אחד מהאלמנטים החשובים ביותר בתחום הפרסום הוא מדידה של נתונים, ואין ספק שהכלי הפופולרי והמוכר ביותר בתעשייה עבור כך הוא Google Analytics 4, ההתפתחות של Universal Analytics. העדכון של גוגל אנליטיקס 4 התחיל לפעול כבר באוקטובר 2020 ואיתו הגיעו המון שינויים ושדרוגים.

גוגל אנליטיקס 4 - לוגו

למה בכלל צריך גוגל אנליטיקס?

שיווק דיגיטלי מלא בתחומים שונים ומגוונים, החל מניהול סושיאל מדיה, קידום PPC SEO, דיוורים ו… הרשימה למעשה לא נגמרת. כל התחומים הללו חשובים בהחלט לכל עסק או ארגון שרוצים לחיות בעולם הדיגיטל. אבל מה קורה לאחר מכן? מה קורה בזמן הקמפיינים? לדוגמה, אתר איקומרס (מכירת מוצרים) של נעליים הוציא דיוור לקראת השנה החדשה, בה הוא מעניק 15 אחוזי הנחה לכל מי שמגיע לאתר. נשמע נחמד, לא? העיצוב היה יפה, הקופי קלע בול בפוני (טוב, לפחות לפי מנהל השיווק) והדיוור נשלח לפחות ל-15 אלף לקוחות רשומים.

גוגל אנליטיקס 4 - מה צריך לדעת, מדריך גוגל אנליטיקס 4

אבל מה קורה לאחר מכן? איך אפשר לדעת בכלל שהדיוור הזה עבד כמו שצריך? מה קורה מאחורי הקלעים לאחר שהלקוח/המשתמש הקליק הכפתור להנעה למכר של הדיוור? לכאן בדיוק נכנס תפקידו של האנליטיקס, כי לא משנה אם הקמפיין שכרגע הרצתם בפייסבוק נראה מושלם ושיש עליו הרבה הקלקות, מה שחשוב הוא לדעת מה קורה באתר לאחר מכן, להבין אם הוא ידידותי למשתמש, אם הוא עונה לצרכים של המשתמש והאם בסופו של דבר הוא ישאיר פרטים או ירכוש את המוצר (הרבה מעבר נטו ל"האם הלקוח המיר או לא המיר").

גוגל אנליטיקס לא מעניק לנו רק מידע על מי רכש בסוף באתר או לא, כי זה בסוף מידע "די יבש" ולא מספיק עמוק בשביל להבין האם האתר שלנו עומד על הציפיות של הלקוחות שלנו, הוא מנגיש לנו למעשה מספיק מידע בשביל לדעת מה הלקוח עבר, מה הוא עשה, היכן הוא הקליק, היכן הוא לא ו… כל זה רק השתפר והתעצם משמעותית בזכות המעבר לגוגל אנליטיקס 4.

אז בין אם אלו מנהלי קמפיינים שרוצים לדעת איך הקמפיין שלהם עבד (קידום ממומן) או מנהל SEO או סושיאל מדיה שרוצה לדעת כיצד עובדים התכנים שהם כותבים לאתר (קידום אורגני) כל אתר וארגון הבינו כבר ממזמן שהם חייבים לבצע מדידת נתונים בשביל להבין היכן הם עומדים, איפה הם יכולים להשתפר ומה הצעד הבא שהם צריכים לעשות בשביל לגרום ליותר המרות באתר/אפליקציה שלהם.

מה השתנה? כל היתרונות של אנליטיקס 4

בעקבות המון שינויים שהתרחשו בעולם הדיגיטל, כך גם גוגל היו צריכים לשנות את הממשק והכלי הכל כך פופולרי שלהם. גוגל החליטו לנצל זאת לטובה ולהעשיר את גוגל אנליטיקס במגוון כלים ואפשרויות שלא היו קיימים לפני כן (או שכן, אבל רק בעזרת כלי חיצוני בתשלום).

מעקב מקיף אחרי מעורבות של משתמשים

אם בעבר היינו צריכים ליצור קוד נוסף לאתר או להשתמש בגוגל טאג מנג'ר (GTM) בשביל לקבל את המידע המקיף על מעורבות הגולשים באתר/אפליקציה שלנו, כיום חוקי המשחק השתנו לגמרי - ולחלוטין לטובתנו.

בזכות גוגל אנליטיקס 4 כל הנתונים האלו הרבה יותר נגישים לנו

בעבר מה שהיה אכפת לנו היה ה-Bounce Rate, עכשיו אנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים נתונים קצת שונים, כאלה שיעניקו לנו את המידע האמיתי שהגולש מבצע בזמן שהוא באתר שלנו (ובשפה המקצועית: events), כמו:
● גלילות
● חיפושים בתוך האתר
● הקלקות
● לחיצות על לינקים
● צפיות בוידאו
● הורדות

וזה רק קצה הקרחון, בגדול גוגל מעניקים לנו את האפשרות לדעת מה הגולשים עושים באתר שלנו לפרטי פרטים, כך שנוכל לדעת מה עובד (או מה לא עובד) בצורה הרבה יותר מעמיקה לעומת פעם, ובהתאם לכך, לבצע אופטימיזציה בעזרת אנשי הצוות השונים (מתכנתים, מעצבים, אנשי קופי ועוד).

גוגל אנליטיקס 4 - כל היתרונות

Google BigQuery - הפעם ללא תוספת תשלום

שירותי האחסנה המפורסמים של גוגל מצלצלים לכם מוכר? אולי בעיקר לכרטיס האשראי של העסק שלכם. אבל חדשות טובות, כי עכשיו, בזכות השדרוג של GA4 (גוגל אנליטקס), שירות האחסנה הזה מוענק בחינם דרך גוגל אנליטקס 4.

סגמנטציה משופרת על הקהל

בתור מנהלי קמפיינים, מנהלי איקומרס או בכל תפקיד אחר בו מנהלים את גוגל אנליטיקס, מאוד חשוב לנו לנתח את הקהל שלנו כל הזמן ולבצע ניתוח משתמשים. ככה נוכל למפות את הקהל שלנו לפי אלמנטים מאוד ספציפיים, כמו events למשל. והחלק הטוב? כל זה מתממשק עם Google Ads, ובהרמוניה מושלמת, נוכל לבצע ניתוח של הקהלים שמגיע דרך אותם קמפיינים ולטרגט אותם בחזרה בעקבות כך (לאחר שננתח אותם).

מעקב משולב אחר אפליקציה ואתר

במידה ויש לכם, או ללקוח שלכם, גם אתר וגם אפליקציה, אין ספק שאיסוף הנתונים שלכם בעבר הייתה עבודה קשוחה מדי. למה? כיוון שהנתונים היו מפוצלים בגוגל אנליטקס, מה שהיה מאוד מקשה על עיבוד הנתונים והסקת מסקנות, כן, גם אם מדובר בשתי פלטפורמות שונות.

לשמחתנו, בעדכון האחרון הנתונים אחר האתר והאפליקציה שלכם משולבים! ולא נפרדים, כך שתוכלו להסיק מסקנות באופן ברור על שתי הפלטפורמות, לבצע השוואות ולאבחן את ההבדלים בין שתי הפלטפורמות בצורה נוחה והרבה יותר נגישה.

המסע שהמשתמש עובר מא' ועד ת'

עוד בעבר, גוגל אנליטיקס היה מעניק לנו את המידע הקבוע על הלקוחות/גולשים שהיו נכנסים לאתר שלנו, מאיפה הם הגיעו, מה הם רכשו (או מה הם לא רכשו), היכן הם יצאו מהאתר, מתי הם ביצעו מעורבות ראשונית עם המוצר שלנו ועוד, דרך סשן אחד בלבד (קמפיין פייסבוק, גוגל או כל מקור הגעה אחר).

כיום, יש חשיבות רבה למסע משתמש, מה הוא עובר עם המוצר שלך בכל נקודה אפשרית, ולא רק בסשן אחד (לדוגמה, ההבדל בין פעם אחת שמשתמש מקליק על קמפיין בפייסבוק, מתקדם לרכישה אך לא רוכש בסוף) לעומת ההבנה המקיפה על כל מה שהמשתמש עבר, בכל הקמפיינים האפשריים, בין אם זה טיקטוק, פייסבוק וגוגל חיפוש. ובזכות השדרוג שעבר גוגל אנליטיקס, נוכל להבין את כל המסע המשתמש עבר, ואת כל הנקודות שבהן הוא פגש את המוצר או יצר מעורבות איתנו באחד מערוצי הדיגיטל של המוצר.

איפה אפשר ללמוד גוגל אנליטיקס 4?

אצלנו בהאקריו מודעים לכל השינויים שקורים בדיגיטל, כי הם קורים מהר (מאוד מהר) ותמיד חשוב לנו להישאר מעודכנים, ובהתאם לכך, לכל שינוי קטנטן שמתרחש במערכות הפרסום השונות, אנחנו תמיד דואגים לבדוק אותם לעומק ולהנגיש אותם לסטודנטים שלנו, במיוחד אם מדובר על שינוי מאסיבי, כמו השדרוג של גוגל אנליטיקס.

ובאופן כללי, בין אם אתם אנשי שיווק דיגיטלי עם המון ניסיון או כאלה עם מעט, בין אם התחום שלך זה קידום ממומן או קידום אורגני, את גוגל אנליטיקס אתם חייבים להכיר, גם אם זה על קצה המזלג, כי אחד מהדברים החשובים ביותר בעולם השיווק - נתונים.

לפניכם רשימת קורסים רלוונטים לתחום:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה