עד לפני עשור, תחום הגיימינג היה שייך באופן בלעדי לגיקים, הוא היה נחשב לתחביב יחסית נישתי. אבל בשנים האחרונות, בזכות הפופולריות שהוא צבר, הוא הפך לתחביב יחסית נרחב! לצורך ההשוואה, ב-2013, ביום הראשון של השקת פלייסטיישן 4, סוני מכרו כמיליון קונסולות! מספר ענק, לא? אז תתפלאו לשמוע, שבהשקה של הפלייסטיישן 5, בנובמבר 2020, נמכרו כ-2.1 מיליון קונסולות, וזה עוד כשמשבר הקורונה פגע אנושות במפעלי הייצור שלהם, ואם לא היה משבר שכזה, ייתכן שהם היו מוכרים הרבה. אז הבנתם שעולם הגיימינג הוא הרבה יותר מתופעה, נכון? אבל איך תחום הגיימינג נתפס פה? ואיך התעשייה לייצור משחקים מתפתחת כאן? והאם אחד שסיים בהצלחה לימודי אנימציה יכול להגיע אל התעשייה? כל התשובות בכתבה הבאה.
כפי שכבר כתבתי קודם, אולי עד לפני כמה שנים תחביב הגיימינג היה נחשב אל אינפנטילי יחסית, אבל כיום המצב לגמרי השתנה, אותם ילדים שהיו גיימריים מושבעים, התפתחו אל מבוגרים גיימרים! ואז לא משנה אם הם נשואים עם ילדים, הם עדיין מוצאים זמן לתחביבים שלהם. אני אישית רואה כמה קהילות נפתחו לאחרונה בארץ שקשורות אל התחום, כזאת קשורה לפליסייטשן, נינטנדו סוויץ' והאקס בוקס. ובזמן הקורונה, אנשים אפילו שקעו אל התחביב הזה יותר ויותר, כי מה כבר אפשר לעשות בין סגר לסגר? ומתחביב שהיה בשביל: להעביר את הזמן הוא הפך למשהו אגיד ואפי, את ההשקה של האקס בוקס החדש זכינו לראות על המסכים הגדולים בעזריאלי בצומת השלום. אנחנו רואים כיצד האתרים המובילים בתחום סקירת הגיימינג, ו-IGN בראשם, נהפכו לפופולריים מאז שנת 2015.
ההשקה של אוקס בוקס על מגדלי עזריאלי
בזכות ההתפתחות של עולם הגיימינג, אנחנו רואים כמה אנשים מתעניינים בקורס אנימציה תלת מימד אצלנו בהאקריו, כיוון שהרבה מהם רוצים להפוך את התחביב שלהם למקצוע. כמובן שזה לא אומר שהם ישחקו בעתיד במשחקים בעבודה העתידית שלהם בתור אנימטורים או אנשי תלת מימד, אבל זה כן אומר שיש להם זיקה עצומה לתחום, מרבית מהאנשים שעוסקים במלאכה של ייצור ופיתוח משחקים, בין אם זה למובייל, לקונסולת או למחשב, הם בדרך כלל אלו שהיו גיימרים בעברם.
אוקיי, הבנו שהתחום בארץ ממש התפתח ואנשים מתים עליו, ואנחנו כבר רואים פרסומות בפריים טיים של נינטנדו סוויץ', אבל האם זה אומר שהתעשייה של ייצור משחקים בארץ מתפתחת וגדלה? אם אני אבחר בשתי חברות מוכרות, אלו יהיו Techplay או 888, חברות מאוד מובילות בארץ, בעיקר בתחום פיתוח משחקי הימורים, כשגם Dragontail נכנסה חזק לקטגוריה (אגב, אחד מהבוגרים שלנו, שסיים בהצלחה קורס אנימציה, עובד שם כיום ועובד באופן שוטף על אחד הפרויקטים היותר מרתקים שלהם).
אוהד בן חמו, מהבוגרים המוצלחים שלנו, מספר את הסיפור שלו. אגב, החברה מאז שינתה את השם שלה, אז לא מדובר בטעות.
אבל, גם בארץ החלה להתבצע תפנית, ואנחנו רואים חברות שמפתחות משחקים לסלולר, שמייצרות משחקים שלא יביישו אף סטודיו בחול. לצורך הדוגמה, חברת Deemedia, שכיום מפתחת משחקי אופנועים למובייל! ואם לא די בכך, אנחנו רואים חברות אחרות כגון Funtomic שלקחו את הפאן הקומי בעולם הגיימינג, כי במשחק שלהם אנחנו מצילים אפרוחים ממפלצות (כן, נשמע הזוי, אבל מבטיח לכם שזה כיף לאללה).
בקיצור, יש עוד הרבה לאן לשאוף בארץ, אבל אין ספק שהעתיד פה ורוד, ומי יודע, אולי עוד כמה שנים נזכה לראות משחקי טריפל A מפותחים בארץ (למי שאינו בקיא, אלו משחקים ברמת ההפקה והביצוע הגבוהים ביותר, כמו ספיידרמן, God of War, The Last of Us) ועוד. אגב, אם כבר דיברנו על משחקים של סוני, האם ידעתם שאחד מאנשי הפיתוח שעבדו על Horizon Zero Dawn הוא ישראלי? כן, תיראו מופתעים, אבל יש המון ישראלים, כאלו שסיימו לימודי פיתוח משחקים או קורס אנימציה, וכיום עובדים בחול במשרדים מאוד נחשבים.
ועוד עובדה שכדאי שתדעו, שבימים אלו עובדים על המון משחקים לקונסלות ולמחשבים, כאלה שהם טיפה יותר כבדים ובגרפיקה ממש גבוהה, כולם כמובן ייחשבו אל משחקי אינדי, כגון Buck ומשחקים בשם In Sound Mind, וזהו רק קצה הקרחון! אנחנו עתידים לראות המון משחקים שמתפתחים בארץ, זכרו את מה שאמרתי.