תמיד כשמשתמשים במונח הייטק, אוטומטית היינו חושבים על תחומי הפיתוח והתכנות, סייבר, ניהול רשתות ועוד. אך בשנים האחרונות נכנסו שתי שחקניות חדשות אל התחום. אז אם אתם חבר'ה שכתיבת קוד פחות מסקרנת אותם או שעולם ה-IT ובדיקות התוכנה לא קורץ לכם, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם. כי היום, בשנת 2020, לימודי הייטק הם הרבה מעבר למה שחשבתם.

קיימים שני תחומים אשר מתקשרים אל עולם ההייטק שהם אינם נכנסים אל הקטגוריה הקלאסית של הייטק. הראשון הוא תחום ה-UX/UI בעולם העיצוב הגרפי והשני הוא עולם השיווק הדיגיטלי. החלטנו לספר לכם בקצרה על שני התפקידים ומדוע הם כל כך חשובים וחיוניים. כיום, כל קורס הייטק או דיגיטל מכיל מספר פרקים או חומרי לימודים עליהם.

עיצוב גרפי UX/UI

תחום העיצוב הגרפי תמיד שלט בהמון עולמות. לפני כמה שנים זה היה בעיקר בתחומי הפרסום, השילוט, העריכה, בתי הדפוס ועוד. אבל לאחרונה, גם לתחום ההייטק הוא חדר בצורה מוצלחת ביותר. יש רבים שיגידו שזה בזכות התפתחות תחום ה-UX/UI.

אז ממש בקצרה – UX/UI קיים בכל מוצר דיגיטלי, לא משנה אם מדובר על אתר גדול של הזמנות בגדים, עמוד בו משאירים פרטי התקשורת, אפליקציה או כל דבר אחר. מדובר על האינטראקציה המתחרשת בין המשתמש (היוזר) לבין אותו המוצר. מה זה כולל?

• את החוויה שהמשתמש עובר
• איך זה גורם לו להרגיש
• כיצד היה פשוט עבורו לבצע משימות או פעולות שונות דרך המוצר

ברמת העיקרון, חווית משתמש יכולה להיות כמה נוח מרגיש הג'ויסטיק של הפלייסטיישן ביד, האם תהליך הזמנה של מוצרים מסוימים מ-Amazon פשוט עבורנו או גם כיצד האפליקציה של Moovit באמת נוחה לשימוש.

לקורס עיצוב גרפי המקיף עם התחייבות לעבודה לחץ>>

כל חברת הייטק כיום מבינה, שגם אם היא תייצר את המוצר הטוב ביותר, היא יכולה למעשה ליפול במידה וחוויית המשתמש בו ברמה ירודה. נסו לחשוב על זה רגע, נניח ושמעתם על אתר שמוכר מוצרי ביגוד ונעליים. וברמת התפקוד שלו הכל עובד כמו שצריך. אבל מספיקות מספר טעויות בסיסיות בעיצוב ובחוויית המשתמש שיגרמו לכם לנטוש אותו ולעבור לאתר של המתחרים.

לדוגמה:

• כפתור החיפוש מופיע בחלקים שאינם מוכרים לנו מאפליקציות או אתרים שונים, ובכך קשה לנו למצוא אותו
• חלק מהכפתורים באתר לא נמצאים במקומות אליהם אנחנו רגילים, או שהם קטנים מדי ולא מזוהים
• בחירת צבעים מאיימת או לא נעימה למשתמש עלולה לפגוע לו בחוויה

ובכמה מילים אחרונות, ייתכן שבלי חוויית משתמש איכותית עבור מוצר שחברה תפתח, הוא לא יהיה שווה הרבה. ובכך הוא יוכל לקרוס ואף להיכשל. ולכן, בזכות אנשי UI/UX, אפשר להקפיץ כל מוצר לשחקים. כמובן ובמידה וזה נעשה בצורה הגיונית ויצירתית שמתאימה למוצר.

אגב, אנשים שהתעסקו בעברם באומנות או עיצוב, יכולים לבצע הסבת אקדמאיים להייטק אם הם מספיק מוכשרים ורוצים לחשוב על שינוי בקריירה שלהם.

שיווק דיגיטלי

עולם הפרסום משתנה מרגע לרגע, בכל תחום, בכל נישה ובכל אספקט אפשרי. בעבר הפרסום היה מתמקד בטלוויזיה, רדיו, אבל כפי שאתם עדים היום, עיקר הפרסום עבר לדיגיטל. כמעט ובכל מקום אפשרי אנחנו רואים פרסום בדיגיטל. בין אם זה בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, קידום ממומן של מודעות בכל מקום אפשר ועוד. רבים אף יגידו, שאם אתה עסק (לא משנה מאיזה תחום) ואתה לא קיים בדיגיטל – אז אתה לא קיים בכלל.

וזהו בדיוק תפקידו של איש השיווק הדיגיטלי, כפי שציינתי כבר בפסקה הקודמת, שגם אם המוצר יהיה הכי מדהים בעולם, בין אם מדובר על Wolt או אתר ההזמנות של Asos, במידה והוא לא יפורסם, יהיה לו מאוד קשה להתרומם. גם האתרים והאפליקציות הגדולים והגדולות בעולם מפרסמים את עצמם על מנת למשוך לעצמם משתמשים או לקוחות.

לקורס שיווק דיגיטלי המקיף עם התחייבות לעבודה בהייטק לחץ >>

אילו תפקידים קיימים בתום השיווק הדיגיטלי?


• מנהל קמפיינים ממומנים/ PPC -

האדם שאחראי על מערך הקמפיינים בפלטפורמות של אינסטגרם, פייסבוק ומנוע החיפוש של גוגל. לפני כל קמפיין, עליו לערוך מחקר מקיף על המוצר אותו הוא מפרסם, לאחר מכן, על קהל היעד (טירגוט), לבקש או ליצור חומרים קריאטייבים בהתאם, ולאחר מכן לדאוג שהקמפיינים רצים בצורה מוצלחת בכל זמן אפשרי.


• מקדם אתרים אורגני -

כשאנחנו נכנסים לגוגל ומחפשים מוצר או שירות מסוים, לרוב ניכנס לאופציה הראשונה (לאחר אלו שמופיעה המילה 'מודעה'/ad), אך מדובר בעבודה לא פשוטה בכלל. וכאן נכנס תפקידו של מקדם האתרים/איש ה-SEO.


• כתב תוכן -

צריך אדם (או צוות שלם) שיהיה אחראי על כל התכנים הקיימים בפייסבוק, אינסטגרם, בבלוג וגם באתר עצמו. לא מספיק שתהיה לאדם הזה שליטה בשפה, אלא כיצד לעשות זאת בסגנון שיווקי שמתאים לשפה של המותג או המקום בו הוא עובד.

כמובן, שקיימים תפקידים נוספים בתחום, וכולם נחוצים לעולם הדיגיטל. כל מרכז לימודי שמפיק לימודי הייטק, יודע שבחלק מהתכניות שלו חייבים להיות כלולים גם לימודי הקשורים לדיגיטל ו-PPC.

אז מתברר שבסך הכל, שבשביל להגיע לעולם ההייטק, זה לאו דווקא אומר שצריך לעסוק בתכנות. כמובן, שמלבד המקצועות הנל, קיימים עוד המון תחומים המשתייכים אל לימודי הייטק שהם לא באמת הייטק במובן הקלאסי של המילה.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה