מאז שהמחשב הראשון נולד לאוויר העולם קיים מנעד רחב של שפות תכנות, ואם אני אתחיל למנות או לרשום אותן, כנראה שיהיה מדובר פה במאמר באורך הגלות. הפעם נדבר על Java, שפת תכנות כל כך מפורסמת וידועה, שאפילו אנשים מחוץ לתעשיית הייטק שמעו את שמה לפחות מספר פעמים במהלך חייהם.

אבל רגע, מהן הסיבות ש-Java היא שפת תכנות כל כך חזקה ופופולרית? איך זה, מעצם יום היוולדה (בשנת 1991) שפותחה על-ידי ג'יימס גוסלינג מוכרת עד עצם היום הזה כשפה שכולם חייבים להכיר? לא משנה אם אתה בונה אתרים, מפתח אפליקציות או גם יוצר משחקים! לכן, בחרתי ב-4 תכונות עיקריות שישנן ל-Java, שהופכות אותה לכל כך מיוחדת ואיכותית. בנוסף לכך, גם מספר אפליקציות מאוד מוכרות שנבנו על-ידי שפת התכנות הכה מפורסמת הזאת. ניתן גם לקרוא על קורס Java.

פשוטה להבנה -

כמובן שאין באמת תחום בעולם התכנות שהוא פשוט או קל הבנה כמו פתיחת קובץ WORD או שליחת מייל. מדובר במערך מורכב שיש צורך ללמוד ולהכיר אותו במשך כמה חודשים על מנת להתמקצע בו כמו שצריך, אבל, לימוד שפת Java פשוט יותר - השפה נחשבת לאחת מהשפות הידידותיות שקיימות בתחום הפיתוח.

קיימות שפות תכנות שהן מורכבות יותר ומורכבות פחות, אבל אם נשאל כל מתכנת שאי פעם התעסק עם Java, הוא יוכל להעיד שהיא יחסית קלה להבנה ודי פשוט להבין מה הולך בה, מבלי להסתבך יותר מדי. כך שהיא נמצאת בשימוש יום יומי גם אצל מפתחים צעירים וחסרי ניסיון וגם אצל מפתחים בעלי ניסיון של עשרות שנים בתעשיית ההייטק.

גמישה על מגוון פלטפורמות -

ייתכן וזהו היתרון הגדול ביותר של שפת ה-Java, כי ניתן לתכנת איתה על כל פלטפורמה אפשרית:

מחשב
קונסולות
טלפונים

אבל זה ממש לא נגמר פה, אלא גם מתרחב אל מקומות אחרים, כמו:
שלטים ומסכים דיגיטליים
כספומטים
טאבלטים
למעשה, זוהי בעצם רשימה שהיא בלתי נגמרת. כל מתכנת שלמעשה עובד עם Java, יידע שהמעבר שלה לפלטפורמות אחרות יהיה קל עבורו. ובכך מונע עבורו (וכל הצוות שלו) כאב ראש אחד גדול.

מאובטחת כמו שצריך -

בעידן של היום, כשאנחנו שומעים כל שני וחמישי על פריצות שמתחרשות ברשת, אנחנו חייבים לעמוד בפני כל האיומים הללו. Java, למרות שהיא שפת תכנות מאוד ותיקה, נמצאת חסינה בפני כל הפריצות הללו, כיוון שבכל מהלך הבנייה שלה, היוצרים שלה חשבו שלא יהיה ניתן לתקוף אותה. בכל אסקפט או רמה אפשרית.

Multithreaded -

Java היא מבין שפות התכנות היחידות שקיימות שהיא Multithreaded, המשמעות לכך היא שניתן לבנות ולערוך בה מספר משימות במקביל, מבלי שאף אחת תיפגע או תכביד על המערכת. כך שכל צוות תכנות שעובד עליה יכול לעשות זאת ב'ראש שקט' ולעבוד על מספר משימות במקביל.

אפליקציות ותוכנות שנבנו על Java -

אמנם Java היא שפת תכנות מאוד וותיקה, אבל שתדעו, שכמה מהאפליקציות שאנחנו משתמשים בהן כל הזמן - נבנו בשפה הזאת, להלן הרשימה:

ספוטיפיי -

השירות המוזיקלי המפורסם בעולם, עם עשרות מיליוני יוזרים בכל העולם, אין ספק בכלל שמדובר בתוכנה מאוד מפורסמת שקיימת כמעט בכל טלפון היום. זה לא רק שמגוון התכנים שלה עשיר, אלא גם באפליקציה (וגם התוכנה במחשב) תוכנתו בממשק משתמש כל כך נוח וידידותי, שאין זה בכלל פלא שהיא כל כך פופולרית.

נגן המדיה VLC -

נודה באמת, רובנו כבר לא באמת סומכים על נגן המדיה של הווינדוס (גם אם זה של 10), עם נגן המדיה של VLC, ניתן להוסיף כתוביות בקלות, להגיע לקטעים שונים בוידיאו שאתם צופים בקלות (עם מקש הרווח או החצים) וכמובן שאיכות הצפייה שם טובה יותר משאר הנגנים שקיימים כרגע.

טלגרם -

אמנם וואטסאפ פופולרית יותר, אבל יש שיגידו שטלגרם היא אפליקציה איכותית יותר, כיוון שהיא הרבה יותר בטוחה מבחינת אבטחת מידע, בנוסף לכך, ניתן להתקין אותה על מספר מחשבים, לפטופים וכו', מבלי להיות תלוי בחיבור אל הטלפון הנייד.

IoT האינטרנט של הדברים -

'האינטרנט של הדברים' זהו מושג כללי עבור כל המוצרים החכמים שנמצאים בבית שלנו כיום, מדוד חשמלי שניתן להפעיל מרחוק, מזגן, תנור, מיקורגל וכו'. רבים מאותם המכשירים (והתוכנות שלהן) נבנו בעזרת Java.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה