ממשבר להזדמנות, לנצל את הזמן הזה בשביל... ועוד שלל קלישאות שמילאו לנו את הפיד בפייסבוק, אינסטגרם ואפילו בטלוויזיה. מתברר, שבזמני משבר, הרבה פלחים באוכלוסייה חושבים על שינוי. אבל מה המילה 'שינוי'? ואיך בכלל אפשר להגדיר אותה מבלי להסתבך? ישנם אנשים שייקחו את זה לכיוון של הסבה מקצועית להייטק וחלק אחר יחשבו על פיתוח תחביבים חדשים. 

במאמר זה נסקור את כל היתרונות שבהסבת מקצוע לעולמות ההייטק והדיגיטל, זה לא משנה אם אתם קוראים את זה בזמן המשבר או אחריו, משברים תמיד ילוו אותנו - אם זה מגיפות עולמיות, מצב פוליטי, משברים כלכליים ועוד. 

מה שתמיד נשאר בטוח, הטכנולוגיה כאן כדי להשאר ולהמשיך להתפתח, כך שאפשר להגיד בביטחון שההייטק לא הולך לשום מקום. 

3 סיבות טובות לעשות הסבה מקצועית להייטק 

אז התחלתם לחשוב על הסבה מקצועית, אבל אתם עדיין חוששים לקום ולעשות צעד משמעותי שכזה. 

אנחנו מבינים, אף אחד לא אמר שזה יהיה פשוט אבל עם עבודה קשה ומאמץ, תוכלו לשפר את החיים האישיים והכלכליים שלכם בזמן קצר. הנה 3 סיבות (מתוך אין ספור) שבגללן אנשים מחליטים לעשות הסבת מקצוע לעולמות ההייטק: 

משכורות – עשייה זה כיף, זה לגיטימי וחשוב מאוד ליהנות במקום העבודה שלכם. 

אך בסופו של דבר, כשאנחנו מקבלים את תלוש המשכורת ורואים שמשכורת הנטו שלנו מגיעה ל... 6,000 ש"ח  או פחות. אם אתם מרגישים שהיציבות הכלכלית שלכם נפגעת והייתם רוצים להרוויח יותר, כנראה שהגיע הזמן לשקול מעבר לעולמות ההייטק.  

שחיקה ושעמום – שגרה יום יומית לפעמים יכולה להתיש אותנו, להתעורר כל בוקר ב-7:00. להתניע את הרכב או לעלות על האוטובוס/רכבת, להגיע לעבודה ופשוט להמתין עד 17:00 (או לפני) בשביל שהיום יעבור. 

מדובר במציאות של הרבה אנשים ואף אחד לא באמת רוצה להגיע כל יום לעבודה רק כדי "להעביר את היום". 

מיצוי וחוסר אפשרות להתקדם – יכול להיות שאהבתם את המקצוע שלכם בהתחלה, אבל ככל שהזמן עבר הבנתם ש... אין לכם כוח לזה יותר. מעבר לעובדה שאתם כבר מיציתם, בהרבה תחומים במדינת ישראל שהם לא הייטק או דיגיטל, קשה להתקדם לתפקידים נוספים בארגון. כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אך ברוב המקומות ככל הנראה תשארו באותו התפקיד למשך שנים רבות. 

נקודה חשובה: כמו שכבר ציינו, אנחנו מבינים שמדובר בצעד לא פשוט וקשה לקחת סיכון כדי שאולי יהיה לכם יותר טוב בקריירה. 

ב'חממה' הטכנולוגית של האקריו, אנו קולטים מדי שנה מגוון רחב של אנשים בכל הגילאים שהתעניינו בהסבת מקצוע. 

הם הגיעו מעולמות הבנקאות, החינוך, עריכת הדין ועוד, כשכיום הם כבר השתלבו בתעשיות ההייטק והדיגיטל במגוון תפקידי מפתח. 

תחלמו בענק ותעשו את זה. מי זוכר את הסצנה במטריקס, שבה ניאו נאלץ לבחור בשתי דרכים? האחת היא להמשיך כרגיל ללא פגע, והשנייה היא לקחת את הסיכון. כולם יודעים מה קרה בהמשך. 

אם אני אקדמאי, זה לא יפגע בי אם אעשה הסבת מקצוע? 

ישנם המון אנשים בעלי תואר, ששמעו כבר על הסבה להייטק לאקדמאים. אבל איך אפשר באמת לעשות את זה?  

הסבת אקדמאים זה לא עניין חדש אצלנו בהאקריו, אחוז ניכר מהסטודנטים שלנו, במיוחד בקורסי שיווק, בניית אתרים, QA ועיצוב גרפי. 

הרי הסבת מקצועית להייטק ולדיגיטל זה לא קל. אבל ברגע שיש לכם תואר ביד, זה מעט יותר פשוט.  

רבים מהבוגרים שלנו, עשו הסבה להייטק לאקדמאים.אחת הסיבות שבחרו בנו היא שהקורסים אצלנו מזורזים באופן יחסי וניתן להשתלב בתעשייה תוך פחות משנה. הם העדיפו את זה מאשר שוב לקפוץ לאקדמיה למשך כמה שנים.  

בנוסף, קורס המיון שלנו, שאורך בין 20-25 שעות בלבד, סיפק להם טעימה מהתחום ללא סיכון כספי, סיבה נוספת היא כמובן ההתחייבות לעבודה לבוגרים שעמדו בדרישות המסלול. 

בשורה התחתונה, לעשות הסבה מקצועית להייטק זה לא כזה מסובך. מרגע שאתם מסיימים את המאמר הזה, תוכלו בתוך מספר חודשים למצוא את עצמכם עובדים כאנשי PPC, בוני אתרים, בודקי תוכנה, מנהלי רשתות ועוד. 

כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור את התחום שאתם מתעניינים בו, להירשם לקורס המיון, לבחון את התאמתכם והתשוקה שלכם לתחום ולאחר מכן להבין שהשמיים הם הגבול. 

שיהיה לכולנו בהצלחה! 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה