בלוג
social-media-manager

שיווק דיגיטלי – 7 מיומנויות שאתם צריכים בשביל להיות מנהלי סושיאל מדיה מבריקים

עודכן בתאריך:28 דצמבר 2021

לסילבוס הקורס

מנהל סושיאל מדיה (SMM) הוא אחד מהתפקידים הבכירים כשמדברים על תחום שיווק דיגיטלי. זו הסיבה שמנהל טוב זקוק למגוון רחב של מיומנויות שיאפשרו לו ליצור תוכן מרתק שיוביל הסופו של דבר לכמה שיותר המרות. אם אתם שואפים להיכנס לתחום ואולי לקחת קורס שיווק דיגיטלי קצר ואתם לא בטוחים איפה להתחיל, הבלוג הזה יעזור לכם לזהות את הכישורים החיוניים שעליכם לחדד.

מנהל מדיה חברתית הוא האדם בארגון שאחראי על ניטור, הוצאה לפועל ומדידה של הנוכחות של מותג מסוים ברחבי הרשת החברתית. מנהלי המדיה החברתית לרוב מהווים את קולה של החברה. בעבר אנשי SMM היו נקראים גם מנהלי קהילה.

מנהלי סושיאל מדיה מתחזקים את עמודי הרשת החברתית על ידי פרסום מבצעים ותוכן הרלוונטי למותג. הם גם אחראיים על מתן מענה ללקוחות ששואלים שאלות או מבקשים עזרה. הם אחראיים על יצירת תכנים חדשים עבור המותג שלהם הם צריכים כל הזמן לחדש וליצור רעיונות ופורמטים חדשים שיעוררו עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. כדי להיכנס לתחום, אנחנו רואים יותר ויותר אנשים לומדים קורס שיווק דיגיטלי אונליין שמלמד אותם את היכולות הטכניות של כל אותם דברים שמנינו מעלה.

במהלך עבודתם, מנהלי המדיה החברתית יעבדו עם צוותים שונים בארגון ומחוצה לו כמו אנשי יחסי ציבור, ואפילו המחלקה המשפטית איתה הם יתאמו קמפיינים התואמים ליוזמות החברה ועומדים בחוק. בכל פעם שהחברה או הארגון ישיקו מוצר או שירות חדש, יהיה זה מנהל המדיה החברתית שיצטרך לחשוב על אסטרטגיה לפרסום.

width=
אילו מיומנויות אתם צריכים כדי להיות מנהלי סושיאל מדיה מצליחים? 

אז עכשיו כשאתם יודעים מה עושים מנהלי מדיה חברתית, לפני שאתם מתחילים קורס שיווק דיגיטלי, בואו ללמוד אילו תכונות ומיומנויות עליכם לחזק בשביל להצליח בתפקיד:


1. קופירייטינג

בכל קורס שיווק דיגיטלי קצר יעבדו אתכם על יכולות כתיבה ולא בכדי. מנהלי מדיה חברתית עוסקים הרבה בכתיבה. כל רשת חברתית דורשת יכולת כתיבה קצת אחרת. בלינקדאין למשל, צריך לכתוב בנימה יותר מקצועית לעומת פייסבוק ששם הכתיבה יותר קלילה ומהנה או אינסטגרם ששם מירב התקשורת היא באמצעות תמונות.


2. מחקר

כפי שכתבתנו למעלה, על מנהלי המדיה החברתית להישאר מעודכנים כל הזמן. לכן, זה הכרחי שתכירו את עולם הרשתות החברתיות משתנה ללא הרף, את כלי המדידה החדשים שאחרים משתמשים בהם ואפילו מה המתחרים שלכם מפרסמים מדיי יום. יש היום כלים רבים שמאפשרים למנהלי המדיה לנטר אחר פעילות המתחרים ופעילות הלקוחות שלהם ברשת, מה שהופך את עבודה המחקר לקלה יותר.


3. היכרות עם עולם ה-SEO

בהרבה מהארגונים, עולם קידום האתרים נחשב למחלקה נפרדת בתחום השיווק הדיגיטלי, אך הוא משפיע גם על ניהול הרשתות החברתיות. מנהלי מדיה חברתית מעולים יודעים כמה חשוב להם לדעת SEO והם מבצעים תמיד אופטימיזציה של תוכן ברשתות החברתיות עם מחשבה גם על קידום אתרים. כשתחבקו את ה-SEO כחלק מאסטרטגיית המדיה החברתית שלכם, אתם תמשכו קהל גדול יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים.

width=
מנהל מדיה חברתית מצליח, מכיר גם את עולם ה-SEO 


4. מומחיות ברשתות חברתיות

זה אולי נראה לכם מובן מאליו, אך כדי להיכנס לתחום שיווק דיגיטלי, מנהל מדיה חברתית צריך להיות עם כישורים והבנה במדיה הזו. למרות שניתן ללמוד זאת לאורך זמן באמצעות מחקר וניסויים, אם אתם מכוונים למשרה בחברה גדולה, תצטרכו להגיע עם קבלות ולהציג ניסיון. אתם תצטרכו לדעת איזה סוג תוכן עובד טוב יותר בכל פלטפורמה, להבין כיצד לייעל את התוכן ואיך לגרום לקהל להתעניין במוצר שלכם באמצעות התוכן שלכם.


5. תודעת שירות גבוהה

לקוחות פונים לעיתים קרובות לחשבונות המדיה החברתית כדי לקבל עזרה במתן תשובות לשאלות על מוצרים ושירותים ואם אף אחד לא יהיה שם כדי לענות על הרשלות הללו, ככל הנראה שאותם לקוחות יצאו עם חוויה שלילית על המותג. מנהל מדיה חברתית מצליח, יודע שהנוכחות שלו במדיה החברתית היא הפנים של המותג ברשת, שכל מה שהוא אומר או עושה שם הוא ייצוג של המותג - לטוב ולרע.


6. בינה חזותית

נכון, מרבית התכנים במדיה החברתית הם תכנים כתובים. אך תוכן חזותי הוא קריטי לא פחות. אם תקחו קורס שיווק דיגיטלי אונליין, אתם תלמדו כמה תמונות ועיצובים גרפיים חשובים למותג שלכם. לכן, חשוב שיהיה לכם ידע כללי ואף הבסיסי ביותר בעולם העיצוב הגרפי. אנחנו לא דורשים מכם לדעת לעצב בפוטושופ או אילוסטרייטור, אבל אתם כן צריכים לדעת מה נראה טוב יותר ומה הדרישות העיצוביות של המותג שלכם.


7. יכולת הסתגלות

גמישות חשובה בכל תפקיד שיווקי וכשמדובר על תחום שיווק דיגיטלי בפרט. נוף המדיה החברתית נע כל כך מהר שזה הכרחי לדעת להסתגל לשינויים. זה לא מספיק להיות מסוגל לתזמן פוסטים, עליכם להיות מסוגלים לנסות תכונות חדשות ולשנות דברים על סמך טרנדים חדשים. בדיקות A/B גם הן אופציה לבדוק את יעילות הפוסטים שלכם באמצעות כתיבתם במספר דרכים עם תמונות שונות ולראות מה עובד טוב יותר.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס