אתם עומדים להתחיל לפתח אפליקציה ואתם מלאי מוטיבציה, יש לכם רעיון כללי וכעת הוא עומד לרקום עור וגידים. אספנו עבורכם את כל השלבים הבסיסיים לפיתוח האפליקציה, על מנת שתוכלו לקבל מושג ראשוני מה האתגר הניצב מולכם.

ראשית נמליץ על לימודי JAVA המהווה את שפת התכנות הבסיסית לפיתוח אפליקציות שונות במערכות הפעלה מבוססות אנדרואיד, כמו טאבלטים וטלפונים חכמים.

שלב ראשון – אפיון המסכים

בשלב הראשוני, לפני שאתם מגיעים לתכנות עצמו, עליכם לאפיין את המסכים השונים שהמשתמש יראה מהשלב שבו הוא מפעיל את האפליקציה ועד שהוא יוצא ממנו.

בשלב זה אינכם זקוקים לשום עיצוב גרפי מקצועי, אלא רק למסכים כלליים שאותם תוכלו לצייר על נייר בתחילה ולאחר מכן להעביר לתוכנה דוגמת פאוור פוינט או לתוכנות מתקדמות אחרות שבהן משתמשים מפתחי אפליקציות מקצועיים.

בניית תרשים הזרימה

לאחר שאפיינתם את המסכים השונים, נסו להוסיף את הזרימה המדויקת ביניהם. אילו מסכים יפנו למסכים אחרים, איזה מידע יתקבל מכל משתמש בכל מסך ומה הפלט שיוצג. בניית הזרימה בין המסכים תעזור לכם למצוא חללים קיימים במהלך פיתוח אפליקציות לאנדרואיד ולאייפון ותשפר את שלב האפיון.

עיצוב גרפי

כעת תוכלו להתחיל ליצור את המראה הסופי של המסכים השונים באמצעות עיצוב גרפי ראשוני. קחו בחשבון שהעיצוב עשוי להשתנות במהלך העבודה על האפליקציה וכאשר תגלו שדות או אפילו מסכים נוספים ששכחתם. עיצוב איכותי יוסיף נופך מקצועי לאפליקציה ומהווה שלב שלא כדאי לדלג עליו בזמן בניית אפליקציה.

תכנון מסד הנתונים

כעת, לאחר שאתם יודעים אילו נתונים האפליקציה תקבל ותחזיר למשתמש, תוכלו לתכנן את מסד הנתונים שלכם: אילו שדות יכלול ומה יהיה הקשר בין הטבלאות. לאחר שמסד הנתונים והעיצוב מוכנים, תוכלו לעבור לשלב הבא שיצריך מכם לימוד JAVA.

שלב התכנות

כעת אתם בשלב החשוב ביותר – שלב תכנות האפליקציה. העיצובים שלכם ירקמו עור וגידים ויהפכו אט אט למסכים פעילים. באמצעות שפת JAVA, הנתונים יישמרו במסד הנתונים ויציגו למשתמש את הנתונים שביקש.

אפליקציות מתוחכמות המתוכננות היטב לא יצריכו כמות גבוהה של משאבים מהטלפון או מהטאבלט כמו צריכת סוללה או שימוש ברשת. את הנתונים הרלוונטיים תגלו בשלב הבא.

בדיקת האפליקציה

לאחר שעברתם את כל שלבי התכנון של האפליקציה, העיצוב, חיבור העיצוב למסד הנתונים ותכנותו בשפת JAVA, יש לכם אפליקציה מוכנה. לימודי JAVA מכוונים בדיוק לרגע הזה – לרגע של בדיקת התוכנה.

תוכלו לבדוק אותה באופן ידני עם מומחי QA מנוסים וכן באמצעות תוכנות הבודקות כיצד האפליקציה עובדת במצב של עומס, או אם מוזן מידע שגוי בשדות השונים.

תיקון התקלות והאפליקציה מוכנה לעלות לחנות

זה השלב האחרון. לאחר שהתקלות תוקנו, תוכלו להשיק את האפליקציה באופן רשמי. יש להעלות אותה לחנות ולהתחיל להזמין משתמשים שונים להשתמש בה (וכמובן, לתת המלצות). כעת תוכלו להתגאות בכך שאפליקציה מעשה ידכם נמצאת זמינה ופתוחה לקהל הרחב.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה