עבודה בתעשיית ההייטק היא החלום הרטוב של לא מעט אנשים. אלה שמצליחים להכניס את הרגל בדלת של התעשייה משנים (וזו לא הגזמה) את החיים שלהם. פתאום נפתחות שפע של אפשרויות. השכר הגבוה בתעשייה מספק את ההזדמנות להגשים חלומות ב-'מגירה', יש אופק ברור להתפתחות הקריירה בכל כך הרבה כיוונים וניתן אפילו להשפיע על העולם בעזרת פיתוח טכנולוגיות שמגיעות לכל סלולארי ומחשב.

אם אתם שותפים לחלום הזה, כדאי שתהיו מודעים לכך שהדרך לשם היא לא קלה. יש לא מעט מכשולים שחשוב שתכירו ותדעו איך להיערך אליהם מבחינה נפשית ומעשית. היכרות עם הקשיים האלה גם תאפשר לכם להבין את המסלול הספציפי שמתאים רק לכם בדרך לתעשייה. לכל מועמד יש את האופי, היכולות 'הרכות' והמיומנויות המקצועיות שלו ולכן יש כל מיני דרכים להתקבל להייטק שיכולות להתאים עבורכם אבל לא עבור החבר או החברה שלכם, למשל.

איך ללמוד?

אלא אם אתם בוגרי 8200 או יחידות עילית טכנולוגיות, כנראה שתצטרכו ללמוד את התחום שמעניין אתכם על מנת לעבוד בתעשייה. השאלה הגדולה כמובן היא איך ללמוד?

נתחיל מהאפשרות שנשמעת לכאורה פשוטה למדי והיא ללמוד לבד. חיפוש פשוט בגוגל יעלה אינספור קורסים ללימוד עצמי כמעט בכל תחום בהייטק: תכנות, סייבר, עיצוב גרפי, גיימינג ומה לא. קורסים באתרים כמו Udemy או Coursera קצרים בזמן, ניתן ללמוד אותם מתי שנוח לכם ובקצב שנוח עבורכם. גם המחיר שלהם בדרך כלל נמוך מאוד לעומת קורסים מובנים.

ובכל זאת, למידה עצמית כנראה לא מתאימה לכולם. תעשיית ההייטק כל הזמן מתעדכנת וקשה מאוד לדעת מה מהחומר שתלמדו בקורס רלוונטי לעבודה בתעשייה כיום ומה עבר זמנו. סיבה נוספת היא שקשה מאוד לדעת מה עיקר ומה טפל. יש נטייה ללא מעט מרצים בקורסים כאלה לדבר על נושאים מעניינים ומלהיבים (למשל מבחינה תיאורטית) ולוותר על הת'כלס. אבל הסיבה שכנראה הכי קריטית לסיבה שבגללה קשה כל כך ללמוד לבד, היא שבדרך כלל תרגישו מאוד לבד בסוג למידה שכזה. למשל, אם תרצו לתרגל, להתייעץ, לשאול - פשוט לא יהיה לכם את מי. אלה היבטים סופר חשובים בתהליך הלמידה, ובלעדיהם קשה מאוד לקבל כלים אמיתיים על מנת להשתלב בתעשייה. הצורך במרצים/חברים נוגע גם לתהליך הקבלה להייטק. תהליך כזה מבוסס בדרך כלל על 'נטוורקינג' וליווי לכל אורך הדרך עד לקבלה להייטק ביצירת קורות חיים מתאימים, הדרכה לראיונות עבודה, סדנאות ועוד.

לעומת זאת קיימות כיום חברות שמציעות מסלולי לימודים מובנים באופן שמקיף את כל מה שנדרש ללמוד על מנת להשתלב בהייטק באותו התחום. אותם מסלולי לימוד כוללים תרגול (וזה טוב כמובן!) וליווי של מרצים מובילים שניתן להתייעץ איתם. מסלולי הלימוד אומנם ארוכים מעט יותר מקורסים כמעט חינמיים שתמצאו ברשת, אבל עדיין הם נמשכים בין חצי שנה לשנה.

אומנם הלימודים באותם מסלולי הכשרה להייטק יותר יקרים אבל בדרך כלל גם תגיעו ככה בצורה מהירה יותר לעבודה בהייטק. שווה גם לדעת שבמרבית מסלולי הלימוד אפשר גם לשלם על חשבון דמי הפיקדון מהצבא ולהפחית משמעותית את הסכום שאותו תוציאו מהכיס.

איך לבלוט?

על כל משרה בתעשיית ההייטק יש בערך כ-200 מועמדים ולעיתים תהליך המיון למשרה עשוי להימשך אפילו מספר חודשים. לכן אם אתם רוצים להשתלב בתעשייה עשו כל מה שאפשר על מנת להיבדל מהמועמדים האחרים. גם כאן יש משמעות למוסד הלימודים בו אתם לומדים (במידה והחלטתם לא ללמוד לבד). יש מוסדות לימודים שיתמקדו בללמד אתכם מה שצריך לדעת כדי לעבוד בהייטק, ויש חברות שלא יסתפקו בכך אלא ממש ילוו אתכם עד לדלת הכניסה של התעשייה.

חשוב שתדגישו את המיומנויות הרלוונטיות שלכם. אם הכנתם תיק עבודות ייחודי/פרויקט גמר חשוב כדאי מאוד להציג אותו בבניית מסמך קורות החיים שלכם. אין כמו ניסיון 'מעשי' בתחום כדי לשכנע את החברה שאתם המועמדים המתאימים. זכרו שכל מסמך קורות חיים נצפה שניות בודדות על ידי המגייסים ולכן חשוב לבלוט כמה שיותר מהר.

בנוסף, בנו לכם "נטוורקינג" משמעותי בתחום שבו אתם מעוניינים לעבוד. במוסדות לימוד רבים, המרצים מגיעים מן התעשייה ממש ולכן הם יוכלו ללוות אתכם לאורך התהליך, לייעץ לכם איזה תפקידים מתאימים עבורכם, להסביר לכם איך להתכונן לראיון וכן הלאה. מעבר לזה, אי אפשר באמת לדעת מאיפה תבוא ההצעה הנכונה ולכן השקיעו בכך כמה שיותר מאמץ: פנו לחברים שעובדים בתחום, קרובי משפחה, מכרים מפה ומשם, קבוצות פייסבוק ועוד. כל מידע שיהיה לכם יכול לתת לכם יתרון על פני מועמדים אחרים.

אם זימנו אתכם לראיון - זכרו שגם כאן אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני. עוד לפני הפגישה עם המראיין חקרו כמה שיותר על החברה, איזה פרויקטים מעסיקים אותם, מה הערך המוסף שאתם יכולים לייצר עבורם, אפילו תכינו רשימות של שאלות שאתם מעוניינים לשאול.

ואולי הכי חשוב - אל תפסיקו ללמוד. לא בתוך הקורס ולא לאחריו. אין דבר שיעזור לכם יותר מלגלות תשוקה אמיתית לתחום המקצועי שלכם. אם יש לכם במסגרת הלימודים שלכם אפשרות לתרגל את החומר, להתכונן על שאלות מקצועיות שאתם עשויים להישאל בראיון - השקיעו בכך הרבה מאמצים. זכרו שהמסע להייטק הוא רק נקודת ההתחלה שלכם בתעשייה ולא הסוף. העבודה בתחום תדרוש מכם המון למידה ולכן סגלו לעצמכם מיומנויות למידה גבוהות.

לפרטים אודות הקורסים מלאו פרטים בטופס >>

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה