היום כולם מדברים על חוויית משתמש וזה נראה לנו כמעט מובן מאליו. מי שיש לו 'מניות' חשובות בתהליך הוא ניר נבות, שהוא הרבה יותר מרק מרצה דגול ומעצב גרפי משובח. כל מה שקשור לחוויות משתמש UX/UI ועוד - קרה הרבה בזכותו. לפני כשנתיים, במהלך שנת 2020, הפך ניר נבות לראש תחום עיצוב גרפי אצלנו ב-HackerU וניצלנו את ההזדמנות בשביל לשוחח איתו.

ניר, כיף לפגוש אותך! בוא תספר לנו איך התחיל הסיפור שלך עם עולם העיצוב

"האמת שזה סיפור מצחיק, למרות שבהתחלה הוא לא כ"כ הצחיק אותי ועוד שנייה תבינו גם למה. אני דוגמא מצוינת לסטודנט שתויג כבינוני בלימודים ולכן במקום לעבוד במיתוג או פרסום כמו כל המצטיינים במחזור שלי, נפלטתי למה שקראנו אז עיצוב אינטראקטיבי ומיד אחרי הלימודים התקבלתי לחברת אמדוקס. בתחילה כמעצב ולאחר מכן הקמתי וניהלתי את צוות חווית המשתמש (UX/UI) בחברה. בדיעבד, זה שינה את חיי.

זו הייתה חוויה מטורפת ואם היו שואלים אותי אם הייתי חוזר על המסלול הזה שוב, הייתי עונה על כך באופן חיובי. לאחר 13 שנים באמדוקס כבר הובלתי פרויקטים בינלאומיים גדולים, שלימדו אותי אינספור דברים, ועל הדרך, אני לימדתי את הצוות שלי דברים חדשים."

וואו! דרך ארוכה, אבל ממש נראה שנהנית ממנה בכל רגע, ואז, לאחר מכן הגעת אל מסלול ההדרכה?

"התהליך שעברתי דומה למסלול שהרבה מעצבים עוברים, באיזשהו שלב בקריירה אתה רוצה להתפתח גם בתחום האקדמי והעצמאי, אז באמת אחרי שעזבתי את אמדוקס הקמתי עסק עצמאי והשתלבתי באקדמיה. היום מלבד HackerU, אני מרצה במכון הטכנולוגי בחולון – HIT ומשמש כיועץ אקדמי בכיר במשרד העבודה (שותף לכתיבת תוכניות לימודים, כותב מבחנים ובוחן סטודנטים לתואר הנדסאי)."

ניר נבות

יש לך גם סטודיו פרטי, במה הוא עוסק?

"מקווה שזה לא ייחשב כפרסומת סמויה, אבל אני הבעלים של סטודיו בשם 'ניר נבות', אני בעיקר מספק פתרונות מקצה לקצה בתחום חווית המשתמש לחברות טכנולוגיות מובילות (אפיון, עיצוב ופיתוח צד קדמי)."

נשמע מדהים, גם לתפקד כמנטור וגם על הדרך להגשים את עצמך כעצמאי! אני אעבור לשאלה מרתקת לא פחות: מה זה מבחינתך עיצוב גרפי?

"אני אגיד לך מה שאני אומר לכל מי שמתייעץ איתי, שואל אותי או מוכן להקשיב, עיצוב גרפי זה מקצוע לחיים ולימודי עיצוב גרפי משנים חיים.

זה מקצוע מדהים בעיני, הוא מאפשר קודם כל לעבוד במקצוע שאותו למדת, לגדול ולהתפתח בו לכיוונים שונים ומעניינים. למשל, להיות מומחה בתחום מסוים, להיות ראש צוות, להשתלב באקדמיה, תמיד, אבל תמיד חייבים להיות מעודכנים ובזכות הטכנולוגיה אנחנו משתלבים בפרויקטים הכי מעניינים שיש, בשנים האחרונות, יש מגמה מאוד ברורה של לימודי עיצוב גרפי ולאחריהם התמחות באפיון ועיצוב ממשקים, כמו מסלול הלימודים שלנו ב-HackerU."

אתה חושב שאנשים ללא ניסיון יכולים להשתלב בתעשיית העיצוב הגרפי וחווית משתמש (UX/UI)?

"בטח, אני אגיד אפילו יותר מזה, אני מרגיש כחלק מהשינוי שאותו התעשייה עוברת בשנים האחרונות, מחוסר פתיחות לבוגרי לימודי עיצוב שלא למדו באקדמיות מובילות לעיצוב (4 שנים) לעומת המצב היום שבוחן את היכולת של המועמד ע"פ פרמטרים ענייניים שהלימודים הם רק חלק מהם, או במילים אחרות, בואו תראו לי מה עשיתם (תיק עבודות) ואיפה עשיתם (קורות חיים) ופחות מעניין איפה למדתם, לכן אפשר לראות היום מגמה גם בארץ וגם בעולם שבוגרי קורסים ללימודי עיצוב גרפי והתמחות בחוויית משתמש משתלבים בתעשייה לאחר הלימודים."

מה הם לדעתך הטרנדים הבולטים בתחום העיצוב וחווית המשתמש שנחשבים לפופולאריים כיום?

"נתחיל בתחום העיצוב. שמת לב איך כל מיני פלטפורמות לבניית אתרים הופכים דומים יותר ויותר אחת לשנייה?

זה חלק ממה שאני מכנה 'ממשק אוניברסלי' וכמובן כל עולמות ה-AI שתומכים היום מאוד בכל עבודת המעצב, העולם הזה רק בחיתולים יהיה מעניין לראות לאן הוא עוד יגיע. החיים היום של מעצבים מהבחינה הזו הרבה יותר נוחים, בגלל שכל הפלטפורמות די דומות אחת לשנייה. השאלה היא רק איפה למקם את האלמנטים השונים.

בתחום חוויית המשתמש בולטת המגמה של 'מיקרו אנימציה'. אם לפשט, אז מיקרו אנימציה מתייחסת למשוב (ולחוויה) 'ויזואלי'(ת) שאנחנו מקבלים כשאנחנו מבצעים פעולה כלשהי בממשק. זה יכול להיות חיווי בזמן מעבר עכבר כמו האימוג'יס של Metta פייסבוק ואינסטגרם, חיווי חיובי בזמן ביצוע פעולה כמו העברת כסף ב-Pay Box או חיווי שלילי באמצעות רעידה של שדה בזמן שהסיסמה לא נכונה. ה'מיקרו אנימציה' הפכה להיות כמעט ברירת מחדל בשנים האחרונות באפליקציות, באתרים ובכל פעולה שאנחנו מבצעים בממשקים. הסיבה היא שזה נותן לנו בתור משתמשים תחושה של תגמול ולכן מניע אותנו לביצוע פעולות נוספות."

ושאלה אחרונה: יש לך איזשהו 'אני מאמין' כלשהו? נשמח לשמוע

"ברשותך אתחיל מהסוף, אין דבר מרגש יותר מלקבל הודעה בוואטסאפ מסטודנטים שמעדכנים אותך שהם התקבלו לעבודה הראשונה שלהם אחרי הלימודים או לשמוע על בוגרים שמשתלבים בתפקידים בכירים בתעשייה, אז כן, אני מאמין שאם ה'אקדמיה'חממה' (אנחנו) תכין את הסטודנטים לתעשייה, תיתן להם את הכלים הטובים והמעודכנים ביותר להשתלב בתעשייה והסטודנטים ישאפו להיות הכי טובים שהם יכולים ויישארו מעודכנים, כן זה יקרה, ואיזה כיף שיש לנו מקצוע מלא בתשוקה שאפשר להנות ממנו."

למסלול קורס עיצוב גרפי המלא לחץ כאן >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה