כל אחד או כל עסק שיש לו אתר רוצה להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. היום כל מי שמתעסק באתרים או קידום אתרים יודע שכמעט אף אחד לא נכנס לאתרים שאינם נמצאים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש וגם כשהאתר מגיע לעמוד הראשון לא תמיד זה מבטיח שיכנסו אליו.


הסטטיסטיקות מצביעות על כך שכמעט כל הגולשים אינם ממשיכים לחפש מעבר לעמוד הראשון. ככל שהאתר נמצא בתוצאה גבוהה יותר כך הסיכוי שיכנסו לאתר עולה בצורה משמעותית. כל מי שמחזיק באתר אינטרנט חייב להכיר את הנתונים הללו ולהבין מהו קידום אתרים אורגני בגוגל כדי להחליט כיצד לקדם לעצמו את האתר.

מהו קידום אורגני ומהו קידום אתרים ממומן

קידום אתרים מחולק לקידום אורגני וקידום ממומן. קידום אתרים אורגני בגוגל הוא קידום אשר גורם לאתר לעלות בתוצאות החיפוש והוא אינו קשור לתשלום שגוגל מקבל מהאתר. קידום זה נחשב לאיטי יותר (בדרך כלל) אך תוצאותיו יסודיות ויכולות להשאיר את האתר במקום רלוונטי זמן רב. לעומת קידום זה, קידום ממומן הוא קידום תמורת תשלום. גוגל מציעה לאתרים לפרסם את עצמם במודעות פרסומת וכך לגרום לאנשים להגיע אליהם. בקידום מסוג זה ככל שמשלמים יותר כך האתר מתקדם יותר וכשלא משלמים האתר לא מקודם. ההבדל המהותי בין שני סוגי הקידום הוא התשלום לגוגל כשקידום אורגני מקדם את האתר עצמו ולא רק מודעה.

מה עושים בקידום אורגני

  • תוכן – קידום אורגני מתבצע בין היתר באמצעות תוכן. התוכן צריך להיות מעניין עבור הגולשים ורלוונטי עבור החיפושים בגוגל. התוכן הוא חלק חשוב מאד לצורך קידום אתרים אורגני בגוגל ואם לא משקיעים בו לאתר קשה מאד להשיג את התוצאות הרצויות לאורך זמן.
  • אופטימיזציה – האתר צריך להיות מוגש גם לגוגל וגם לגולשים בצורה הטובה ביותר וכדי להשיג זאת חברת הקידום מבצעת אופטימיזציה. ההתאמה חייבת להתבצע בצורה מקצועית ולהביא בחשבון את אופיים של הגולשים, את מנוע החיפוש ואת המסר שהאתר או העסק רוצים לשדר.
  • התאמה למילות חיפוש – כדי שגולשים יוכלו למצוא את האתר יש לבדוק מה הם מחפשים בתחום ולהתאים אותו למילות המפתח. ההתאמה יכולה להתבצע בתהליך האופטימיזציה או בתוכן ויש לתכנן בקפידה את התהליך.

יתרונות וחסרונות של כל קידום

קידום אתרים אורגני בגוגל הוא קידום יעיל שמתבצע באופן יסודי ויכול להישאר במקום גבוה בגוגל זמן רב או לתמיד. הקידום נחשב לאיטי יותר מקידום ממומן. קידום אתרים ממומן, שהוא למעשה פרסום בגוגל Adwords, הוא קידום מהיר מאד וברגע שמתחילים לשלם לגוגל אפשר לעלות בתוצאות ולהביא גולשים לאתר, אך הוא לא עובד אם מפסיקים לשלם לגוגל או אם התקציב היומי נגמר.

קורסים מתאימים

קורס קידום אתרים - SEO

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה