בלוג
שלבים בקידום דיגיטלי

שלבים בקידום דיגיטלי – איך עושים את זה By The Book?

עודכן בתאריך:6 ינואר 2022


איך אתם מנהלים פגישת אפיון עם לקוח? האם ביצעתם תיאום ציפיות מדויק (כולל תיעוד בחוזה)? דאגתם לעדכן את הלקוח בכל התקדמות או לחילופין, התדרדרות חלילה? סביר להניח שאתם לא מקפידים על כל שלבי התהליך, ולא מבצעים אותו By The Book מה שנקרא. התייעצנו עם עוזי שבת - מנכל Digital Solutions ומרצה קורס שיווק דיגיטלי במכללת Hacker-U ומנהל מחלקת SEO בחברת Upsite, שיעשה לנו קצת סדר בדברים.

אם אנחנו מבינים שישנם שלבים לתהליך ולא מומלץ לפסוח על אף אחד מהם, למה אנו בכל זאת חוזרים על אותן השגיאות? למשל: חוסר איזון בין כמות שעות העבודה שהחברה יכולה לספק לבין הצורך הדרוש, לחץ מצד הלקוח, חוסר בקרה ותשומת לב ו עוד סיבות רבות ואחרות. עבור מי שכן מבין את חשיבות התהליכים השונים, יצרתי מדריך שלבים בקידום דיגיטלי, מרגע פגישת הלקוח לראשונה ועד הגעה ליעדי הקמפיין.

 עוזי
עוזי שבת - מרצה בקורס שיווק דיגיטלי

פגישת אפיון - Let's Talk

לאחר שנוצר קשר ראשוני ביניכם לבין הלקוח, ראוי שתקבע פגישת אפיון ליציאה רשמית לדרך. בפגישה צריכים להיות נוכחים כל המעורבים בפרויקט: מנכל החברה, מנהל פרויקטים, מקדמים (כל אחד ותחומו) וספקים נוספים כמו מעצב, מתכנת וכותב תוכן. כמובן לא נשכח את הלקוח עצמו ואיש הקשר שלו.

על הלקוח לפרוס את הצרכים והציפיות שלו בפני אנשי המקצוע, לשמוע את עצותיהם ולקבל החלטה משותפת. ההחלטה חייבת לכלול אסטרטגיה למימוש היעדים, דרכי פעולה ואיך לא, לוחות זמנים. היעדים והלוז חייבים להיות תואמים לתקציב הלקוח - מן הסתם ככל שיסוכם על יותר שעות עבודה על הקמפיין ככה צפי ההתקדמות יהיה מהיר יותר.

מה עוד חשוב לכלול במסגרת הפגישה הראשונית?

איך לא, תקציב: אופי פריסת תשלומים, תאריך תחילת עבודה רשמי, תוקף החוזה וכו'. במקרים מסוימים, בעיקר בפרויקטים של ניהול מוניטין, נהוג לציין בחוזה עם הלקוח סעיפים הכוללים גורמים המקשים על עמידה ביעדים. לצורך העניין - לקוח שלא משתף פעולה, מתעכב באישור תכנים מסוימים, מאחר בתשלומים או אפילו נפגע תדמיתית (דבר שבהחלט יכול לפגוע בקידום הלקוח, מאוד תלוי בסוג הקמפיין), בהחלט מפחית מסיכויי ההצלחה בקמפיין.

את פרוצדורות העבודה ראוי שייקבעו כבר בשלב זה, כדי למנוע טעויות, אי-הבנות ועיכובים מיותרים. הכוונה היא להסדרת אנשי קשר משני הצדדים וביצוע היכרות, התנהלות שוטפת כמו אישור מהלכים כאלה ואחרים של הלקוח ושליחת דוח חודשי.

נקבעו הפרוצדורות, נקבע תאריך התחלה, מה השלב הבא?

ישר לפני קו הזינוק, חשוב להבין מהי ההיסטוריה הדיגיטלית והלא דיגיטלית של הלקוח. נבקש לקבל את פרטי הגישה לאתרים ופלטפורמות שברשותו, נחפש מידע רלוונטי אודות הלקוח ברחבי הרשת. אם ישנה פעילות Offline, כלומר, כזו שלא מתועדת ברשת האינטרנט, נוכל להיעזר בה ולהעלות את התכנים כחומרים מקוריים.

מיפוי כל הקישורים והנכסים הרלוונטיים ללקוח, כולל פרטי גישה, הוא צעד חיוני על מנת לא לאבד נתונים ולהבין מה השלב הבא המומלץ בהתאם לקלפים שנפרסו על השולחן. לאחר בדיקת הנוכחות האינטרנטית של הלקוח, נוודא שכל המעורבים בקמפיין מודעים לסטטוס הנוכחי שלו ונתחיל בחלוקת עבודה, יצירת סדרי פעולות ו...יצאנו לדרך!

היכון, הכן, צא לדרך

נפרדנו מקו הזינוק. מה כוללת ההתנהלות השוטפת? כמובן שיש יוצאים מהכלל אבל ברמת העיקרון, יש לעדכן את הלקוח על סך הפעולות שנעשות במסגרת הקמפיין (לטובת כל הצדדים), כי אחרי הכל, התכנים שעולים לרשת מתפרסמים מטעמו ובשמו. מלבד עדכון על הפעילות השוטפת, יש לדווח גם על התקדמות או לחילופין התדרדרות בביצועי הקמפיינים השונים.

אם מתאפשר הדבר, ניתן גם לשמור הצלחות בתחומים אחרים, אף על פי שלא הוגדרו ביעדים, ולהציג אותן ללקוח בשעת צרה. לקוחות יכעסו עליכם לא פעם ולא פעמיים, לכן חשיפה של אס מהשרוול בדמות הצלחה נקודתית לה לא ציפה הלקוח, עשויה לטשטש את אכזבתו ולתת לכם עוד מרווח נשימה, להמשיך ולעשות את עבודתכם ולעמוד ביעדים המקוריים. ניתן להיעזר בכלים הרשמיים של גוגל, Analytics ו-Search Console, כדי למצוא את אותן נקודות האור.

שיחה אחת שווה אלף מיילים

טוב, זהו לא באמת יחס ריאלי אבל הבנתם את הכוונה. תרימו טלפון לאיש הקשר ואולי אפילו ללקוח עצמו, גם כשטוב ובטח כשרע, גם כשיש במה להשוויץ וגם כשצריך לספק הסברים ולקחת אחריות.

אל תתביישו להיכנס למערכות מיקומים, ניתוח נתונים ולחפש בנרות אחר צילומי מסך שמציגים באור חיובי את הפעילות הדיגיטלית שלכם. אין בכך כל פסול, למעשה, זהו חלק ממערך לא רשמי של שימור לקוחות שאני מקווה שקיים איפשהו בכל חברה.

לקוחות רבים שומרים טינה ואוגרים תסכול למשך תקופה, למה? כי כנראה אין להם כוח או זמן להתעסק בפרטי הקמפיין. מאחל לכולנו שלא נדע עוד סיטואציות בהן לקוח מחליט לקום ביום בהיר ולהפסיק את ההתקשרות באופן חד צדדי.

לכל מקרה, הכינו לעצמכם מאגר של פיצויים ללקוחות, למקרים של טעויות אנוש, ללקוח שחווה אכזבות לעיתים תכופות או לשכנוע לקוח וותיק שחווה קשיים כלכליים ומתקשה להמשיך עם מתכונת השיווק הנוכחית. הפיצויים יכולים להגיע בתצורה של הארכת תקופות פעילות מסוימות שנקבעו, הגדלה של חבילת מילות המפתח שניתנה ללקוח בתחילת הדרך או הטבות כספיות לצורך העניין.

אל תגידו לא ידעתי

כמות החברות המספקות שירותי דיגיטל בשוק ממשיכה לשבור שיאים, בהתאם לביקוש כמובן. התחרות בתעשיית הדיגיטל לא פשוטה כלל ולפעמים אותם דברים קטנים כמו שיחת טלפון אישית ללקוח, עדכונים בתדירות גבוהה ושליחת נתונים מהקמפיין (גם כשהלקוח לא ביקש), עשויים ליצור את ההבדל הקטן ולגרום ללקוח להבין שאתם צריכים לספק לו את השירות שהוא מבקש.

אם אתם לא רוצים ליפול בתחרות הקשה בשוק, השקיעו בשלבים המומלצים, שמרו על תקשורת כמה שיותר אישית עם הלקוח, דאגו להראות לו פעילות ולהציג את החלק שלכם בהצלחה שלו.

גם אם התהליך מתארך בגלל ריבוי השלבים, הוא עדיין כרוך בהרבה פחות סיכונים מתהליך מזורז שנועד נטו להרצה מהירה של הקמפיין.



פוסטים קשורים

מערכות ERP
הדור הבא של מערכות ה- ERP
| 30 דצמבר 2021
מערכות ה- ERP הינן בין הפיתוחים המשמעותיים והחשובים ביותר של השנים האחרונות בעולם העסקים.
Skills-Digital-Marketing-Specialist
כיצד תשיג השפעה ושינוי – 4 מיומנויות הכרחיות לכל מומחה לשיווק בדיגיטל
דניאל כהנוב | 5 ינואר 2022
ההצלחה העסקית של ארגון תלויה בגורמים רבים, אך ללא ספק הנוכחות של המותג והצלחתו מושפעת בעיקר מהמקצועיות והמיומנות של אנשי ומנהלי השיווק בחברה. מומחי השיווק מגבשים את האסטרטגיה השיווקית של הארגון, יש להם ידע עצום ומגוון, הבנה של בני אדם ותהליכים במכירות ובבחירת מוצרים, הם יודעים לנתח את התנהגות הלקוחות כדי להתאים את פעולות השיווק … Continued
קידום אתרים
דגשים חשובים לקידום אורגני בשנת 2021
דניאל זריהן | 5 ינואר 2022
בדיוק כפי שעשתה בשנים האחרונות, גם בשנת 2021 תבחר גוגל, מי שמפעילה את מנוע החיפוש הגדול בעולם, לשים דגש על הערך שמייצר מנוע החיפוש עבור הגולשים. לגוגל יש אינטרס להשאיר את הגולשים בפלטפורמה שלה לאורך זמן רב יותר, ולכן היא משקיעה משאבים רבים כדי לדרג אתרים שמייצרים מענה איכותי יותר עבור הגולשים. בשנת 2021 צפוי … Continued
Thumb_SEO
טיפים לקידום אתרים לשנת 2019
נתאי | 5 ינואר 2022
קידום אתרים בגוגל הוא תחום דינאמי שעבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. האלגוריתם של גוגל סורק אתרים ברשת ומדרג אותם על פי שורה ארוכה של פרמטרים, כדי להגיש לגולשים רשימה מדויקת ורלוונטית ככל האפשר לצרכיהם. האלגוריתם הזה משתנה באופן תמידי, למשל בזכות התפתחויות טכנולוגיות או שינויים בהתנהגות קהל הגולשים, ויחד איתו משתנה גם תחום קידום האתרים. … Continued
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס