כיום ANIMATE CC מבית Adobe הינה אחת התוכנות הלוהטות ליצירת אנימציות, באנרים, מיני סייטים, דפי נחיתה - ובשנים האחרונות אפילו אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון.

במאמר זה נעשה סקירה קלה על היסטוריית Adobe ANIMATE CC, קלות התוכנה ללמידה והשינויים האחרונים של התוכנה עם יציאת הגרסאות ANIMATE CC 2017 ו- ANIMATE CC 2016 שהביאו עמן שיפורים ויכולות חדשות המאפשרות יצוא סרטונים בטכנולוגיית HTML5.
בעבר היו כאלו שהספידו את התוכנה (בשם פלאש בזמנה) – ביניהם סטיב ג‘ובס המנוח, מנכ“לים ב- Google ובחברות נוספות, אך ההיסטוריה חשפה ש- Adobe לא אכזבה.

בזמן שבכירים בתעשייה “קשקשו“ (על מנת להגן על חנות האפליקציות שלהם מטכנולוגיה מתחרה ועדיפה), Adobe פיתחה את אחת מתוכנות האינטראקטיב המוצלחות ביותר בעולם שמאפשרת לייצר את כל סוגי האנימציה, באנרים, דפי נחיתה, משחקים ואפליקציות מובייל. יתר על כך, בגרסה החדשה של “ANIMATE CC“ ישנה אפשרות ליצור אפליקציות Web ואנימציות אינטראקטיביות בטכנולוגיות HTML5 Canvasבנוסף לייצוא אפליקציות לאנדרואיד (APK) ולאייפון (IPA) ולעלותם ל GOOGLE PLAY ו- APP STORE (באירופה ובאסיה בתי תוכנה רבים משתמשים בטכנולוגיה הנ"ל).

מלבד זאת, כיום חברות רבות דורשות ידע בסיסי ב- ANIMATE CC וידע ביצירת אנימציות HTML5 מורכבות. לימוד תוכנת Animate מאפס דורש ידע בסיסי ביותר באחת מתוכנות Adobe כגון: Illustrator, Dreamweaver, InDesign, After Effects, Photoshop, Edge ועוד, כך שכל מעצב, עורך וידיאו (כגון AFTER EFFECTS) או מפתח אתרים יוכל לשלוט בקלות בתוכנה וביכולותיה המופלאות וליצור אנימציה עם אינטראקטיביות של לחצנים, מעברי עכבר, משחקים ועוד.

בנוסף על כך, ANIMATE CC מאפשרת עבודה מרמה בסיסית בתוכנה של יצירת צורה ואנימציה פשוטה ועד לרמה גבוהה של יצירת באנרים, אנימציות מורכבות ואפשרות ליצירת סרטונים אינטראקטיביים בשפת JS עם ספריית התכנות החדשה ) CREATEJSהמזכירה ברובה את שפת המקור 3 AS של Flash/Animate שעדיין משמשת לפיתוח אפליקציות).

חשוב להזכיר שכמעט כל משחקי הפייסבוק שהנכם משחקים כגון: Candy Crash ,Zynga Poker, גרסאות שונות של Angry Birds ועוד, פותחו בטכנולוגיית Adobe ANIMATE CC בתכנות AS3.

לאחר שהבנו את הפשטות בלימוד תוכנת ה- ANIMATE CC ואת הרמה הגבוהה של התוצרים שאפשר להגיע באמצעותה, הגיע הזמן להבין באילו טכנולוגיות התוכנה יודעת להשתמש בנוסף ואיך מתחברת טכנולוגיית HTML5 החדשה עם הגרסאות האחרונות של התוכנה.

כפי שרבים ממפתחי ה- Web יודעים, בשנים האחרונות נכנסה תגית חדשה לעולם ה- HTML5 בשם “Canvas“. הייחודיות שלה היא האפשרות להפעיל אנימציה על מספר ענק של עצמים בו זמנית, תודות ליכולותיה המופלאות לעבוד על המעבד הגרפי של המכשיר ולא על המעבד הכללי (חשוב לציין שאנימציה זו בדרך כלל דורשת עבודה רבה וחישובים רבים יותר מכיוון שהיא פועלת מתוך דפדפן ולא ישירות בתוכנת דסקטופ).

החסרונות בשימוש ב- Canvas הם הדרישה לידע מתקדם מאוד בתכנות ב- JavaScript ואיטיות העבודה לעומת טכנולוגיות מתחרות (דוגמת ANIMATE CC ותוכנות דומות).

כאן Adobe נכנסה לתמונה עם היכולות החדשות של ANIMATE CC 2017 המאפשרות לעבוד באופן זהה לפלאש, אך עם זאת לנצל את יכולות ה- HTML5 ולייצא בסופו של תהליך קבצי HTML5 שעובדים על טכנולוגיית Canvas. חסרון ה- ANIMATE CC בכך שאינו פועל על דפדפני אנדרואיד ואייפון, מתבטל לחלוטין בעוד הוא מאפשר ליצור אנימציות בדקות בודדות עם אפקטים מרשימים של סליידרים ושל משחקים מורכבים, ואף מאפשר להשתמש ולהוסיף קוד JavaScript בקלות במספר לחיצות כפתור.

בשנים האחרונות אנו צופים שימוש הולך וגובר של הטכנולוגיה הנ“ל, לדרישות רבות יותר ויותר של חברות פרסום לייצור באנרים אינטראקטיביים עם סגירת HTML, עמודי נחיתה מונפשים, משחקים ואפליקציות Web, וליכולות החדשות במיוחד של סמארטפונים שעד לאחרונה סבלו מפרסומות HTML5 כבדות ומסורבלות לביצוע ולתצוגה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה