אנשים בעלי חוש טכני ואם הם מתלבטים מה ללמוד, הם יכולים לנצל את היכולות שלהם לתחומים הבאים:

1. בדיקות תוכנה QA
זה מקצוע מאוד לא מוערך בעולם ההייטק, אבל האמת היא, שאנשי ה-QA הם בין האנשים החשובים ביותר במשרדי ההייטק. הם שותפים בכל תהליך הפיתוח ובלעדיהם אף תוכנה, אתר או אפליקציה לא יצאו לשוק. אז אם יש לך התלבטות איזה מקצוע ללמוד אונליין בימי הקורונה, לגמרי כדאי לך לשקול את המקצוע הזה. הוא גם קצר.

2. סייבר ואבטחת מידע
פריצות סייבר מתרחשות כל הזמן. כל 39 שניות אם נדייק את העובדות. בתקופת הקורונה, כשכולם עברו לעבוד אונליין, הפריצות הפכו אפילו יותר רגישות. זה הזמן להיכנס לתחום הזה שהוא כבר הכי חם בעולם ההייטק והוא רק הולך ומתפתח.

מקצועות לאנשים ריאליים

למי מאיתנו לא היה בבית ספר של הילד המעצבן הזה שמוציא 100 במבחן במתמטיקה בלי ללמוד בכלל? עד כמה שאנחנו אוהבים לא לאהוב אותם (אלא אם כן זה אתה שקורא את השורות האלו), אלו אנשים שמעולים במקצועות ריאליים. אם בכל זאת אתה אחד מהם, הנה מקצועות שיכולים לעניין אותך:

1. פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד
למי מאיתנו לא היה חלום לפתח אפליקציה מדהימה שתעשה אקזיט ונרוויח ממנה ים של כסף? ובכן, זה קרה למפתחים של אפליקציית Moovit שנמכרה בסכום עתק של 900 מיליון דולר. אם גם לך יש חלום כזה, הוא לגמרי אפשרי תוך קורס קצר תוכל להיכנס לתחום.

2. בניית אתרים Full Stack
נדיר שתמצאו מותג שאין לו אתר אינטרנט, אפילו אם מדובר באתר תדמית בלבד. בתחום ההייטק אנשי הפיתוח והתכנות הם הכוכבים של המשרד ולא בכדי. כך שאם אתה מתלבט איזה מקצוע כדאי ללמוד ותכנות אתרים זה תחום שמעניין אותך, תכנס כמה שיותר מהר לקורס full stack שמלמד גם צד לקוח וגם צד שרת, כך שיהיה לך יתרון בתעשייה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה