אם אתם חיים במאה ה-21, גם אם עוד לא לקחתם קורס שיווק, אתם בטח יודעים שלא משנה כמה טוב המוצר שלכם, אם אתם לא תשווקו אותו נכון, זה כאילו הוא לא קיים. זו הסיבה שחברות רבות משקיעות אלפי ולפעמים מיליוני דולרים כדי לייצר אתר או פרסום אחר שיבליט את המוצר בפני קהל המטרה.

בשנים האחרונות, חברות רבות הבינו שכשמדובר בשיווק, התוכן הוא המלך. אנשים משתמשים ברשתות החברתיות בכל יום, מחפשים אחר מאמרים או סוגים אחרים של תוכן ומשתפים אותו עם החברים שלהם. מהר מאוד שיווק מבוסס תוכן הפך להיות אחד מהכלים החזקים ביותר לקדם את המוצר או השירות שלך.

אז בין אם אתם מתעניינים ללמוד קורס פרסום ושיווק, אתם בעלי עסק, או שאתם בעיצומו של לימוד שיווק, נעשה לכם סדר בנושא שיווק מבוסס תוכן.

חמישה דברים שכנראה לא ידעתם על שיווק מבוסס תוכן:

1. צריך להתאים את התוכן לרשת החברתית

אולי כבר ידעתם את זה, אבל זה כל כך חשוב שהייתי חייבת לציין את זה. הדבר הראשון שלומדים בכל לימודי שיווק ופרסום, הוא שצריך להתאים את התוכן למדיום. האינטרנט מתפתח בקצב שיא ואנשים נוטים לשנות את הרשת החברתית המועדפת שלהם מאוד מהר, בעיקר אנשים צעירים. בעוד אנשי מכירות יעדיפו את הלינקדין, ילדים ובני נוער אוהבים את האינסטגרם ואסור כמובן לשכוח את הפייסבוק שעדיין מאוד מועדף בקרב אנשים רבים.

זו הסיבה שחשוב להבין מי קהל המטרה שאליו אתם פונים. זו הדרך להבטיח שהתוכן שלכם יהיה כמה שיותר אפקטיבי. כשאתם יודעים הרבה על קהל המטרה שלכם, אתם יודעים גם באיזו פלטפורמה יהיה הכי טוב להגיע אליו וכך תוכלו להתאים את התוכן ספציפית לפלטפורמה הזו.

התאמת התוכן לקהל היעד

אל תשכחו להתאים את התוכן לקהל המטרה

2. תמונות תורמות לאפקטיביות של המאמרים

תמונה אחת שווה אלף מילים? לפעמים היא אפילו שווה לידים שיובילו להכנסות גדולות. כן, לפעמים הוספת תמונה אחת עם כמה מילים שתופסות את העין, יכולים לשפר באופן משמעותי את האפקטיביות והאטרקטיביות של הבלוג פוסט עבור הקוראים. בעוד שהרבה אנשים מעריכים מידע איכותי, תמונות עדיין עובדות טוב יותר במשיכת תשומת לב הקוראים.

3. שיווק מבוסס תוכן לא צריך להיות מקורי

קורס שיווק דיגיטלי, תואר בשיווק או כל מקור אחר שבו תחליטו ללמוד, ידברו אתכם הרבה על תוכן מקורי משלכם וכמה הוא חשוב עבור העסק או המוצר שאתם מקדמים. זה נכון, יש חשיבות רבה לתוכן מקורי, אולם לא תמיד אנחנו צריכים להמציא את הגלגל. במקרים רבים ישנו מידע רב על המוצר או השירות שלכם ברשת ואתם יכולים לקחת תכנים שכבר נכתבו ולעשות להם אדפטציה לצרכים שלכם.

כמעט 50% מאנשי השיווק כותבים את התוכן שלהם בהתבסס על מקורות אמינים עם התאמה לקוראים שלהם. זה חשוב שהתוכן יהיה רלוונטי, שימושי ומעניין ולא רק מקורי. לכן, לפעמים יהיה יעיל יותר לקחת מאמר מעולה ולשכתב אותו מאשר לכתוב תוכן 100% מקורי שיהיה משעמם ולא רלוונטי לקוראים.

4. בלוג הוא כלי מעולה למשיכת לידים

גם את זה אולי ידעתם. גם אם כשלמדתם לימודי שיווק דיגיטלי, דיברו על הבלוג ככלי מיושן אתם לא תופתעו לגלות (או שכן) שהוא אחד מהכלים האפקטיביים ביותר בשיווק מבוסס תוכן. כל עסק מסוגל למשוך לעצמו לידים רק מעצם העובדה שיש לו בלוג. אנשים אוהבים לצרוך תכנים על החברה ואפילו על התעשייה עצמה. אם הם כבר מכירים את החברה שלכם, הבלוג יכול לסייע בהיכרות טובה יותר עם השירות או המוצר שאתם מציעים. יותר מכך, חברה שנוהגת לעדכן את הבלוג שלה לעיתים קרובות, יוצרת את הרושם שהיא יותר נגישה עבור המשתמשים שלה ויוצרת רושם חיובי יותר.

כתיבת תוכן בשיווק דיגיטלי

התוכן הוא המלך

5. הפלטפורמה הפופולרית ביותר לצריכת תוכן היא המייל

זה אולי הנתון המפתיע ביותר בהתחשב בעובדה שרוב האנשים מעדיפים את הרשתות החברתיות ולא צריך לקחת קורס שיווק כדי לדעת את זה. אבל זה נכון: אנשים צורכים את רוב התוכן שלהם דרך המייל. זו הסיבה שמשווקים צריכים להמשיך לשכלל את השיווק במייל שלהם אם זה בדיוורים חד פעמיים או בניוזלטרים שיוצאים אחת לתקופה מסוימת (שבוע, חודש וכו').

חשוב שהתוכן יהיה מושך את העין ומסקרן עבור הקוראים שירצו לצרוך עוד ממנו. זה מאוד נוח כי שיווק באמצעות מיילים נמצא בשוק כבר שנים והספיק להשתכלל כך שהיום יש כלים מאוד נוחים ואפקטיביים שעוזרים ליצור דיוור מוצלח.

אם אתם חיים ונושמים את הרשתות החברתיות, צורכים תוכן כמו אוכל, מעבר לכך שכדאי לכם לשקול קורס שיווק כדי להרחיב את הידע הזה ולהכיר כלים נוספים בשיווק, דעו ששיווק מבוסס תוכן הוא לא הדבר הבא, הוא הדבר החם ביותר שקיים היום.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה