בין אם אתה ממש בתחילת דרכך במסלול קורס תכנות או שאתה מפתח/מתכנת לפחות כעשור, תמיד יהיה לך את הרצון לשפר את העבודה שלך. העניין הוא, שיש גם עוד המון מתכנתים ומפתחים בדיוק כמוך, לכן, עם הזמן, פותחו המון פלטפורמות, תוכנות שונות על מנת לשפר את הפרודוקטיביות והיעילות בזמן העבודה.

בחרתי בשש הפלטפורמות הטובות והמועילות ביותר לדעתי, אחת מהן עוזרת לנהל את הזמנים שלנו כמו שצריך, אחרת תעזור לנו למצוא שורות קוד שונות בתכנות שלנו, אפליקציה אחת נוספת שתעזור לנו לעבוד עם פרטנר אחר מקצה העולם ועוד כאלה שיעזרו לנו להתרכז בצורה טובה ביותר.

אז בואו נתחיל:

1. Habitica - יצירת To-Do-List

אם אתה גיימר ומשחקי RPG עמוק בנשמה שלך, הכלי הבא הוא בדיוק בשבילך, הרעיון המגניב שלו הוא שאתה יוצר לעצמך דמות, כותב לה את המשימות שלך, ובכל פעם שאתה מסיים אותן, אתה עולה רמות, יכול לאסוף מטבעות, חיות וכו'.

אז איך זה עובד? עליך לעבוד על-פי שלושת הקריטריונים הבאים: 1. Daily Tasks – המשימות הכי כיפיות, לא? כאלה שהדד-ליין שלהן הוא סוף היום. 2. To-Dos – המשימות שעליך לסיים, בצורה סופית, כאלה שהן יותר לטווח הארוך או הקצר, העיקר לסיים אותן. 3. Habits – ההרגלים שקיימים אצלך, אם מדובר בהרגלים טובים, אתה מקבל על כך פרסים, ואם אלו הרגלים רעים, אתה מאבד מה-Health ומה-Mana שלך.

Warrior mage elf priest archer barbarian berseker bard tribal orc engeneer inventor fantasy rifleman RPG game characters isolated icons set vector illustration

2. The Silver Searcher

בדיוק כפי שאני כותב כתבה שאני צריך לעשות עליה הגהה, כך זה גם בעולם התכנות, כשכותבים קוד, מרבית הפעמים, המתכנת צריך לאתר שורה או קוד מסוים לאחר שהוא מסיים לכתוב. הכלי The Silver Searcher, עוזר בלמצוא את מה שצריך וחוסך המון זמן.

3. Intellij IDEA

Intellij IDE מציעה ויוצרת מספר פונקציות שנועדו לעזור לך בכתיבת קוד דרך שפות ומערכות מחשוב שונות.

4. Foucsmate

אם אתה מתכנן להיות (או שאתה כבר) פרילנסר, לפעמים אתה חושב שיהיה לך קשה לעמוד במשימות או בזמנים. זוהי בעיה מוכרת אצל כל אדם עצמאי באשר הוא, בין אם הוא מתכנת, קופירייטר, איש PPC וכו'.

בעזרת Foucsmate, מדובר ברשת חברתית וירטואלית (זה מושלם לכאלה שסיימו קורס תכנות), שנועדה לגרום לאנשים לעבוד בשיתוף פעולה, גם אם המרחק הפיסי ביניהם הוא גדול, העיקרון הבסיסי שלהם, הוא שאותם אנשים יעבדו בצורה המושלמת והנכונה ביותר עבורם, מבלי לגרום להסחות דעת לפגוע בהם.

איך זה עובד? כל מה שעליך לעשות הוא לקבוע את השעה הזמן בה תרצה לעבוד, לאחר מכן נקבע ה-Session, נשלח לך אי-מייל שעליך לאשר את הפגישה שתיערך כ-50 דקות. אתה פותח את הלפטופ שלך (בבית קפה, בבית או בספרייה) ובכך שני הצדדים משגיחים אחד על השני שהם מבצעים את העבודה שלהם כמו שצריך.

Portrait of a young executive girl watching video lecture on line sitting in a coffee shop

5. Clockify

לא רק אנשים שמתחילים לימודי תכנות לא יודעים בדיוק כיצד לנהל את הזמנים שלהם, אלא גם אנשי הייטק שנמצאים עשרות שנים בתעשייה.
Clockify זוהי ה-תוכנה שתעזור לך לדעת כמה זמן אתה פועל ו"מבזבז" על כל פעילות שאתה עושה, כשבסופו של דבר, היא עוקבת אחר הפעולות שלך כשלאחר מכן, תבין בעזרתה איך לייעל את הזמנים שלך.

6. Soundtrack.net

מכיר את הימים במשרד או בלימודים, שכולם רועשים, ושאין לך שום יכולת להתרכז? ושזה הופך אותך גם לממש עצבני וגם לכך שהעבודה שלך ממש לא מועילה?

נכון, תמיד יש אפשרות להיכנס לספוטיפיי ולשמוע את הלהקות שאנחנו הכי אוהבים, אבל מה שהמון אנשים בשנים האחרונות מוצאים אותו ממש מרגיע הוא סאונדטראקים, ובעברית – פסקולים.

בין אם זה הפסקולים שיצר האנס זימר (מלך האריות, גלדיאטור, "באטמן מתחיל" וכו') או אפילו כאלה של המשחקים שאתה הכי אוהב.

Record player turntable stock footage. A record player turntable with it's stylus running along a vinyl record.

מחקרים רבים מוכיחים שמוסיקה אינסטרומנטלית (ללא מילים) הרבה יותר מרגיעה וקלילה מאשר מוסיקה עם מילים, למה? הרבה פעמים כשאנחנו שומעים מוסיקה שמוכרת לנו, אנחנו מנסים "להשלים" או לשיר את המילים בעל-פה ברא ששלנו.

אגב, אם בדיוק אתה עדיין סטודנט או שבדיוק התחלת קורס תכנות למתחילים, הטיפ הזה הוא כנראה החשוב ביותר עבורך.

בשורה התחתונה, כל אחד שאי-פעם סיים קורס תכנות, אחד שהוא מתכנת מתחיל או כזה שהוא כבר המון שנים בתחום, תמיד חושב כיצד לשפר לעצמו את העבודה, לא רק מבחינת הידע שלו, אלא גם מבחינת הביצועים והפרודוקטיביות שלו, כל הכלים שהצגתי מעלה יוכלו בהחלט לעזור לו.

קורסים מומלצים:
קורס בדיקות תוכנה QA
קורס סייבר Ethical Hacking
קורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים אורגני SEO, קידום ממומן PPC ורשתות חברתיות
קורס בניית אתרים Full Stack Development
קורס עיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב חוויית משתמש UX – Design
קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע
קורס אנימציה – לימודי אנימציה תלת מימדית תוכנת מאיה עם התמחות ב-ZBrush
קורס פיתוח משחקים Gaming & VR
קורס Data Analyst & BI
קורס ניהול שרתי לינוקס Linux

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה