אוהד בן חמו הוא סטודנט בן 27 בקורס לימודי אנימציה בהאקריו. אוהד לומד שנה במכללת האקריו וכבר התחיל לעבוד בתחום, את מקום העבודה עזר לו למצוא ראש התחום, אלדד סרי. החלטתי לקחת אותו לשיחה קצרה על הלימודים, העבודה ועל מה שמניע אותו והביא אותו להגיע לתחום של לימוד אנימציה.

אור: תודה רבה שהסכמת להתראיין. כמה זמן אתה לומד במכללה?

אוהד: שמח להיות כאן, אני סטודנט בהאקריו כבר שנה וקצת.

אור: תוכל לספר לי קצת על קורס לימודי אנימציה?

אוהד: לימודי אנימציה, או שמדויק יותר להגיד לימודי תלת מימד בעצם נותנים לך את הכלים להשתלב בכל התחום של תלת מימד כרגע. החל משלב בניית דמות, חפץ או סביבה ועד להוספת שלד (Rig) והנפשה (Animation) של המודלים שבנית. הקורס מאוד נרחב ולא רק שנוגע בכל התחומים, הוא גם נוגע בכל התוכנות החזקות והמקצועיות בשוק:

  • בתלת מימד - Maya, ZBrush, Autodesk 3ds Max, Unity
  • בפוסט פרודקשן - Adobe Photoshop, Adobe Premiere, Adobe After Effects

הקורס מספק מענה לכל תחום שאבחר. בקולנוע, פרסומות ועוד. לא ביקשו ממני ידע קודם או משהו בסגנון.

אור: איך הגעת לתחום הזה? מה משך אותך בו? מתי הבנת שאתה רוצה לעסוק באנימציה ופיתוח במנוע unity?

אוהד: אני חושב שמאז ומתמיד חלמתי ליצור דמויות ועולמות שלמים מהראש, בתלת מימד אתה יכול ליצור כל דבר שאתה רק חושב עליו. תמיד הוקסמתי מסרטי אנימציה, משחקי מחשב וכו'..

אור: במה אתה יותר מתמקד, או יותר נכון לשאול, מה התשוקה שלך מהתחום?

אוהד: בתחילת דרכי בתלת מימד רציתי להתרכז במידול ופיסול דיגיטלי, בעצם ליצור את המודלים עבור התעשיות השונות (קולנוע, משחקי מחשב וכו'). לאט לאט, התחלתי להתעסק בפיתוח משחקי מחשב במציאות רבודה ואני מאוד חלוק בין השניים. מצד אחד ליצור את הסביבה והדמויות ומצד שני ליצור חוויות משתמש.

אור: האם אתה כבר עובד בתעשייה/בתחום?

אוהד: יצא לי לפתח כמה אפליקציות AR בתור פרילנסר וכרגע עובר סטאז' בסטארט אפ – VR ישראלי שנקרא אודיסי.

אור: כשאני נחשפתי לראשונה לעולם המציאות המדומה הייתי מוקסם, זה נראה כאילו אני חי בתוך סרט. איך אתה הגבת?

אוהד: אני אישית מאוד זלזלתי ברעיון וחשבתי שאנחנו עדיין רחוקים טכנולוגית מלגרום לזה להראות ריאליסטי. טעיתי בענק. בדיוק כמו לחיות בתוך סרט, החוויות הבאמת טובות מצליחות להעביר תחושה אמיתית לגמרי אצל המשתמש (במקרה שלי אפילו פחד גבהים) ומה שמדהים באמת הוא שאין גבול לאפשרויות.

דומויות תלת מימד - לימודי תלת מימד

דמויות תלת מימדיות של מר קראב ופלנקטון שאוהד מידל ב-ZBrush במסגרת הקורס

אור: מה לגבי AR? בתחילתו היו מרקרים קטנים וצורות לא ברורות שהופיעו על המסך, היום זה כבר עולם ומלואו, מה אתה חושב על ההתקדמות של התחום? בכתבה הקודמת דיברתי על אם אפשר להשתמש ב-AR כפלטפורמה לפרסום, היום אנחנו עוד לא רואים את זה קורה, אתה חושב שזה יתפוס?

אוהד: התחום הזה מתפתח בענק, ואני אישית רואה את הפוטנציאל האדיר שלו דווקא בתחום הפרסום. כמו שכבר כתבת, יצא לי לעשות כמה אפליקציות של AR דווקא בתחום הפרסום – אפליקציה שמאפשרת לך למדוד שעונים לפי טארגט (מרקר) מנייר היושב לך על היד, אפליקציה שמראה עיצובי מטבחים בתלת מימד, מכל הזווית ומאפשרת לך אפילו להחליף צבעים, טקסטורות או עיצובים למטבחים. בעתיד, תוכל לראות איך נראה כל מוצר שתרצה לרכוש, בביתך/עליך.

אור: אפל וגוגל נכנסות חזק עכשיו ל-AR, עם AR Core ו-ARKit. שתי שאלות:

  • באיזה צד אתה ולמה?
  • האם אתה חושב שזאת הקפיצה שאנחנו צריכים? שפלטפורמות מיינסטרים, כמו של האייפון ומכשירי האנדרואיד יעשו את המעבר או שזה רק גימיק?

אוהד:

  • אני אישית בעד גוגל מהסיבה הפשוטה שאפל, כמו אפל, מערכת סגורה למכשירים שלהם וכמו שכבר נימקתי אני בעד להגיע לכמה שיותר משתמשים והמערכת של האנדרואיד שולטת באופן חד משמעי בשוק בעולם.
  • אוהד: אני חושב שזה צעד מאוד חשוב. לדעתי הבעיה העיקרית של AR (וגם של VR) היא המחסור בפלטפורמות שמסוגלות להציג אותם בצורה טובה. בעזרת גוגל ואפל (ואגב גם פייסבוק מפתחת מנוע AR משלה עם זיהוי פנים) נוכל להגיע ליותר משתמשים וכך להשתמש בכוח האמיתי של AR, שהוא כמו שכבר ציינתי חווית ה-preview של מוצרים וכך גם חוויות הלמידה והבידור שמשתלבות בעולם האמיתי.

אור: ראיתי שאתה עובד הרבה עם מנוע Unity, המנוע משמש יותר למשחקים, אתה רואה את עצמך מתכנן משחק שלם עם המנוע בעתיד, האם יש לך תכניות להקים עסק בתחום?

אוהד: נכון, התחלתי להשתמש במנוע באמת למטרות AR בלבד, אבל אחרי תקופה קצרה הבנתי את הכוח שלו לעשות משחקים באמת בצורה מקצועית ואני כבר בתחילתו של פיתוח משחק במציאות רבודה. אני לא שולל להקים עסק בתחום, אחרי שאתמקד יותר בנישה ספציפית, עדיין טועם הכל מהכל.

אור: איכשהו נראה ש-VR, למרות כל ההתקדמות הטכנולוגית, נשאר קצת מאחור. אתה רואה את עצמך מתעסק עם זה? כרגע זה יקר והמפרסמים לא ירצו לשווק מוצר שדורש חומרה נפרדת + מחשב רק בשביל לראות את הפרסומת/קמפיין עבורו.

אוהד: נכון, את פלטפורמת ה-VR הרבה יותר קשה להנגיש למשתמשים כרגע, כי באמת צריך חומרה מאוד חזקה ולהיות מחובר למחשב. אבל אני כן חושב שזה בלתי נמנע ש-VR תהיה פלטפורמת הבידור המרכזית בעתיד. אין שום חוויה שמתקרבת לזה ומגבלת הגודל היא זמנית לחלוטין. אני בהחלט רואה את עצמי בוחן את התחום הזה מקרוב.

אור: מה אתה ממליץ לסטודנטים אשר מתכוונים ללמוד אנימציה? יש איזה טיפים?

אוהד: המקצוע הזה מרתק ואין הרבה כמוהו, מצד אחד אתה חייב להתמסר אליו לגמרי והוא מצריך המון שעות תרגול בכל התחומים. אך מצד שני, הוא גם מספק ומתגמל ברמה האישית בצורה מדהימה. אין כמו לראות יצירה שלך מתעוררת לחיים או מופיעה במשחק מחשב או פרסומת.

בתור מישהו שלמד אנימציה במסלול לתואר ראשון ועזב כדי ללמוד את זה מבחינת מקצועית יותר, אני מאוד ממליץ על האקריו ובמיוחד על ראש התחום, אלדד סרי. אחד האנשים עם הכי הרבה ניסיון בתחום בארץ ורק זה הוא יתרון מטורף על פני מקומות אחרים. אלדד מארגן מפגשים עם בוגרים ואנשי תעשייה בחברות הסטודיו הגדולות בארץ, סדנאות בונוס החל ממוזיקה למשחקי מחשב, אומנות רחוב ועד לתוכנות סימולציה בתלת מימד (סדנא על RealFlow ועל MarvelousDesigner). אלעד גם מקשר את הבוגרים לשלל אנשי מפתח בתעשייה.

אני מאוד שמח שעשיתי את המעבר הזה, בשנה אחת במסלול למדתי המון והגעתי לרמה שלא חלמתי להגיע אליה בתקופה כל כך קצרה.

אור: לסיום, תרצה לספר לנו על פרויקט עתידי מגניב שאתה עובד עליו כעת?

אוהד: אני כרגע (בשיתוף עם אלדד סרי) מפתח משחק יריות AR שהולך להיות ממש מקורי וכיפי.

אור: תודה רבה על הזמן שהקדשת אוהד, אני מאחל לך המון הצלחה בהמשך ואני בטוח שעוד נשמע עליך רבות.

תודה רבה, היה לי לכבוד.

דמויות אנימציה

מפגש PIZZUP אנימציה שנערך בהאקריו עם סטודנטים ובוגרים של הקורס

אם גם אתם רוצים ללמוד קורס אנימציה בהאקריו או קורס תלת מימד לחצו כאן ומשם הדרך בטוחה, ניסיון אינו נדרש כמו שניתן לראות מראיון זה. הקורס מוכר לפקדון חיילים משוחררים (סניף רמת גן בלבד). בהצלחה!

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה