תהיתם פעם מה מפריד בין בני האדם לשאר בעלי החיים? בני האדם הם סקרנים. אנחנו נוהגים להעלות שאלות ולאתגר את הסטטוס קוו על מנת ליצור משהו טוב יותר. סקרנות כזו מובילה לכך שככל שהזמן עובר, מכשירים אלקטרוניים הופכים להיות החברים הטובים ביותר של האדם. אנשים שעלו על התובנה הזו בזמן, ביססו לעצמם קריירה בתחום והלכו ללמוד קורסים בנושא, כמו קורס בניית אתרים או קורס פיתוח אפליקציות.

לפני כמה שנים, לא יכולנו להעלות בדעתנו שנוכל להדליק את הדוד או המזגן באמצעות הנייד כשאנחנו בכלל לא בבית. אבל אנחנו לומדים בכל יום מחדש, שעוד לא ראינו את הטכנולוגיה במלוא תפארתה ושהיא יכולה להפתיע אותנו בכל פעם מחדש. הטכנולוגיה הזו שמאפשרת למכשירים אלקטרוניים לתקשר בינם לבין עצמם ואיתנו דרך האינטרנט נקראת Internet of things (IoT) וכשמדובר באפליקציות – Application of things (AoT).

הייתם מאמינים שתוכלו להדליק את המזגן עם הטלפון הנייד? 

מספר המכשירים שעושים שימוש בטכנולוגיית IoT גדל מאוד והגיע לעומק התודעה הציבורית. מפתחי אפליקציות רבים עובדים על בניית אפליקציות של דברים (Application of things) שיאפשרו למשתמשים לשכלל את האינטראקציה שלהם עם חפצים חכמים. כך שהתחילו לדבר אפילו על ערים חכמות, רפואה חכמה ועוד.
אנליסטים מעריכים שעד שנת 2021 שווי השוק של ה-IoT וה-AoT יגיע ל-661 מיליארד דולר. כל שכל מי ייכנס לתחום ויעסוק בתחום פיתוח אפליקציות לאייפון או בניית אפליקציה לאנדרואיד יכול רק להרוויח מזה.

הטרנד החדש הזה, סחף אפילו את לא אחר מאשר מייסד פייסבוק, מארק צוקרברג. בעזרת מפתחי אפליקציות, הוא פיתח מערכת IoT שהפכה את הבית שלו לחכם.

אז איך זה עובד בעצם?

הסוד של האינטרנט של הדברים או של האפליקציות של הדברים הוא למעשה בקישור כתובת ה-IP לאובייקטים מוחשיים. החיבור הזה מאפשר יצירת אינטראקציה בין הפריט הממשי לבין המערכת הוירטואלית ולשליטה שלה עליו. פיתוח של אפליקציה מהסוג הזה מצריך חומרה פאסיבית שמודדת, אוספת ומקבלת נתונים. למשל המזגן שלנו הוא למעשה מערכת פאסיבית שמופעלת באמצעות שלט. אפליקציית AoT מאפשרת למזגן לתקשר החוצה עם העולם החיצון ולדווח נתונים בזמן אמת.

בפועל, באמצעות חיבור ל-wifi או ל-Bluetooth יכול המשתמש לשלוט בכל מכשיר שאליו מחוברת החומרה וליצור מאגר מידע שמתממשק עם כל יחידות הקצה.

כל מה שאתם צריכים זה חיבור לאינטרנט

קורס פיתוח אפליקציות עם לימודי IoT

תארו לכם סיטואציה שאתם ללא סוללה בטלפון יום שלם. נלחצתם? שתו רגע מים ובואו נמשיך. מהתובנה הזו שאנחנו צריכים להיות מחוברים לכל מקום בכל זמן, נוצר ה-IoT. האפליקציות שנשענות על הטכנולוגיה הזו מיוחדות בכך שהן לא "מדברות" רק עם מכשירים סלולאריים אחרים, אלא גם עם מכשירים אחרים.

אף אחד לא ציפה שהתחום הזה יצמח כל כך עד כדי שניתן ללמוד עליו בקורסים שונים כמו קורס פיתוח אפליקציות. המטרה המרכזית של מפתחי אפליקציות היא לייצר אפליקציה מיוחדת שנועדה לבצע פעולות שונות במכשיר הרצוי ולמעשה להקל על החיים שלנו.

פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד בטכנולוגיית AoT

בניית אפליקציה לאנדרואיד או לאייפון בטכנולוגיית AoT משמשת את המפתחים והמשתמשים בכמה וכמה תחומים. בגלל היתרונות הרבים של הטכנולוגיה, היא פורצת לחיינו לעוד ועוד מישורים. הנה כמה דוגמאות למכשירים הנשלטים בטכנולוגיית AoT:

1. מישור בריאותי –
 אפליקציות של הדברים יכולות להתחבר מכשירים רפואיים כמו מד לחץ דם או מכשיר למדידת רמת הסוכר ולשדר לטלפון הנייד את הנתונים.

2. שעון חכם - מי שמגיע מעולם הריצה או הרכיבה, בטוח מכיר את השעון החכם. אפל כבר מזמן חיברו אותו אל האייפון ולכל המכשירים האחרים שלהם. אבל גם אנדרואיד לא איחרו להגיע עם פיתוח משלהם. אז מלבד להציג מידע חיוני על נתוני הריצה או הרכיבה, באמצעות השעון ניתן למצוא את מכשיר הטלפון במידה והלך לאיבוד.

3. סיוע ללקויי ראייה – באמצעות מנגנוני רטט שמושתלות בנעלי אנשים עם לקות ראייה ושימוש ב-GPS, האפליקציה תנווט את הדרך ותדריך איך ללכת נכון.

4. הבית החכם – כפי שדיברנו, עוד ועוד מכשירים בתוך הבית הופכים לחכמים. החל מדוד החשמל, המזגן ואפילו מערכות ההשקיה והתאורה. באמצעות AoT נוכל לשלוט על מה שקורה בבית גם כשאנחנו נמצאים בחו"ל. כל מה שאנחנו צריכים זה חיבור לאינטרנט.

5. מערכות בטיחות – למה לצאת לפתוח את השער כשאפשר לעשות זאת באמצעות אפליקציה? מפתחי אפליקציות יצרו מערכות IoT שעוזרות לנו לוודא מתי שער נפתח על ידי מישהו אחר מלבדנו ולשלוט על פתיחה וסגירה של השער מרחוק.

6. מכונות אוטומטיות בתחום המזון – גם בתחום המזון, טכנולוגיית AoT מסייעת לנו בכך שבאמצעותה ניתן לשלוט על מכונות מזון אוטומטיות ולנהל אותן מרחוק.

מתממשק גם עם השעון החכם

העתיד של AoT ו-IoT

מרתק לדעת שבעתיד של האינטרנט של הדברים והאפליקציות של הדברים מיליארדי דברים "ידברו" אחד עם השני וההתערבות האנושית תהיה מינימלית. זה יצור שינוי משמעותי בדרך שבה אנחנו חיים ומתנהלים. בכל יום אנחנו שומעים על עוד ועוד מוצרים נוספים שניתן ליצור עבורם אינטראקציה אינטרנטית. זו הסיבה שתחום פיתוח אפליקציות לאייפון ולאנדרואיד הולך לעולם הזה.

כל עוד האינטרנט היה נפרד מהעולם הפיזי, הפוטנציאל של האפליקציות והיישומים האינטרנטיים היה מוגבל. עם טכנולוגיית האינטרנט של הדברים הפוטנציאל הוא אינסופי! בעתיד הקרוב יותר ויותר מוצרים יישלטו על ידי אפליקציות מתוחכמות. כך גם יותר ויותר לקוחות פרטיים, מוסדות ואף ממשלות ישלמו הון עבור פתרונות טכנולוגיים שיהפכו את החיים לקלים יותר.

הסיכונים בתחום

יצא לכם פעם להיקלע לשיחה על הפרטיות שלנו שנגמרה? אז אנחנו רק בהתחלה. אם פייסבוק מאזין לשיחות שלנו וגוגל אוסף את כל המידע על החיפושים שלנו, אז עם הטכנולוגיה הזו אנחנו נהפוך לחשופים יותר מפני חדירה לפרטיות שלנו.

חברות כמו גוגל ואמזון אוספות את כמות הנתונים העצומה שאוסף ה-IoT והן יכולות לנתח, להשתמש ולמכור את המידע הזה לחברות שונות ובכך להיחשף לנתח שוק גדול יותר. המידע האישי שלנו יימצא אצל החברות הגדולות שישתמשו בו למטרותיהן האישיות. בנוסף, אנחנו הופכים לחשופים מפני פריצות סייבר שיובילו לגניבת המידע האישי שלנו וניצולו לרעה.

לסיכום, תחום האינטרנט של הדברים והאפליקציות של הדברים הוא תחום מרתק שרק ממשיך לגדול. זה זמן טוב להיכנס לתחום וללמוד קורס פיתוח אפליקציות ולהצטרף לאלפי מפתחי אפליקציות שהבינו שזה הדבר הבא בתחום הטכנולוגיה בכלל ובתחום ההייטק בפרט.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה