עיצוב חוויית משתמש הוא השלב העיקרי ביותר באפיון המוצר, בין אם מדובר באתר אינטרנט, אפליקציה לנייד וכו'. User Experience הוא משמעותי בעיצוב המוצר וזו הסיבה שאנחנו כותבים את הכתבה הזו. כך שכל מי שבתחום וגם מי שמתכנן לקחת קורס ux ui ולהיכנס בקרוב לתחום, יכיר את הטיפים החשובים האלו.

הטיפים שתקראו בכתבה הזו, יעזרו לכם להבין איך תהפכו למעצבי UX תותחים ותהפכו לנחשקים בענף ההייטק בכלל וכשמדובר על עיצוב גרפי בפרט.

1. Less Is More

זה לא רק סלוגן של קינלי, זה נכון גם כשמדובר בתחום אפיון חוויית המשתמש. שמרו על פשטות. כשמעמיסים על העיצוב ומנסים לעשות דברים שהם מורכבים מדיי, המשתמש יכול להתבלבל, לא להבין איפה ללחוץ כדי להגיע למה שהוא מחפש ובסופו של דבר לנטוש את העמוד. זה יכול להביא להפסדים רבים של כספים. כשהמשתמש מגיע לדף עמוס מסרים, אלמנטים וטיפוגרפיה, הוא בסופו של דבר עלול להגיע למתחרים שלך ולא להמיר באתר שלך.

זו הסיבה שעדיף ליצור עמוד ידידותי למשתמש. המטרה היא לשמוע על המיקוד של המשתמש להשיג את מה שהוא צריך מהאתר שלך. אם לא תסיח את דעתם מהמטרה שלהם, בסוף תשיג את המטרה שלך. לימודי גרפיקה בכלל ובפרט כשמדובר על קורס UI/UX מלמדים אותך איזה מסר לשים בפרונט ואילו מסרים להצניע.

אל תמציאו את הגלגל

2. אל תמציאו את הגלגל מחדש

לעיתים קרובות מדיי מעצבי UX נוטים לנסות להמציא את הגלגל מחדש, או לנסות לתקן את מה שלא נשבר. יש סיבה למה רוב האתרים והאפליקציות מובנים כמו שהם – זה עובד. משתמשים רגילים לזה והם לא תמיד אוהבים שינויים, הם רגילים למצב ההצגה הקיים. הרצון בהמצאת הגלגל נובע מהרצון לבדל את המוצר או השירות שלך לבין מוצרים אחרים. עם זאת, גישה זו פוגעת במעורבות ובמקום להבדיל, מפחידה את אלה שרצית למשוך ולהתעסק.

לכן, כשאתם עוסקים בתחום כמו עיצוב גרפי, עדיף להשתמש בתבניות קיימות שעובדות עם שינויים קלים שמתאימים למותג שלך. גישה זו מייחסת למשתמשים להתחבר לפלטפורמה שלך ומאפשרת להם להשתמש בה מבלי להתעצבן בגלל פריסות לא מוכרות.

לעמוד קורס עיצוב גרפי UI/UX עם התחייבות לעבודה לחץ >>

3. השתמשו בכלים של עיצוב גרפי כדי להפוך אלמנטים לחזותיים

לימודי גרפיקה שמים דגש על הדרך בה הופכים סיפור ארוך לנקודות מרכזיות שמוצגות באמצעות אלמנטים גרפיים. זו דרך מעולה לשמור על הזרימה בעמוד וחוויית משתמש טובה. סיפור ארוך קצר: זה תמיד דבר טוב כשאתה לא צריך לחשוב איך למצוא או לעשות משהו ויכול במקום זה פשוט... לעשות את זה.

להלן מספר טיפים שעשויים להועיל בתהליך העיצוב:
• המידע החשוב ביותר בדף צריך להתבלט. אם זה פוסט בבלוג, אתה צריך כותרת ברורה כמו ואחריה כותרת משנה שמתעמקת יותר בנושא.
• המשתמשים צריכים להיות מודעים למיקום שלהם באתר או באפליקציה לנייד. כלי ניווט צריכים להיות בהישג יד. לדוגמה, בראש לוח הדף יש לך לוח ניווט באתר עם נגישות לכל החלקים המשמעותיים באתר.
• כפתורי פעולה צריכים להתבלט ולכלול תיאור ברור של מטרתם.
• שדה החיפוש צריך להיות מובחן מבחינה חזותית עם המילה חיפוש וסמל הזכוכית שנראה בתוכו, באופן אידיאלי. באופן מסורתי, זה נמצא בפינה השמאלית העליונה של הדף.

וכשמדובר בצבעים, שימו לב לטיפים הבאים:

• צבעי הרקע צריכים להיות עדינים שהטקסט לא ייבלע בתוכם.
• צבע כחול נפוץ בעיקר עבור לינקים שמעבירים מחוץ לאתר.
• צבע אדום הוא עבור הדגשת דברים חשובים.
• קריאות לפעולה דורשות צבע עם ניגודיות גבוהה.

אתם שחושבים לקחת קורס UX/UI, כדאי מאוד שתתעמקו בכתבה הזו ותכירו את הטיפים האלו כדי להפוך למעצבים גרפיים מובילים שגם מבינים בחוויית משתמש וגם מבינים בעיצוב.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה