וירוס הקורונה המתפשט בכל העולם, אילץ גם את תעשיית ההייטק להתחיל ליישם פתרונות חלופיים כדי להמשיך בשגרה היומית שלה. משרד הבריאות אולי מגביל את האינטראקציה הפיזית והחברתית שלנו, אך הודות לטכנולוגיה אנחנו עדיין נשארים מחוברים. גם במציאות ההזויה שבה חופש התנועה שלנו נפגע, אנשים עדיין מחפשים הזדמנויות תעסוקה. זו הסיבה שדווקא בתקופה הזו, ראיונות וירטואליים קיבלו תפקיד מכריע.

אם תחפשו ברשת, תוכלו למצוא המון טיפים שמייעצים לכם איך להצליח בראיונות עבודה פנים אל פנים. אך מה עושים שמדובר בראיונות וירטואליים? איזה מהטיפים חופפים ואילו טיפים חדשים צריך ליישם? בכתבה הזו ריכזתי כמה המלצות לראיונות עבודה וירטואליים שיכולים להתאים הן למגייס והן למועמד. המשיכו לקרוא.

1. שדרו מקצועיות על הצד הטוב ביותר

שיחת הוידיאו פותחת צוהר לחייכם האישיים. מראיין יכול לקלות את סביבת חייכם בקלות כשאתם עושים שיחת וידיאו מהבית. לכן, גם כשאתם מתראיינים מהבית חשוב להופיע באופן מקצועי, מדויק ומאורגן. סדרו את החדר שבו אתם מנהלים את הריאיון, סדרו את האורות והודיעו לאנשים האחרים שנמצאים בבית שלא תהיו זמינים בזמן מסוים. אם לא מצאתם מקום מספיק מסודר וראוי, השתמשו ברקע וירטואלי שיש ליישומים להציע.

2. עוד לפני תחילת הריאיון - וודאו שהמצלמה והמיקרופון שלכם תקינים

כמו בכל ריאיון, חשוב להיערך לפני. בדקו אם על המחשב שלכם מותקנת האפליקציה המתאימה, נסו אותם הרבה לפני הפגישה והקפידו לבדוק אותה גם כמה דקות לפני שלא יהיו הפתעות. רצוי להשתמש באוזניות קטנות ולא גדולות שכן הן יוצרות תחושה של בידוד אצל הצד השני. נסו להימנע מהפרעות. בדקו את איכות הצילום ואיך אתם מופיעים על המסך. חושי השמיעה והראייה הם היחידים בהם תוכלו להשתמש בשביל להשאיר רושם ראשוני טוב, דאגו לצאת על הצד הטוב ביותר של עצמכם.

width=
למה חשוב להשתמש באוזניות קטנות?

3. התלבשו באופן שירשים את המראיין

רושם ראשוני מתקבע אצל הצד השני כבר ב-7 השניות הראשונות. מכיוון שהיכולת ללחוץ יד נלקחה מאיתנו, נקודת השיפוט הראשונה של המראיין הופכת לאופן שבו אתם לבושים. מכיוון שהפנים שלכם והחלק העליון של גופכם, וודאו שאתם נראים טוב. בדיוק כמו בריאיון אמיתי, אל תופיעו לריאיון עם פיג'מה, או עם בגדים מלוכלכים. אתם יכולים לשבת עם מכנסיים קצרים אבל השתדלו לא לעמוד במהלך הריאיון.

4. הכינו את עצמכם לדבר מול מצלמה

אני מכירה המון אנשים ורבליים מאוד שברגע שמצלמה מופנית מול הפנים שלהם, הם קופאים. זה לגיטימי מאוד כי התבוננות ודיבור מול עצם דומן יכולה להיות מאתגרת עבור רבים מאיתנו מכיוון שאנחנו לא רגילים לעשות את זה. הדרך הנכונה להתכונן לכך, היא להכין נאם קצר על חייכם ולתרגל אותו מול המראה בזמן שאתם מביטים לעצמכם בעיניים. בדרך זו, תוכלו לתרגל את כישורי התקשורת שלכם וגם להיות מודעים לתנועות הגוף שלכם ולהתאים אותן במידת הצורך.

width=
הקפידו על לבוש הולם, גם כשאתם בבית

5. בדקו את המצב הנפשי שלכם לפני הריאיון

ריאיון עבודה הוא מלחיץ בפני עצמו, כשאלמנט המצלמה נכנס לתמונה זה מלחיץ פי כמה וכמה. לכן, השתדלו להיות מודעים למצב הנפשי שבו אתם שרויים כשאתם ניגשים לריאיון. לפני שאתם ניגשים לעשות שינוי בחיים שלכם בדקו האם אתם בשלים לעשות את השינוי הזה. אחרת מה שאתם מרגישים מוקרן למראיין שלכם ועלול לפגוע בסיכויים שלכם.

6. התעניינו כיצד החברה מתמודדת עם המשבר

בריאיון עבודה, המראיין הוא לא היחיד שבוחן את המועמד. גם למועמד יש אחריות לשאול את השאלות המתאימות ולברר האם מקום העבודה מתאים לו ולוייב שלו. לכן, בכך שאתם תגלו אמפתיה ותשאלו את המראיין איך החברה מתמודדת עם נגיף הקורונה, אתם גם תוכלו ללמוד הרבה על המנטליות בכללית של המשרד, התשתיות שלהם והתרבות הארגונית שלהם.

ועוד כמה טיפים פרקטיים שכדאי ליישם:

● השתמשו במסך מחשב ולא בנייד, כך שתוכלו לראות את התגובות של בן שיחתכם ביתר פירוט ולהזדהות טוב יותר.
● מקמו את המצלמה בקו אופקי לעיניים שלכם לא הייתם רוצים שהצד השני יבהה בסנטר שלכם במהלך כל הריאיון.
● השתדלו ללבוש בגדים חלקים ולא מפוספסים או משובצים משום שזה עשוי לרצד במצלמה.
● חייכו, הרבה!

אם אתם בדיוק בשלב הזה שאתם מחפשים את ההזדמנות האידיאלית לעבודה, הטיפים האלה יכולים לעזור בניהול ריאיון בתקופת המשבר הזו. מעבר לכך שזה תמיד טוב לבדוק איך אתה נתפס בעיני אחרים כך שריאיון מול מצלמה יכול לעזור לך להבין איך הצד השני רואה אותך.

גם לאחר סיום משבר הקורונה, לא בטוח שנחזור לשגרה שהיינו מורגלים עליה לפני מכיוון שהמשבר הזה השפיע עלינו מבחינה חברתית, כלכלית ופסיכולוגית. לכן, הנורמלי כמו שאנחנו מכירים משתנה כל הזמן ואנחנו צריכים ללמוד איך להסתגל למצב החדש. בעולם גיוס העובדים, ראיונות עבודה מרוחקים יהפכו למנהג מקובל אז נצלו את ההזדמנות ללמוד איך עושים את זה נכון.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה