התקשרו עכשיו: 03-6135565
חייל
משוחרר ? לחץ/י כאן
דף הבית / בלוג / מנהלי קבוצות בפייסבוק? כדאי לכם לשים לב מה כותבים אצלכם

main_blog_image

מנהלי קבוצות בפייסבוק? כדאי לכם לשים לב מה כותבים אצלכם

אם אתם מנהלי קבוצות, או כמו שפייסבוק רוצה שתקראו לזה: קהילות, כדאי לכם לקרוא טוב טוב את הדברים הבאים.

נפתח בזה שאני לא עו"ד והדברים שאביא מולכם הם בעיקר דעות משולבות בעובדות, אין לראות בכתבה זאת כייעוץ משפטי בשום צורה שהיא. בסוף הכתבה אתן ציטוט של עו"ד איתי גורביץ' שמתמחה בנושא כדי שיהיה גם את הפן המשפטי.

כבר דיברנו על מנהלי קהילות ועל ה"כוחות" שלהם, אך כמו המשפט המפורסם מהסרט של ספיידרמן "עם כוח גדול באה אחריות גדולה", כך גם הכוח הגדול של מנהל הקבוצה מביא איתו אחריות לא קטנה.

הכוח הוא במספרים

מומחי שיווק באינטרנט וודאי יגידו לכם שמספרים זה הכל. בין אם זאת תעבורה, לידים או מכירות בפועל ואמנם, לא כל קבוצת פייסבוק באה למכור משהו, הרבה מהן מגיעות למספרים יפים ואפילו מאוד בלי למכור מאומה. בחו"ל אפשר להגיע למיליוני משתמשים בקבוצה אחת. עם המספרים באה החשיפה.

מהניסיון שלי, לקהילה ברמת פעילות של 100-200 פוסטים ביום זה בלגן גדול, אבל זה לא חייב להיות כך. אפשר גם ללמוד הרבה מקבוצות פעילות, זה ממש קורס שיווק באינטרנט לפעמים. בין אם זאת השפה שמתנהלים בה (בייחוד בקבוצות מכירה), הטקסטים בפוסטים שמצליחים ועוד.

תחשבו שפוסט שלילי על אדם עשוי לצבור תאוצה אדירה ולגרום נזק של ממש. עכשיו תחשבו שזה על בית עסק. לא מפתיע שאנחנו שומעים על מקרים בהם מנהלי פייסבוק או משתמשי פייסבוק מגיעים לבית המשפט עקב דברים שנכתבו בפוסטים או בקבוצות.

דיבה על ספיד

כולם מכירים את המשתמשים האלו שחייבים להעלות כל דבר שקורה להם עם תיוג בית העסק.
"בית עסק נכבד (תיוג)
השרות שלכם נוראי ואני בחיים לא אדרוך פה יותר
בלה בלה בלה"

ידוע שאנשים פרטיים נתבעו בעבר על פוסטים כאלו וקבוצות הפייסבוק לא שונות מזה. לרוב, בתי המשפט בארץ מודדים את חומרת הפגיעה לפי התפוצה שלה. אפשר למדוד לכמה אנשים פוסט בקבוצה יכול להגיע ולהעריך את הנזק שנגרם לתובע במקרה של לשון הרע.

ברגע שהפוסט נכתב בקבוצה, הוא כבר לא בשליטת הכותב. לרוב הכותב רק רוצה להוציא קיטור ובהרבה מקרים אין נציגות של הצד השני באותה קבוצה, אז יוצא שהאחריות נופלת על המנהל.

קבוצה נגד קבוצה

רק לאחרונה קראתי מקרה די מעניין, בו משתמש הורחק מקבוצה מסוימת והצטרף לקבוצה "נגדית" שבאה בעיקר לקחת פוסטים מהקבוצה הראשונה וללכלך על המנהלים שם. לדוגמא: נניח ששם הקבוצה המקורית היא "חפצי נוי בכיף", אז לקבוצה הנגדית יקראו "חפצי נוי באיכס" וזאת דוגמא עדינה. במקרה הנ"ל המנהלים פנו למשתמש ולאחר חילופי דברים חסמו אחד את השני ולא הגיעו להסדר. המנהלים החליטו לתבוע ואף ניצחו.

זה נשמע כמעט מטופש, למה לא יכלו לסגור את הדברים בפרטי? אדם פונה אליך, גם כשאתה כועס ומסביר לך שמשפטית אתה עשוי להיות בבעיה והצד הנתבע ממשיך בשלו. אפשר להגיד שלחסום אנשים זה קצת ילדותי או שזאת טמינת הראש בחול, אבל אני חושב שיש פה משהו עמוק יותר.

האנונימיות מאחורי המקלדת לא באמת קיימת