תחום ה-QA מוכר כאחד התחומים המאתגרים והמעוררים ביותר מבחינה אינטלקטואלית בתעשיית ההייטק. אם אתם מחפשים להיכנס לעולם ההייטק, אחת הדרכים הקלאסיות היא לחקור את תחום בדיקות התוכנה. אבל איך נכנסים לתחום הזה, ומה כדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך ? במאמר הבא נספק לכם תשובות לשאלות אלו ועוד. 

שלב 1: בדקו אם עולם ה-QA בכלל מתאים לכם 

לפני שמתחילים בקריירה בתחום ה-QA, חשוב לקבוע אם המקצוע מתאים לאישיות וליכולות שלכם. כדי לסייע לכם בהערכה זו, התייעצנו עם מומחים מהתעשייה וביקשנו מהם לתת טיפים למתעניינים בתחום. 

לדברי ראש התחום ומרצים מנוסים ב-HackerU, בודקי תוכנה מצליחים נוטים להיות בעלי תשוקה לטכנולוגיה, תשומת לב לפרטים, בעלי חוש פרפקציוניסטי, נכונות לעבודה קשה ויכולת לשתף פעולה עם אחרים. ראוי גם לציין שמיומנויות תקשורת אפקטיביות חשובות ליצירת קשר עם צוותי פיתוח ולדיווח על כל באג או בעיה שנמצאו במהלך תהליך הבדיקה. 

תחום ה-QA יכול לפנות למגוון רחב של אנשים, לרבות משוחררים טריים, בעלי תארים המחפשים שינוי קריירה אנשים במגוון גילאים המעוניינים להתקדם בתעשיית ההייטק ועוד. 

כאן ב-HackerU - 'החממה' להכשרת דור העתיד של ההייטק, פיתחנו שיטה ייחודית להערכת ההתאמה של כל אחד ואחת מכם למסלול שתרצו ללמוד. 

כדי לוודא שכל מועמד ומועמדת ילמדו את התחום המתאים להם, תעברו תהליך של בירור צרכים, אבחון, ריאיון אישי וקורס מיון (מכינה) של כ- 20 שעות ללא סיכון כספי המאפשר להם לקבל טעימה מהתחום. 

שלב 2: אין פתרון קסם, כדי להצליח בתחום ה-QA צריך לעבוד קשה 

רגע לפני שתתחילו את המסע שלכם לעולמות ה-QA, כדאי שתדעו שנדרשת עבודה קשה ומסירות כדי להצליח. 

להירשם ולעבור את שלב המיון הראשוני לא מספיק כדי להשיג את עבודת החלומות שלכם בחברות הייטק מהשורה הראשונה. 

במהלך הלימודים, הן בשיעורים והן בשאר הזמן, עליכם להתאמץ. תשאלו את השאלות הנכונות, הבינו את החומר עד הסוף והשקיעו בכל מטלה, פרויקט ומשימה.  

אל תשכחו להגדיל ראש, גם בזמן שאין לכם מטלות או שיעורי בית, השקיעו את זמנכם הפנוי במחקר על התחום על ידי הצטרפות לקבוצות מקצועיות והתעדכנות דרך בלוגים וכתבות. 

ידע זה כוח והכוח בידיים שלכם, בצעו תרגילים שונים, תקראו מאמרים והישארו מעודכנים בכל השינויים והחדשות הטכנולוגיים.  

ככל שתשקיעו יותר, תהיו מוכנים טוב יותר לפרויקט הגמר בתום הלימודים, כמו גם לבחינת ההסמכה של ISTQB. 

זכרו, להפוך למקצועני QA מצליחים דורש עבודה קשה, התמדה ונכונות לעשות מעל ומעבר בזמן הלימודים וגם אחרי. 

שלב 3: קורות חיים והכנה לראיונות עבודה - רגע לפני שיוצאים לדרך! 

לקראת סיום הלימודים, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על קורות החיים שלכם. 

אם אין לכם ניסיון קודם בתחום ה-QA, הדגישו מיומנויות וקורסים רלוונטיים שהופכים אתכם למועמדים אטרקטיביים. התוכן של קורות החיים שלכם צריך להשתנות בהתאם לארגון שאליו אתם מתמיינים. 

מחלקת ההשמה של HackerU יכינו אתכם בצורה הטובה ביותר לשלב חיפוש העבודה. 

כבר בשלב ההכשרה, תעברו סדנת הכנה לראיונות עבודה ותקבלו ליווי מלא עם כתיבת קורות חיים מקצועיים ובניית פרופיל לינקדאין. 

להתקבל לעבודה הראשונה בתחום זה לא תהליך פשוט ואתם עלולים לקבל "לא", אבל חשוב שלא תוותרו לעצמכם. 

קחו כל ראיון עבודה כהזדמנות ללמוד ולצמוח ויחד עם התמדה ומסירות, תוכלו להבטיח את העבודה הראשונה שלכם כאנשי QA. 

ועכשיו הגענו לשאלת השאלות: למה שארגונים ירצו לגייס ג'וניורים חסרי ניסיון? 

אז למה בעצם ארגון מסוים ירצה לקחת תחת חסותו ג'וניור ללא ניסיון? 

ראשית כל, חשוב לציין שמסלול QA ב-HackerU הוא פרקטי, יישומי ומתעדכן בהתאם לדרישות התעשייה. הלימודים כוללים התנסות Hands On על מצבי אמת. 

שנית, יש לארגונים סיבות רבות להעסיק ג'וניורים, להלן חלק מהן: 

להיות מנטורים - ראשי צוות רבים אוהבים את ההרגשה שהם פיתחו וליוו ג'וניורים ועזרו להם להפוך למנוסים בתחום. 

לא מגיעים עם הרגלי עבודה קודמים - כאשר עובדים מנוסים מצטרפים לצוות חדש, הם מביאים איתם לרוב הרגלים ונהלים ממקום העבודה הקודם.  

ייתכן שהם רגילים להשתמש בטכנולוגיות שונות, לעבוד בשעות אחרות או לגשת באופן שונה למשימות. עם זאת, הג'וניורים הם לוח חלק מבחינת הרגלי העבודה, וזה מהווה הזדמנות למנהלי הצוותים לעצב אותם בהתאם לצורכי הצוות ולסטנדרטים שלו. 

על ידי מתן תמיכה, משוב והכוונה, ראשי הצוותים יכולים לעזור להם לרכוש את הכישורים והידע הדרושים כדי להצליח בתפקידם. זה לא רק מיטיב עם הג'וניור אלא גם יוצר תרבות עבודה חיובית ששמה דגש על שיתוף פעולה ולמידה. 

עלויות פחות גבוהות - כמו בכל ענף, מועמדים פחות מנוסים בדרך כלל מקבלים משכורות נמוכות יותר מאלה עם יותר ניסיון.  

משמעות הדבר היא שארגונים יכולים לחסוך בעלויות על ידי העסקת ג'וניורים שרוצים ללמוד ולצמוח בתפקידם. ראוי לציין שבמקרים מסוימים, עובדים ג'וניורם יכולים להיות פרודוקטיביים בדיוק כמו עמיתיהם המנוסים יותר, במיוחד כאשר הם קיבלו הדרכה ותמיכה מקיפה.  

מרבית מהג'יוניורים מגיעים עם רצון להצליח - כמעט כל ראש צוות יוכל להעיד, שעובדים ללא ניסיון מגיעים עם רצון להוכיח את עצמם, ללמוד דברים חדשים ולא להתפנק.   

רוצים לשמוע עוד על לימודי QA ב-HackerU? 

תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם ממש כאן ויועצי הלימודים של 'החממה' ידאגו לחזור אליכם לשיחת יעוץ והכוונה לתחום ה-QA: 

 

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה