מנהל סושיאל מדיה (SMM) הוא אחד מהתפקידים הבכירים כשמדברים על תחום שיווק דיגיטלי. זו הסיבה שמנהל טוב זקוק למגוון רחב של מיומנויות שיאפשרו לו ליצור תוכן מרתק שיוביל הסופו של דבר לכמה שיותר המרות. אם אתם שואפים להיכנס לתחום ואולי לקחת קורס שיווק דיגיטלי קצר ואתם לא בטוחים איפה להתחיל, הבלוג הזה יעזור לכם לזהות את הכישורים החיוניים שעליכם לחדד.

מנהל מדיה חברתית הוא האדם בארגון שאחראי על ניטור, הוצאה לפועל ומדידה של הנוכחות של מותג מסוים ברחבי הרשת החברתית. מנהלי המדיה החברתית לרוב מהווים את קולה של החברה. בעבר אנשי SMM היו נקראים גם מנהלי קהילה.

מנהלי סושיאל מדיה מתחזקים את עמודי הרשת החברתית על ידי פרסום מבצעים ותוכן הרלוונטי למותג. הם גם אחראיים על מתן מענה ללקוחות ששואלים שאלות או מבקשים עזרה. הם אחראיים על יצירת תכנים חדשים עבור המותג שלהם הם צריכים כל הזמן לחדש וליצור רעיונות ופורמטים חדשים שיעוררו עניין בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. כדי להיכנס לתחום, אנחנו רואים יותר ויותר אנשים לומדים קורס שיווק דיגיטלי אונליין שמלמד אותם את היכולות הטכניות של כל אותם דברים שמנינו מעלה.

במהלך עבודתם, מנהלי המדיה החברתית יעבדו עם צוותים שונים בארגון ומחוצה לו כמו אנשי יחסי ציבור, ואפילו המחלקה המשפטית איתה הם יתאמו קמפיינים התואמים ליוזמות החברה ועומדים בחוק. בכל פעם שהחברה או הארגון ישיקו מוצר או שירות חדש, יהיה זה מנהל המדיה החברתית שיצטרך לחשוב על אסטרטגיה לפרסום.

width=
אילו מיומנויות אתם צריכים כדי להיות מנהלי סושיאל מדיה מצליחים? 

אז עכשיו כשאתם יודעים מה עושים מנהלי מדיה חברתית, לפני שאתם מתחילים קורס שיווק דיגיטלי, בואו ללמוד אילו תכונות ומיומנויות עליכם לחזק בשביל להצליח בתפקיד:


1. קופירייטינג

בכל קורס שיווק דיגיטלי קצר יעבדו אתכם על יכולות כתיבה ולא בכדי. מנהלי מדיה חברתית עוסקים הרבה בכתיבה. כל רשת חברתית דורשת יכולת כתיבה קצת אחרת. בלינקדאין למשל, צריך לכתוב בנימה יותר מקצועית לעומת פייסבוק ששם הכתיבה יותר קלילה ומהנה או אינסטגרם ששם מירב התקשורת היא באמצעות תמונות.


2. מחקר

כפי שכתבתנו למעלה, על מנהלי המדיה החברתית להישאר מעודכנים כל הזמן. לכן, זה הכרחי שתכירו את עולם הרשתות החברתיות משתנה ללא הרף, את כלי המדידה החדשים שאחרים משתמשים בהם ואפילו מה המתחרים שלכם מפרסמים מדיי יום. יש היום כלים רבים שמאפשרים למנהלי המדיה לנטר אחר פעילות המתחרים ופעילות הלקוחות שלהם ברשת, מה שהופך את עבודה המחקר לקלה יותר.


3. היכרות עם עולם ה-SEO

בהרבה מהארגונים, עולם קידום האתרים נחשב למחלקה נפרדת בתחום השיווק הדיגיטלי, אך הוא משפיע גם על ניהול הרשתות החברתיות. מנהלי מדיה חברתית מעולים יודעים כמה חשוב להם לדעת SEO והם מבצעים תמיד אופטימיזציה של תוכן ברשתות החברתיות עם מחשבה גם על קידום אתרים. כשתחבקו את ה-SEO כחלק מאסטרטגיית המדיה החברתית שלכם, אתם תמשכו קהל גדול יותר ויותר לקוחות פוטנציאליים.

width=
מנהל מדיה חברתית מצליח, מכיר גם את עולם ה-SEO 


4. מומחיות ברשתות חברתיות

זה אולי נראה לכם מובן מאליו, אך כדי להיכנס לתחום שיווק דיגיטלי, מנהל מדיה חברתית צריך להיות עם כישורים והבנה במדיה הזו. למרות שניתן ללמוד זאת לאורך זמן באמצעות מחקר וניסויים, אם אתם מכוונים למשרה בחברה גדולה, תצטרכו להגיע עם קבלות ולהציג ניסיון. אתם תצטרכו לדעת איזה סוג תוכן עובד טוב יותר בכל פלטפורמה, להבין כיצד לייעל את התוכן ואיך לגרום לקהל להתעניין במוצר שלכם באמצעות התוכן שלכם.


5. תודעת שירות גבוהה

לקוחות פונים לעיתים קרובות לחשבונות המדיה החברתית כדי לקבל עזרה במתן תשובות לשאלות על מוצרים ושירותים ואם אף אחד לא יהיה שם כדי לענות על הרשלות הללו, ככל הנראה שאותם לקוחות יצאו עם חוויה שלילית על המותג. מנהל מדיה חברתית מצליח, יודע שהנוכחות שלו במדיה החברתית היא הפנים של המותג ברשת, שכל מה שהוא אומר או עושה שם הוא ייצוג של המותג - לטוב ולרע.


6. בינה חזותית

נכון, מרבית התכנים במדיה החברתית הם תכנים כתובים. אך תוכן חזותי הוא קריטי לא פחות. אם תקחו קורס שיווק דיגיטלי אונליין, אתם תלמדו כמה תמונות ועיצובים גרפיים חשובים למותג שלכם. לכן, חשוב שיהיה לכם ידע כללי ואף הבסיסי ביותר בעולם העיצוב הגרפי. אנחנו לא דורשים מכם לדעת לעצב בפוטושופ או אילוסטרייטור, אבל אתם כן צריכים לדעת מה נראה טוב יותר ומה הדרישות העיצוביות של המותג שלכם.


7. יכולת הסתגלות

גמישות חשובה בכל תפקיד שיווקי וכשמדובר על תחום שיווק דיגיטלי בפרט. נוף המדיה החברתית נע כל כך מהר שזה הכרחי לדעת להסתגל לשינויים. זה לא מספיק להיות מסוגל לתזמן פוסטים, עליכם להיות מסוגלים לנסות תכונות חדשות ולשנות דברים על סמך טרנדים חדשים. בדיקות A/B גם הן אופציה לבדוק את יעילות הפוסטים שלכם באמצעות כתיבתם במספר דרכים עם תמונות שונות ולראות מה עובד טוב יותר.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה