למה ג'אווה טובה יותר מכל שפת תכנות אחרת?

כיום, קיימות המון שפות תכנות ופיתוח, כשלכל אחת יש את הייחודיות שלה. מעת לעת, אנחנו עדים להתפתחויות שונות בתחום, החל משפות תכנות חדשות ועד לטכנולוגיות אחרות שמתלבשות על שפת תכנות שונות. רק שפות תכנות בודדות שורדות את מבחן הזמן ונשארות רלוונטיות עד לעצם היום הזה, אחת מהן היא כמובן שפת ה-Java, שנמצאת בעולמנו בגרסתה הראשונה עוד משנת 1995.
במאמר הזה, נציין אילו פיתוחים ניתן לבצע בעזרת Java ומהן הסיבות שהופכות אותה לאחת השפות הבכירות והמוכרות בפני כל מתכנת צעיר או ותיק.

לימודי ג'אווה
שמה של שפת התכנות הזו הולך לפניה וכיום, גם אנשים ללא קשר לעולם ההייטק, ככל הנראה שמעו את המונח Java מספר פעמים בחייהם.הפופולריות והוותק שלה, הופכים אותה לשחקן ותיק ומוכר בתעשייה, כל אדם ששואף להיכנס לתעשיית הפיתוח - ככל הנראה יצטרך להכיר את השפה.

מה אפשר לפתח בשפת Java?

Java לחלוטין נמצאת בכל מקום, ואנחנו לא אומרים זאת לחינם.
להלן רשימה קצרה של אפליקציות ומוצרים דיגיטליים שפותחו בזכותה:

  • ספוטיפיי
  • טוויטר
  • Signal (אפליקציה לשליחת הודעה, בדומה לוואטסאפ)
  • נטפליקס

למעשה, הרשימה הזאת יכולה להימשך עוד לנצח.
חשבתם שהיא מפתחת רק אפליקציות? תתפלאו לשמוע שגם המשחק Minecraft פותח עי שפת התכנות הזאת.

למעשה, Java היא עדיין חלק בלתי נפרד מעולם הפיתוח והתכנות, כל מתכנת שידע כיצד לפעול איתה, יצליח להרשים את המעסיק העתידי שלו. 

 

למה

 

3 יתרונות עצומים לתכנות בשפת Java

לכל שפת תכנות או טכנולוגיה בעולם הפיתוח ישנן יתרונות (וכמובן חסרונות), העניין הוא, שבשפת Java, היתרונות הם כל כך משמעותיים ועצומים, שאין זה בכלל פלא שחלק גדול ממוצרי הדיגיטל שכולנו צורכים היום, נבנו בזכות java.

להלן רשימת היתרונות של Java:

  • אוצרות מן העבר ומאגרי מידע עצומים - חייו של מתכנת אינם פשוטים, בכל רגע נתון עליו לוודא שהוא עושה את המקסימום מבחינת התפקוד שלו, שהוא יודע להקביל פעילויות בזמן העבודה שלו וכמובן לעשות זאת בצורה הטובה ביותר. מתכנת שיעשה זאת ב-Java, יודע שיש לו גב בזכות שפת התכנות בה והא מפתח, כיוון שהיא מכילה מאגרי מידע של תיקיות עם קוד פתוח. מה שיכול לחסוך לו המון זמן בכל רגע נתון, מבלי לנסות לכתוב את הקוד בעצמו, לבדוק אותו ורק אז לדעת אם ניתן להשתמש בו.

    זמן זה כסף, זהו מונח שמשתמשים בו לא מעט בעולם ההייטק, ואין זהו פלא בכלל, מתכנת (או כל איש אחר בתעשייה) שיודע לבצע עבודה איכותיות ומדויקת בזמנים הגיוניים ושפויים - יודע שהוא יוכל להתקדם בקריירה שלו.

     

  • ג'אווה היא שפת תכנות קלה (יחסית) להבנה - כשג'יימס גוסלינג, בשנת 1995, פיתח את Java (והמון כבוד מגיע לו על כך) הוא הבין שהוא חייב להנגיש את התוכנה בצורה פשוטה.
    לכן, מאז ועד היום, היא נחשבת לאחת מן שפות התכנות הפשוטות להבנה בכל רמח איבריה, בין אם זה לכתוב בה, לדבג (debug) ואפילו לעשות מעבר בינה לבין שפת תכנות אחרת.

     

  • JAVA היא גמישה למגוון פלטפורמות - ארגון או חברה פיתחו מוצר? עכשיו עליהם לעשות לו התאמה ל-MAC, אנדרואיד, לינוקס ועוד שלל מערכות שונות. אלא אם כן הם עשו זאת בעזרת Java, כיוון שבזכותה, הרבה יותר קל לתמרן את שיטת הפיתוח שלה למגוון פלטפורמות אפשריות.

 

כמה ידע או ניסיון בעולם ההייטק צריך בשביל ללמוד את שפת ה-Java?


עד לפני כמה שנים, בשביל ללמוד את שפת ה-Java, אנשים היו צריכים להגיע לאקדמיה וללמוד במשך 3 עד 4 שנים מקצוע שקשור לעולמות המיחשוב או ההנדסה. אבל היום? המצב קצת השתנה, גם אם אין לכם אף ניסיון בתחום, דעו שבעזרת הכשרה מדויקת, פרקטית שתתאים לכם - אתם תוכלו ללמוד ולהכיר את השפה בצורה מקצועית תוך מספר חודשים ספורים.

 

כמובן, שאף מסלול הכשרה שכזה הוא אינו פתרון קסם, על מנת להצליח, צריך להשקיע המון בזמן הלימודים, לחקור, להיות סקרן, להשקיע המון שעות עבודה בשיעורי הבית ולנצל כל זמן אפשרי למען הגשות של פרויקטים ותכנות. אין כל צל של ספק שהשקעה מסוג שכזה היא משתלמת.

אגב, גם במהלך הקריירה של המפתחים הכי מדופלמים שאתם מכירים - הם לעולם לא מפסיקים ללמוד, אלא רק משדרגים את הידע והיכולות שלהם.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה