כל אחד שחי ונושם את עולם הדיגיטל יודע שהתחום עובר אינספור שינויים, ברמת הפלטפורמות, המערכות השונות וגם ברמת הטרנדים.
כל החידושים, כמו עולם ה-AI, AR ושימוש בסרטונים הפכו פופולרים בשנת 2019 ולמשווקי דיגיטל מקצועיים אסור להתעלם מכך, במיוחד בכל קורס שיווק באינטרנט שמתקיים כיום.

אנו עדים לשינוי בפרסום הממומן בפייסבוק, שסוף סוף ניתן לפרסם פורמט ריבועי (לטענת פייסבוק, לגולשים במובייל זה נראה טוב יותר בעין), אבל זה רק על קצה המזלג.

אילו שני טרנדים הולכים להיכנס במהלך השנה? ולאן עתיד עולם הדיגיטל הולך להתפתח? מוזמנים לקרוא על כך בכתבה הבאה.

תמונה מצויירת של ילד מסתכל דרך משקפת, עומד על ערימת ספרים וברקע עננים

חשוב להישאר ערניים – בטח בעולם של הניו-מדיה

צ'אטבוט - Chatbot

בעבר, כשהיינו רוצים לפנות לבית עסק היינו מריצים את השם שלו בגוגל, מאתרים את המספר ומתקשרים אליו.

בתקופה האחרונה, חלק מהגולשים מעדיפים לבצע את הפנייה ישירות דרך עמוד הפייסבוק. הבעיה? לרוב המקומות אין באמת נציג אנושי שיוכל לענות על אותן שאלות, לכן, אותו גולש יצטרך לחכות על מנת לקבל תשובה לשאלותיו שמתקבלות בדיליי לא קטן. מה שגורם לפנייה ברוב המקרים לשאלות הללו להפוך ללא רלוונטיות.

לכן, אנו זוכים לראות מגמת עליה בביקושים למה שמכונה צ'אטבוטים, המהווים פתרון עבור אותן בעיות. נגיד וגולש רוצה לברר מידע שלא מופיע באף מקום ברשת, באותה שיחה עם ה"בוט", הוא יוכל לקבל את אותן התשובות.

מספר חברות בשוק לקחו זאת צעד אחד קדימה, כשבמקום שהצ'אטבוט יהווה תחליף ל"שירות לקוחות", שעונה על שאלות כמו: "מתי אתם פתוחים?" או "האם אתם עושים משלוחים?".
הוא הופך למערכת הזמנות, כפי שרשתות הפיצה הגדולות Pizza Hut ודומינו'ס פיצה עשו. כך שבתוך כמה הקלקות בפייסבוק הפיצה שלכם כבר בדרך אליכם.

מלבד מערכות הזמנות, ניתן להפוך אותו למכונת לידים משומנת, שבעזרת כמה קליקים מהירים, הגולש ישאיר את מספר הטלפון שלו (או המייל, זה כבר תלוי בכם).

על-פי האתר Cardinal, במחקר שבוצע, ברגע שעמוד מסוים החליט להשתמש בצ'אטבוט, ההמרה (Conversions) שלו עלתה ב-267% (!).

גרף עולה - שיפורים

כשלומדים להשתמש כמו שצריך בבוט – בתור מספר שבועות יהיה ניתן לראות את השיפורים וההמרות

אז איך עושים זאת?
ראשית, עליכם לבחור את הפלטפורמה שהכי נוח לכם לעבוד איתה (ברוב המקרים ההתלבטות היא בין Many Chat לבין Chat Fuel, כשלכל אחת יש את היתרונות והחסרונות שלה. אני אישית מעדיף לעבוד עם תוכנת ה-Chat Fuel. מה שבטוח, שתיהן מאוד אינטואיטיביות והשימוש בהן הופך לפשוט לאחר שלומדים איך לעבוד איתן.

כמה כללים שאתם חייבים לדעת, רגע לפני שאתם בונים את הצ'אטבוט שלכם:

  • לחשוב על מטרתו העיקרית של הבוט (שירות לקוחות, משיכת ליד או מערכת הזמנות)
  • במידה ובחרתם ביותר ממטרה אחת – תדגישו זאת עוד בתחילה השיחה עם הגולש
  • לא לתת לגולש שאלות פתוחות – אלא לתת לו לבחור בתשובות מוכנות מראש
  • במידה והגולש כן מחליט לכתוב טקסט – עלייך לדעת לבחור תשובה גנרית שתופיע בכל פעם שהגולש עושה את זה
  • לא לכתוב יותר מדי טקסט! תחשבו שרוב המשתמשים גולשים דרך הסלולר וכשכותבים למעלה ממספר שורות במסנג'ר זה נראה רע ו"חופר" מדי
  • לשמור על תסריט שיחה קצר - גולשים, במיוחד בישראל, ממצים מאוד מהר צ'אטים (במיוחד כשהם לא אנושיים)
  • תדגישו מבעוד מועד שהצ'אטבוט שלכם אינו אנושי - הגולשים אינם טיפשים והם יודעים טוב מאוד שמדובר בבוט שמשוחח איתם

והכי חשוב – גם אם בהתחלה הצ'אטבוט לא עובד כמו שצריך או לא משרת את המטרה, תהיו סבלניים איתו, עשו את השינויים שהוא צריך לדעתכם ואל תתייאשו. כל אחד שעבר קורס שיווק ופרסום (או בין אם לא) מבין שהתחלה עם פלטפורמה חדשה היא לא קלה.

סטוריטלינג - Storytelling

כולנו שמענו בשנים האחרונות על המושג סטוריטלינג (Storytelling).
קופירייטרים, מנהלי שיווק, מנהלי שיווק דיגיטלי ואנשי סושיאל מדיה כבר ממזמן הבינו, שלתוכן יש כוח משמעותי בעולם הפרסומי, במיוחד כשאנחנו מדברים על רשתות חברתיות.

כל מרצה שקשור אל לימודי פרסום, שיווק ברשת כבר הבין שיש את הצורך בלהכיר לעומק את המושג הזה.

לרוב הגולשים והלקוחות הפוטנציאליים כבר נמאס מלשמוע מסרים שיווקיים ומכירתיים (בוא וקנה, רק עכשיו!), הם רוצים לשמוע את "המעבר" שיש למותג שהם קוראים עליו. גם אם זה ב-15 שניות סטורי, בכתבת טאבולה/ אאוטבריין או במודעת פייסבוק.

הרי ברגע שאנחנו רוצים לפרסם פריט, מוצר או רעיון מסוים, יש לנו תוכן להעביר ובהתאם לכך – מסרים. מה אנחנו רוצים שאותו גולש יחשוב עלינו או יזכור בעוד כמה ימים או שעות.

שיווק ופרסום דיגיטלי - צרו את הסיפור של המותג שלכם

צרו את הסיפור של המותג שלכם

האדם הממוצע במדינת ישראל מבלה כ-6 שעות בפייסבוק, הוא עובר על אינספור פוסטים, חלקם שיווקיים, חלקם של חברים וחלקם סרטונים של כלב או חתול חמוד שעושה משהו מטופש. לכן, אנו חייבים להעביר את המסר והתוכן בצורה הטובה ביותר, על מנת ש"לא נצא לו מהראש".

על-פי Leave a Mark, יש 3 מסרים חשובים לסיפור (הסטוריטלינג) שאנחנו רוצים להעביר:

  • ביסוס ממלכתי – נציג עובדות, מחקרים ונתונים מספריים שתומכים במה שאנו רוצים להעביר. מצליחים לצרף לכך גרף מתאים? פנטסטי. אך תמיד אפשר להיעזר בגוגל בשביל לכך.
  • ביסוס אנושי – נספר את הסיפור מחוויה אישית, כך שהמון אנשים יוכלו להתחבר אליו. זה יכול להיות טסטמוניילס, סיפור של אדם אחר שהכרתם או כל דבר אחר שדומה לכך.
  • ביסוס פיקנטרי – נפתיע את הקהל שלנו, לתת איזושהי שורה משעשעת, מצחיקה או יצירתית. כזו שהם כלל לא ציפו לה. למשל: "וואי, איך אני לא חשבתי על כך קודם?"
שיווק ופרסום דיגיטלי - צרו את הסיפור שלכם באמצעות שלושה כללים בסיסיים

שלושה כללים בסיסיים – והסטורי שלכם יוצא לדרך

לסיכום – צרו את הסיפור שלכם, חישבו על המסרים שהוא מנסה להעביר, לא רק על התוכן, אלא מה הגולש מרגיש חש וקולט ממנו. להעביר את המסר של "למה" שהוא ירצה להקליק, לקנות או להשאיר אצלכם ליד ולא לדחוף לו את זה מול הפנים.

אל תנסו להעביר 300 תכנים ו-20 מסרים שונים בפרסום אחד, התמקדו והישארו מפוקסים. והכי חשוב – להתאמן על כך, לכתוב ולא לחשוש שבהתחלה זה לא ייצא כמו שצריך.

והעתיד לאן?

בכל קורס שיווק ופרסום (הכוללים שיווק במובייל ובנוסף שיווק באינטרנט) נשמע ככל הנראה את המשפט: "התחום משתנה בכל יום, עלינו תמיד להישאר מעודכנים בכל מה שקורה – כל הזמן".

וזה בהחלט נכון, בעולם הדיגיטל עלינו תמיד להיות עם ראש פתוח ולהכיר כלים ופלטפורמות שיכולים לעזור לנו כל הזמן, כמו תוכנות צד שלישי, Add-ons ותוספים שונים (קיימים מנהלי דיגיטל שלמדו להקים אתר אינטרנט בעצמם).

בנוסף, יש להכיר את הכלים שפייסבוק, אינסטגרם וגוגל נותנות לנו. למשל, אני עדיין זוכה לשמוע על מפרסמים שמסרבים להשתמש בסטוריז בתור כלי לגיטימי לפרסום. נכון שקהל היעד שלו מעט שונה, אך ברגע שיודעים להשתמש בו בתבונה, ניתן לקבל לידים והקלקות במחירים טובים (ואיכותיים).

שיווק דיגיטלי - החבר'ה הצעירים של היום – הלקוחות העתידיים של מחר

החבר'ה הצעירים של היום – הלקוחות העתידיים של מחר

אני מנחש שהעתיד יצעד לכל מיני כיוונים שונים בשנים הקרובות בזירות הדיגיטל. אנו נזכה להמון שידורי לייב, סרטונים ארוכים יותר (כפי שאינסטגרם הקימה לאחרונה את IGTV) ושימוש מוגבר באנימציה תלת מימדית.

אז למה אנימציה תלת מימדית הולכת לתפוס תאוצה בקרוב?
קודם כל, מדובר בכלי חזק ביותר שמעבר לסרטונים שניתן לפתח איתו, אפשרי גם ליצור איתו משחקים, כמו Fortnite למשל. שתפס תאוצה בתקופה אצל בני נוער (ואל תשכחו – בני הנוער של היום, הם הקהל הרלוונטי של עוד כמה שנים).

עולם הגיימינג – העתיד של עולם הפרסום?

עולם הגיימינג – העתיד של עולם הפרסום? נותר רק לחכות ולראות

נסו לדמיין מה היה קורה אם הייתם מכירים את הפלטפורמה של פייסבוק לפני כ-10 שנים בערך, כמה החיים שלכם בתור מפרסמים היום קלים יותר? ככה אני מניח שהולך להיות עם עולם משחקי הווידאו. שוק הפרסום צועד לכיוונו ואם תועילו בטובכם להכיר אותו בעצמכם כבר עכשיו, תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה כאב ראש בעתיד.

וקצת מספרים:

  • כ-69% מהאנשים שמשחקים ב-Fortnite מוציאים על כך כסף, כ-85$ בממוצע על כל אחד.
  • תחרויות ה-eSports, המהוות חלק בלתי נפרד מעולם האונליין בתחרויות גיימינג, מכניסות כסף רב למתחרים שלהם. המקום הראשון במשחק Dota2 הרוויח סכום של כ-4 מיליון דולר
  • במהלך שנת 2018, מדי חודש, יותר מ-100 מיליון איש שיחקו ב-League of Legends.

בעתיד, כשאנשים ירצו להיכנס אל קורס שיווק ופרסם או אל לימודי שיווק ופרסום, חלק מהלימודים שלהם בטח יכללו כמה שעות על עולם האנימציה והתלת מימד. אותי אישית, בתור גיימר נלהב, זה מרגש.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה