בלוג
social-media

פייסבוק ואינסטגרם – עדיין העתיד של עולם הניו מדיה?

עודכן בתאריך:9 ינואר 2022


טרנדים מתחלפים, המון פלטפורמות הגיעו אל תקרת הזכוכית שלהן וקרסו לאחר מכן. בשנים האחרונות, ובמיוחד בקרב מנהלי דיגיטל ואנשי PPC, עולה השאלה: "האם פייסבוק ואינסטגרם יהיו פחות רלוונטיות בעוד כמה שנים?" ובכן, לשאלה זו יש מספר תשובות וכל מי שמתחיל קורס מנהלי מדיה חברתית ירצה לשמוע אותן.

לכל דבר יש התחלה – אך האם יש סוף?

צוקרברג ופייסבוק – היסטוריה והיסטריה, איך הכל התחיל

מארק צוקרברג, לאלו מכם שלא מכירים, הוא המייסד והמנכ"ל של חברת פייסבוק. הוא נולד בשנת 1984 למשפחה יהודית בניו-יורק. במהלך התיכון הוא למד בפנימיית פיליפ אקסטר שבניו-המפשייר. כבר אז זיהו אותו כעילוי, כשחברות כמו מיקרוסופט ו-AOL הציעו לו לעבוד אצלן. אך הוא סירב מפני שהוא העדיף להמשיך ללמוד בבית הספר. קיימים כאלה עם סדרי עדיפויות משונים, נכון? מתברר שההחלטה הזאת דווקא "שיחקה" לטובתו ולמעשה – לטובת כולנו.

כשסיים את לימודיו בתיכון, התקבל צוקרברג אל אוניברסיטת הרווארד (שנחשבת לאחר ממרכזי הלימוד הפופולריים והטובים בעולם). הוא התחיל להפעיל ולרתום למען כל מיני פרויקטים קטנים. כשאחד מהם היה “Coursematch”, הרעיון מאחורי התוכנה היה למפות ברשימה לפי קורסים את כל ששאר הסטודנטים שנמצאים בהם באוניברסיטה. עוד מאותו רגע היה אפשר להבין את ראשו המבריק של צוקרברג, הרי רבים מהאנשים בהארווד היו רוצים לדעת איזה קורסים או מסלולים חבריהם בחרו או איך קוראים לבחורה היפה שנמצאת איתם בכיתה.

מיד לאחר מכן, הוא העמיד את ה"מיזם" בשם “Facemash”, שבו היה אפשר לדרג סטודנטים. כל מה שהם היו צריכים לעשות זה להיכנס אל האתר, לעבור על תמונות ולדרג מספרית את חבריהם (וחברותיהם) לספסל הלימודים על-פי המראה שלהם.

לדרג אנשים על-פי איך שהם נראים – לא הרעיון הכי חכם של צוקרברג

האתר נסגר כמה ימים לאחר מכן על-ידי הנהלת הרווארד, מטעמים ברורים וכיוון שהמון סטודנטים וסטודנטיות מצאו את ה"מיזם" החדשני של צוקרברג כפוגעני (והאמת? שדי בצדק).

לאחר כמה זמן, צוקרברג החליט להקים את פייסבוק (או בתרגום משעשע בעברית: ספר הפרצופים), הרעיון מאחוריו התחיל בתור רשת חברתית בין כל חברי האוניברסיטה של הרווארד, בה אנשים יוכלו לשוחח אחד עם השני, להכיר, לדעת במה עוסקים ומה הם לומדים. ולא פחות חשוב – מה הסטטוס הזוגי שלהם.

ספר הפרצופים – המקורי

בהקמת האתר עזרו לו שלושה שותפים (שחלקו איתו את אותו החדר במגורים), דסטין מוסקוביץ', כריס יוז ואדוארו סברין. אדוארדו למעשה סיפק את המימון הראשוני (סכום של כ-19 אלף דולר), כל הארבעה, עד היום, נחשבים למייסדים משותפים של פייסבוק.

לאחר כחודש ימים, מארק צוקרברג החליט להפיץ את האתר גם באוניברסיטאות הבאות:

  • קולומביה
  • סטנפורד
  • ייל

עד הקיץ של שנת 2004, פייסבוק הופצה כבר ב-30 אוניברסיטאות ומכללות שונות ברחבי ארצות הברית.

האתר ששיגע את כל הקולג'ים והאוניברסיטאות בארה"ב

כיצד פייסבוק צמחה?

לאחר כשנתיים, בחודש ספטמבר של שנת 2006, פייסבוק נפתחה לכלל הקהל בכל רחבי העולם. בהתחלה, רבים לא הכירו אותה, כי רשת חברתית עדיין לא הייתה בשיא האופנה אז. אך עם הזמן ועם השימוש הגובר באינטרנט ובדיגיטל, יותר ויותר אנשים פתחו חשבונות פייסבוק.

הצמיחה של פייסבוק – איך, כמה ולמה?

עם השנים, יותר אנשים החליטו להשתמש ברשת החברתית של פייסבוק, לשלל מטרות:

  • קבוצות - מקהילות של חובבי מזון אסייתי וקוקטיילים ועד לאוהדי קבוצות כדורגל בארץ ובאנגליה. אם בעבר אנשים היו נכנסים אל פורומים שהיו נבנים באתר חיצוני, כיום עם פייסבוק זה כמעט ולא קיים. אנשים יעדיפו להתחבר אל קהילה קיימת ולחיות את התכנים שהיא משדרת. רבות מן הקבוצות כבר הפכו למשפחות ולקהילות של ממש, הרבה מעבר למכנה המשותף שהן יצרו מלכתחילה
  • דפי פייסבוק עסקיים - רבים מן האנשים כיום יעדיפו לצרוך את הפרסומות והמודעות הפרסומויות שלהם דרך פייסבוק. לצורך הדוגמה, גולש מסוים יראה מודעה על נעליים שהוא מעוניין לקנות, הוא יקליק, יזין את פרטי התשלום שלו והן כבר יהיו בדרך אליו. מי שמסיים קורס מנהלי מדיה חברתית (ניתן לקרוא לכך גם קורס שיווק בפייסבוק) יודע שעליו לנהל דף פייסבוק עסקי בצורה המקצועית והטובה ביותר
  • חברויות ויצירת קשרים - אנשים רבים רוקמים המון קשרים, הן אפלטוניים והן רומנטיים, דרך הרשת של פייסבוק. קיימים רבבות (אם לא יותר) של זוגות במדינת ישראל שהכירו דרך פייסבוק, בין אם זה דרך קבוצת פייסבוק כלשהי או בכל דרך אחרת

ליצור ולחבר בין קהילות שונות

קיימים עוד המון נושאים חיוביים שפייסבוק יצרה עבורנו עם השנים, אך אלו המרכזיים שבהם. ייתכן שיש שיגידו שלפייסבוק יש גם המון גורמים שליליים כמו גניבת זהות וכו'. אך לא אתמקד בכך במאמר זה.

אחת הסיבות העיקריות שקיימת עלייה בשימוש של פייסבוק בשנים האחרונות היא בזכות הסמראטפונים, כמעט ואין אדם בעולם המערבי שלא מחזיק בטלפון חכם בכיס שלו. ואם בעבר הפלטפורמה של פייסבוק הייתה מיועדת לאנשים "צעירים" בלבד, כיום גם אנשים מבוגרים מרשים לעצמם לגלוש בה ולצרוך תכנים שונים.

גם החבר'ה המבוגרים משתמשים בפייסבוק היום

האם הפלטפורמה בסכנה?

בחודשים האחרונים, עולה התהייה של: "האם פייסבוק הולכת להחזיק מעמד? ואם כן – עד מתי?". אני בהחלט יכול להבין את הנקודה הזאת, מכיוון שלכל "טרנד" אמור להיות סוף. אבל יחד עם זאת, פייסבוק כבר כמה שנים לא מסתמנת רק כטרנד חולף.

מתי כן פגשנו טרנד חולף? ככל הנראה בפעם האחרונה זו הייתה אפליקציית ה-Snapchat, הרעיון שעמד מאחוריה היא שכל טקסט שנשלח נמחק לאחר שהצד השני מקבל ורואה אותו. כנ"ל לגבי סרטונים ותמונות. היה ניתן להעלות פוסטים שהיו מחזיקים מעמד אך ורק ל-24 שעות.

פייסבוק הולכת למות? ממש לא

אינסטגרם, שנקנתה על-ידי פייסבוק, הרימה מערך דומה בשם Story, פלטפורמה צדדית שקיימת בתור האפליקציה של אינסטגרם. בה גם ניתן להעלות פוסטים שמחזיקים 24 שעות בלבד ובעלת מערכת צ'אט דומה בשם Direct.

העלייה של השימוש בסטוריז של אינסטגרם גרמה לנפילתה העצומה של Snapchat וכיום מספר המשתמשים בה ירד משמעותית.

מגמת עלייה משמעותית בשימוש באפליקצייה של פייסבוק

לעומת זאת, בפייסבוק, קיימת עליה משמעותית בשימוש שלה עם השנים, להלן קצת סטטיסטיקה שנלקחה מאתר Zephoria שבאה להוכיח את הנקודה הזאת:

  • נכון לדצמבר 2018, קיימים יותר מ-2.32 מיליארד משתמשים פעילים בפייסבוק. צמיחה של כ-9 אחוזים לעומת הרבע השלישי של שנת 2018
  • ומתחברים לפייסבוק כ-1.52 מיליארד משתמשים. עלייה של כ-9 אחוזים לעומת השנה שלפניה
  • נכון לדצמבר 2016, קיימים 1.15 מיליארד משתמשי פייסבוק במובייל. שזו צמיחה של כ-23 אחוזים לעומת שנת 2015

ניתן להביא עוד עשרות נתונים שמראים שהפלטפורמה של פייסבוק דווקא בצמיחה, כל מי שחשב והתלבט בעברו על מעבר ללימודי דיגיטל (לימודי Facebook) יכול להסיר את החשש מליבו, קיים עתיד עצום במקצוע הזה. ואם כבר, נהפוך הוא, המקצוע וההשקעה בתחום היא חשובה מאין כמוה.

כולנו נשאבים אל הסמארטפון, בין היתר בגלל האינסטגרם והפייסבוק

רוב משרדי הפרסום בעולם בשנים האחרונות מנסים לשכנע את הלקוחות שלהם שכדאי להם להשקיע את רוב כספם בפרסום בדיגיטל. מה הסיבות לכך שעדיף פרסום שכזה, על אחד שהוא Offline?

  • פרסום ממוקד ומטורגט - כשמפרסמים בדיגיטל ומכירים את הכלים השונים של פייסבוק, ניתן לפלח ולבנות קהל בדיוק כפי שתרצה. נוכל לבחור אם נרצה לפרסם את המוצר שלנו לגברים בני 25 עד 37, שאוהבים סרטי מארוול ועובדים בתחום ההייטק
  • לדעת לאיפה כל שקל הולך - כשעולה מודעה וגולש מקליק עליה הוא עובר את התהליך הרצוי בו הוא מבצע רכישה או משאיר ליד (מספר הטלפון/כתובת המייל שלו). אפשר לדעת כמה בדיוק עלה לנו התהליך הזה, לכן בחישוב יחסית מהיר, נוכל לדעת כמה כל פעולה עלתה לנו
  • להישאר בקשר עם הלקוחות - קיימים המון מותגים וארגונים שדואגים להישאר בקשר "טוב" עם הלקוחות והגולשים שלהם, כשהם מעלים פרסומות ויראליות ואיכותיות לפייסבוק. מבלי להצטרך להשקיע זמן רב בהפקה או עריכה, אלא רק בשימוש של מנהל סושיאל מדיה ומעצב גרפי טוב

פרסום מדויק ומטורגט

אך זה לא נגמר פה, פייסבוק בשנים האחרונות הספיקה לרכוש את וואטסאפ ואינסטגרם, מה שגורם לה לשלוט כמעט בכל האפליקציות הפופולריות ברחבי העולם. בחודש האחרון היא אפילו פיתחה פיצ'ר שניתן לרכוש דרכו מוצרים שמפרסמים דרך האפליקציה עצמה (מבלי לעבור לצד שלישי).

האם כל אחד יכול להשתמש בכלי הפרסום של פייסבוק?

רבים מבעלי עסקים, בארץ ובעולם, נוטים לחשוב שמערכת הפרסום היא כלי קסם פשוט ובעזרת כמה הקלקות ניתן לפרסם את המוצר שלך בקלות ובעלות נמוכה. אך זוהי טעות חמורה, על מנת למכור את המוצר שלך בצורה המקצועית והטובה ביותר, קיימות שתי אופציות:

  • קורס מנהלי מדיה חברתית - ללמוד במקום איכותי שמעסיק מרצים מן השטח, שחיים את מערכת הפרסום של פייסבוק בחיי היום-יום שלהם, להתחיל ללמוד את החומרים וכיצד לתפעל חשבון פרסום בפייסבוק בלייב, לסיים את הלימודים בהצלחה ותוך כדי להתחיל לפרסם את העסק שלך. מרצה מוכשר לא רק ילמד כיצד להשתמש במערכות השונות, אלא כיצד לעשות זאת בצורה הטובה והמקצועית ביותר
  • להעסיק מנהל דיגיטל - קיימים לא מעט אנשי ומנהלי דיגיטל בארץ ובעולם, אך חשוב לדעת לבחור את האחד שיעשה את העבודה המקצועית והטוב ביותר (וכמובן במקביל לגייס מעצב גרפי וכתב תוכן)

ניו מדיה, לא כזה פשוט כפי שחושבים

לסיכום, במידה והתחום קורץ לכם, ויש לך ראש יצירתי ומתחשק לך לפרוח בקריירה איכותית לטווח הארוך, אין ספק שאתם יכולים לעשות זאת בתור מנהלי דיגיטל. קורס מנהלי מדיה חברתית במסגרת קורס שיווק דיגיטלי זה בדיוק מה שיגרום לכם לעשות את הקפיצה שאתם רוצים.



פוסטים קשורים

שיווק דיגיטלי
קורס ניהול מדיה חברתית – מה לומדים וכמה מרוויחים
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
ניהול מדיה חברתית - איך מתחילים? בקורס לניהול מדיה חברתית בהאקריו תלמדו לנהל עמודי פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק עסקיים
תמונה ראשית פוסט מדריך קידום אתרים למתחילים
איך להיעזר בגוגל לקידום האתר שלכם – מדריך קידום אתרים למתחילים
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
היום תחום הקידום האורגני באינטרנט נוגע בכל אחד ואחת מאיתנו: עסקים,אירגונים אנשים פרטיים ועוד..
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
מאחורי הקלעים של "BLACK FRIDAY" ו -"CYBER MONDAY"
עומר אביעד | 10 ינואר 2022
"BLACK FRIDAY " ו-"CYBER MONDAY" הם כינויים לחגיגת קניות סוחפת ברשת. ה- Black Friday – "יום שישי השחור" - למי שלא מכיר (יש מישהו כזה?!) – הוא היום הפותח את חגיגת הסיילים לקראת חג המולד. מדובר מסורת אמריקאית רבת שנים, שהתרחבה בשנים האחרונות גם לרשת. לאור ההצלחה המסחררת, תקופת המבצעים לחגים התארכה גם לאחר חג ההודיה .
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
6 דרכים להיעזר באינטרנט לקידום עסק עצמאי
דניאל הראל | 10 ינואר 2022
בעלי עסקים קטנים רבים מעוניינים לפרסם עצמם בתפוצה רחבה ככל שניתן. אולם, פתרונות פרסום רבים, ובמיוחד במדיות מודפסות, רדיו או טלוויזיה, דורשים תקציב שיווק ענק שידם של בעלי העסקים הקטנים אינה משגת. על כן פונים מפרסמים רבים לפרסום ברשת האינטרנט.
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס