מי מאיתנו כבר לא יודע מה זה אנימציה? היא נמצאת איתנו כל כך הרבה שנים ובכל כך הרבה עולמות – סדרות, סרטים וגיימינג. אבל האם אתם באמת מכירים את הסוגים השונים של האנימציה? אז אם אתם חושבים על קורס אנימציה או סתם מתעניינים בתחום, יש 5 סוגים עיקריים של אנימציה שאתה חייבים להכיר!

אנימציה קלאסית

מלך האריות, שלגייה, פוקהונטס, הרקולס, אלאדין ועוד. המון סרטי אנימציה, וגם סדרות, ליווי אותנו עם השנים, אפשר לומר שאפילו ממש גדלנו איתם ועד היום אנחנו זוכרים ציטוטים שלמים מאותם הסרטים.

את האנימציה הקלאסית מציירים Frame by Frame, כלומר, פריים לאחר פריים, צוות שלם של ציירים מוכשרים עומד מאחורי כך. מדובר בתהליך מורכב, מהנה ועם המון עבודה, של אינספור שעות עד לרגע שיוצרים סצנה אחד בודדת.

לצערנו, או למזלנו, אנחנו כמעט וכבר לא רואים את הסגנון הזה יותר. כיוון שהוא נחשב למיושן ביותר ודורש צוות שלם של אנשים על מנת להפיק אותו. כשרק לאחר מספר שנים ניתן לראות תוצאות.




מלך האריות – האקונה מטטה

דו-מימד – 2D

אמנם זה סגנון אנימציה שהוא מעט יותר נדיר (לעומת ה-3D), אבל לאחרונה, אנחנו רואים יותר ויותר תכנים שמועברים אלינו בדו-מימד. במיוחד סדרות, מבט זריז על הסדרות המובילות בנטפליקס מוכיח לנו כמה זה נכון. תחשבו על זה כך – אחת הסדרות המפורסמת בהיסטוריה ועד היום, 'הסימפסונס' נוצרה בסגנון הזה. וגם הסדרה שהכי מושכת את הגיקים – 'ריק ומורטי' נכנס אל הקטגוריה הזאת.

את רוב הביצוע של האנימציה הזאת, עושים בעזרת ציור דיגיטלי, כשלאחר מכן, מבצעים את כל האפקטים בעזרת התוכנה של חברת Adobe - After Effects. הציור עצמו לרוב מבוצע על-ידי לוח וואקום, שנראה ממש כמו צג דיגיטלי כזה, שמתחבר אל המחשב, וניתן לצייר עליו בעזרת עט דיגיטלי.

הסדרה האהובה עליי בשנים האחרונות, היא Bojack Horseman, נעשתה על-ידי הטכנולוגיה הזאת. בתחילה, ניתן לחשוב שמדובר על 'עוד סדרת אנימציה שיש בה חיות ובני אדם', אבל מדובר בהרבה מעבר לכך, והיא הרבה יותר עמוקה ממה שהיא נשמעת. ולדעתי, עצם העובדה שהיא פותחה באנימציית 2D, גרמה לנו הרבה יותר להתחבר אליה ולהרגיש את הדמויות.




הפתיח של בוג'אק הורסמן, אם לא ראיתם – אתם פשוט חייבים

סטופ מושין – Stop Motion

גם פה מדובר על סגנון שהוא פחות שכיח, אבל ייתכן ושהוא הכי ייחודי שקיים לדעתי. בגדול – זוהי שיטה בה לוקחים בובה, חפץ או כל דבר אחר ומזיזים אותה בתנועה לאחר תנועה. ייתכן ולוקח מספר שנים ליצור סדרה או סרט שלם בשביל כך.

אחד הסרטים האהובים עליי נעשה בשיטה הזאת, הלא הוא Kubo and the Two Strings, עלילתו של ילד סמוראי ביפן העתיקה, בה הוא עובר מסע מופלא בשביל לבדוק את העבר שלו.




קובו ושני המיתרים - Kubo and the Two Strings

Motion Graphic

זוכרים את הרגעים האלה, כשאתם רואים משחק כדורגל, ואז כובשים גול, ומיד לאחר מכן לוח התוצאה משתנה בצד העליון של המסך? או שאנחנו רואים כיצד לוגואים או כתוביות שונות בפרסומת עושות היפוכים, קפיצות או כל דבר אחר ב-3D?

בדיוק לכאן נכנס תפקידם של אנשי ה-Motion Graphic או ה-CG. מדובר על אפקטים מסוימים שנעשים על כתוביות, לוגואים, טקסטים, תמונות וכו'. במון מן המקומות המלמדים לימודי אנימציה, ישנה התמקדות לא קטנה על התחום הזה. שהפך למאוד חשוב בעולמות הפרסום, הטלוויזיה ועוד.

אנימציה ממחושבת

כנראה שזוהי האנימציה המפורסמת והפופולרית ביותר כיום, גם אנשים בגילנו, ילדים ומבוגרים מאוהבים בה. אפילו גם אתם מכירים בעל-פה את השיר של Frozen. ומצטער אם גרמתי לעצמכם לזמר עכשיו Let it go… Let it go.

בכל מקרה – הסרטים והסדרות הכי מפורסמים שיצאו בשנים האחרונות יצאו באנימציה ממחשבות, ובשילוב תעשיית הגיימינג שמתפתחת בקצב מטורף – אין ספק שמדובר בתחום הכי קריאייטיבי, מגניב ויצירתי שאפשר להיכנס אליו בשנים אלו. ואין פלא בכלל שישנה התעניינות עצומה במסלולי הלימוד של קורס אנימציה ותלת מימד בשנים האחרונות.

התוכנות העיקריות שבהן יוצרים את האנימציה הממחשבות (3D) היא Maya, בה יוצרים אובייקטיבים וגם ZBrush, שאיתה ממש מפסלים בתלת-מימד את הדמויות השונות. למעשה, מדובר בתוכנות הפופולריות והמפורסמות ביותר ליצירת אנימציה.

לדעתי, ויסלחו לי כל אוהבי Frozen (גם הראשון וגם השני), סרט האנימציה הטוב ביותר שנוצר בשנים האחרונות הוא דווקא 'הקול בראש' – Inside Out. סרט אנימציה חמוד ביותר! המראה בדרך יצירתית את הרגשות של ילדה מתבגרת, כשהיא עוברת לעיירה חדשה עם ההורים שלה.




טריילר – Inside Out

אנחנו רואים יותר ויותר אנשים המתעניינים בתחום הזה כשהם נכנסים אל קורס אנימציה. לא משנה אם מדובר באותם אלו שרוצים ליצור סדרה או סרט, להיכנס לעולם הפרסום או אפילו לתעשיית הגיימינג.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה