נכון לשנת 2018, היו קיימים בעולם מעל 1.24 מיליארד אתרי אינטרנט. בעידן בו אנחנו חיים, כולם מבינים שאם אתה לא נמצא במרחב הוירטואלי, אתה לא קיים. זו הסיבה שיותר ויותר בעלי עסק מחזיקים אנשי מקצוע שיבנו להם אתר איכותי. אך מה קורה כשאתה עצמאי? קיימות היום המון פלטפורמות להקמת אתרי אינטרנט לאנשים שעוד לא בטוחים שהם רוצים לקחת קורס בניית אתרים. אנשים אלו לוקחים קורס וורדפרס או לחלופין לימודי HTML ויוצרים אתר בעצמם.

בניית אתר בעצמך

פלטפורמות לבניית אתרים יכולות להיות אופציה טובה לאנשים מתחילים שאין להם כסף לשכור את שירותיו של מתכנת בונה אתרים. זו גם דרך מאוד מהירה לבנות אתר. ישנן המון פלטפורמות, שמספקות דרך פשוטה על בסיס כלים של גרירה ושחרור (Drag and drop) ויוצרות אתרים פשוטים.

כדי להבין את העולם הזה, חשוב להבין שיש שני סוגים של מערכות. מערכות סגורות, שבהן מפתחים חיצוניים לא יכולים לשנות או להוסיף פיצ'רים. הדוגמה הכי קלאסית למערכת כזו, היא המערכת של Apple, IOS. כדי ללמוד על המערכות האלו, צריך לקחת קורס בניית אתרים, בסופו תהפכו למתכנתים בהייטק.

לעומת זאת, הסוג השני של המערכות, הן המערכות המכונות קוד פתוח שדווקא כן מאפשרות למפתחים לבצע בהן שינויים. המערכת המוכרת ביותר, היא מערכת האנדרואיד של גוגל. רוב האנשים לומדים את המערכות האלו בעצמם, או שהם לוקחים קורסים קצרים כדוגמת קורס וורדפרס, או לימוד HTML. לא כל מערכות קוד הפתוח הן דומות. חלקן אמינות יותר מאחרות בעוד אחרות יותר גמישות מאחרות.

*קרא עוד על מדריך וורדפרס למתחילים>

אז מה עדיף, להשתמש בשירותיו של בונה אתרים מקצועי, או לבנות אתר בעצמי?

אתר בהתאמה אישית אצל מתכנת מקצועי, יכול לעלות כמה אלפי שקלים. תחזוקת האתר ושינויים בו, יכולים לעלות עוד כמה מאות או אלפי שקלים כל חודש. לעומת זאת, עבור כמה שקלים בודדים בחודש, פלטפורמות קוד פתוח לבניית אתרים, יכולות לתת לך כל מה שתרצה לאתר שלך. בנוסף לכך, כל שינוי שתרצה לעשות באתר, תוכל לעשות באמצעות פרטי גישה אישיים למערכת. זו הסיבה שאנחנו רואים יותר ויותר אנשים עוברים מסלול של לימוד וורדפרס, שזו אחת מהפלטפורמות הכי מוכרות בתחום.

ריכזתי עבורכם את 4 הפלטפורמות הכי מובילות בתחום:


1. WIX

נתחיל עם קצת גאווה ישראלית. Wix היא מערכת קוד פתוח המבוססת על כלים Drag and drop ונוצרה בשנת 2006. הפלטפורמה מאפשרת למשתמשים בה לבנות אתרי אינטרנט ללא עלות וללא צורך בידע קודם. כמובן, שרקע מסוים כמו לימודי HTML, יכול לסייע למשתמש להבין טוב יותר את העולם הזה, אך זה לא הכרחי.

השרת של וויקס מארח יותר מ-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם. על הפלטפורמה שלה, אפשר לבנות כל אתר, החל מאתרי תדמית, דרך אתרי הרשמה ועד חנויות אינטרנטיות – eCommerce. וויקס, מציעה מגוון רחב של ספריות טמפלייטים שהמשתמש יכול להתלבש עליהן ולעשות אדפטציות קטנות.

זוהי מערכת אמינה, מהירה ופשוטה לתפעול. זו הסיבה שמיליונים משתמשים בה החל אנשים עצמאיים ועד עסקים קטנים.

אתר בקלות ובמהירות


2. GoDaddy

מוכרת בעיקר בתור חברת שרתים, אך היא מציעה גם בניית האתרים העצמאית. GoDaddy מציעה מעל 1500 טמפלייטים לעיצוב שכולם מחולקים לקטגוריות שמבוססות על האתר אותו תרצה להקים. גם כאן, מדובר בפלטפורמה המבוססת עלDrag and drop. היא פחות אינטואיטיבית, אבל עדיין מאוד פשוטה לתפעול.

חנויות אינטרנטיות נתמכות גם הן בפלטפורמה הזו, כמו גם מערכות קביעת לוז. דבר שיכול מאוד לעזור למאמני כושר, קואצ'רים ועוד. GoDaddy היא גם בין הפלטפורמות היחידות המציעות חודש התנסות בחינם. דבר שמאפשר למשתמש לבדוק את הפיצ'רים לפני שהוא מתחייב למערכת ומשלם עליה. לעומת זאת, התשלום שלה טיפה יקר לעומת מערכות אחרות ומערכת שירות הלקוחות שלה טיפה בעייתית.


3. Webflow

אחת מהמערכות המובילות בתחום. היא נוסדה ב-2013 וגם היא, כמו המערכות האחרות שתיארתי, מאפשרת לעצב אתר בטכנולוגיית drag and drop ללא צורך בשימוש בקוד. היא פשוטה לשימושף גמישה ויש לה ביצועים מצוינים. 

הממשק דומה מאוד לממשק של פוטושופ והוא מיועד לאנשים ללא כל ידע מוקדם בעיצוב או בפיתוח. יחד עם זאת, השימוש במערכת יכול לעזור למשתמשים ללמוד על העולמות האלו. המערכת אף מאפשרת למשתמש לייצר תבניות שאיתן יוכל להשתמש בשימוש חוזר. 


4. Wordpress


הדובדבן שבקצפת. זו המערכת האהובה עליי מבין כל מערכות הקוד הפתוח. יותר מ-50% מהאתרים הקיימים בעולם, בנויים במערכת וורדפרס, לא בכדי היא הכי פופולארית בעולם. בשונה מהאחרים, כדי לעשות עבודה טובה כאן, צריך לקחת קורס וורדפרס.

לימוד וורדפרס, יכול לפתוח בפניך המון אפשרויות במערכת המדהימה הזו המבוססת על PHP. זו מערכת מעולה לבניית חנויות אינטרנטיות וזה שירות שמוצע בחינם במערכת. מערכת שירות הלקוחות של וורדפרס מאוד ידידותית למשתמש ומספקת תשובות מהירות ויעילות.

בקורסים רבים בתחום ההייטק, כדוגמת קורס עיצוב גרפי או קורס בניית אתרים, משלבים היום גם לימוד וורדפרס.


קורסים מומלצים:

קורס בדיקות תוכנה QA
קורס סייבר Ethical Hacking

קורס שיווק דיגיטלי – קורס קידום אתרים אורגני SEO, קידום ממומן PPC ורשתות חברתיות
קורס בניית אתרים Full Stack Development

קורס עיצוב גרפי עם התמחות בעיצוב חוויית משתמש UX – Design
קורס ניהול רשתות ואבטחת מידע

קורס אנימציה – לימודי אנימציה תלת מימדית תוכנת מאיה עם התמחות ב-ZBrush
קורס פיתוח משחקים Gaming & VR

קורס DBA Master
קורס ניהול שרתי לינוקס Linux

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה