בלוג
לפרוח עם היצירתיות שלך לעולם ההייטק - ככה פשוט

לימודים בהייטק שהם לאו דווקא הייטק

עודכן בתאריך:6 ינואר 2022


תמיד כשמשתמשים במונח הייטק, אוטומטית היינו חושבים על תחומי הפיתוח והתכנות, סייבר, ניהול רשתות ועוד. אך בשנים האחרונות נכנסו שתי שחקניות חדשות אל התחום. אז אם אתם חבר'ה שכתיבת קוד פחות מסקרנת אותם או שעולם ה-IT ובדיקות התוכנה לא קורץ לכם, הכתבה הבאה היא בדיוק בשבילכם. כי היום, בשנת 2020, לימודי הייטק הם הרבה מעבר למה שחשבתם.

קיימים שני תחומים אשר מתקשרים אל עולם ההייטק שהם אינם נכנסים אל הקטגוריה הקלאסית של הייטק. הראשון הוא תחום ה-UX/UI בעולם העיצוב הגרפי והשני הוא עולם השיווק הדיגיטלי. החלטנו לספר לכם בקצרה על שני התפקידים ומדוע הם כל כך חשובים וחיוניים. כיום, כל קורס הייטק או דיגיטל מכיל מספר פרקים או חומרי לימודים עליהם.

עיצוב גרפי UX/UI

תחום העיצוב הגרפי תמיד שלט בהמון עולמות. לפני כמה שנים זה היה בעיקר בתחומי הפרסום, השילוט, העריכה, בתי הדפוס ועוד. אבל לאחרונה, גם לתחום ההייטק הוא חדר בצורה מוצלחת ביותר. יש רבים שיגידו שזה בזכות התפתחות תחום ה-UX/UI.

אז ממש בקצרה – UX/UI קיים בכל מוצר דיגיטלי, לא משנה אם מדובר על אתר גדול של הזמנות בגדים, עמוד בו משאירים פרטי התקשורת, אפליקציה או כל דבר אחר. מדובר על האינטראקציה המתחרשת בין המשתמש (היוזר) לבין אותו המוצר. מה זה כולל?

• את החוויה שהמשתמש עובר
• איך זה גורם לו להרגיש
• כיצד היה פשוט עבורו לבצע משימות או פעולות שונות דרך המוצר

ברמת העיקרון, חווית משתמש יכולה להיות כמה נוח מרגיש הג'ויסטיק של הפלייסטיישן ביד, האם תהליך הזמנה של מוצרים מסוימים מ-Amazon פשוט עבורנו או גם כיצד האפליקציה של Moovit באמת נוחה לשימוש.

לקורס עיצוב גרפי המקיף עם התחייבות לעבודה לחץ>>

כל חברת הייטק כיום מבינה, שגם אם היא תייצר את המוצר הטוב ביותר, היא יכולה למעשה ליפול במידה וחוויית המשתמש בו ברמה ירודה. נסו לחשוב על זה רגע, נניח ושמעתם על אתר שמוכר מוצרי ביגוד ונעליים. וברמת התפקוד שלו הכל עובד כמו שצריך. אבל מספיקות מספר טעויות בסיסיות בעיצוב ובחוויית המשתמש שיגרמו לכם לנטוש אותו ולעבור לאתר של המתחרים.

לדוגמה:

• כפתור החיפוש מופיע בחלקים שאינם מוכרים לנו מאפליקציות או אתרים שונים, ובכך קשה לנו למצוא אותו
• חלק מהכפתורים באתר לא נמצאים במקומות אליהם אנחנו רגילים, או שהם קטנים מדי ולא מזוהים
• בחירת צבעים מאיימת או לא נעימה למשתמש עלולה לפגוע לו בחוויה

ובכמה מילים אחרונות, ייתכן שבלי חוויית משתמש איכותית עבור מוצר שחברה תפתח, הוא לא יהיה שווה הרבה. ובכך הוא יוכל לקרוס ואף להיכשל. ולכן, בזכות אנשי UI/UX, אפשר להקפיץ כל מוצר לשחקים. כמובן ובמידה וזה נעשה בצורה הגיונית ויצירתית שמתאימה למוצר.

אגב, אנשים שהתעסקו בעברם באומנות או עיצוב, יכולים לבצע הסבת אקדמאיים להייטק אם הם מספיק מוכשרים ורוצים לחשוב על שינוי בקריירה שלהם.

שיווק דיגיטלי

עולם הפרסום משתנה מרגע לרגע, בכל תחום, בכל נישה ובכל אספקט אפשרי. בעבר הפרסום היה מתמקד בטלוויזיה, רדיו, אבל כפי שאתם עדים היום, עיקר הפרסום עבר לדיגיטל. כמעט ובכל מקום אפשרי אנחנו רואים פרסום בדיגיטל. בין אם זה בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, קידום ממומן של מודעות בכל מקום אפשר ועוד. רבים אף יגידו, שאם אתה עסק (לא משנה מאיזה תחום) ואתה לא קיים בדיגיטל – אז אתה לא קיים בכלל.

וזהו בדיוק תפקידו של איש השיווק הדיגיטלי, כפי שציינתי כבר בפסקה הקודמת, שגם אם המוצר יהיה הכי מדהים בעולם, בין אם מדובר על Wolt או אתר ההזמנות של Asos, במידה והוא לא יפורסם, יהיה לו מאוד קשה להתרומם. גם האתרים והאפליקציות הגדולים והגדולות בעולם מפרסמים את עצמם על מנת למשוך לעצמם משתמשים או לקוחות.

לקורס שיווק דיגיטלי המקיף עם התחייבות לעבודה בהייטק לחץ >>

אילו תפקידים קיימים בתום השיווק הדיגיטלי?


• מנהל קמפיינים ממומנים/ PPC -

האדם שאחראי על מערך הקמפיינים בפלטפורמות של אינסטגרם, פייסבוק ומנוע החיפוש של גוגל. לפני כל קמפיין, עליו לערוך מחקר מקיף על המוצר אותו הוא מפרסם, לאחר מכן, על קהל היעד (טירגוט), לבקש או ליצור חומרים קריאטייבים בהתאם, ולאחר מכן לדאוג שהקמפיינים רצים בצורה מוצלחת בכל זמן אפשרי.


• מקדם אתרים אורגני -

כשאנחנו נכנסים לגוגל ומחפשים מוצר או שירות מסוים, לרוב ניכנס לאופציה הראשונה (לאחר אלו שמופיעה המילה 'מודעה'/ad), אך מדובר בעבודה לא פשוטה בכלל. וכאן נכנס תפקידו של מקדם האתרים/איש ה-SEO.


• כתב תוכן -

צריך אדם (או צוות שלם) שיהיה אחראי על כל התכנים הקיימים בפייסבוק, אינסטגרם, בבלוג וגם באתר עצמו. לא מספיק שתהיה לאדם הזה שליטה בשפה, אלא כיצד לעשות זאת בסגנון שיווקי שמתאים לשפה של המותג או המקום בו הוא עובד.

כמובן, שקיימים תפקידים נוספים בתחום, וכולם נחוצים לעולם הדיגיטל. כל מרכז לימודי שמפיק לימודי הייטק, יודע שבחלק מהתכניות שלו חייבים להיות כלולים גם לימודי הקשורים לדיגיטל ו-PPC.

אז מתברר שבסך הכל, שבשביל להגיע לעולם ההייטק, זה לאו דווקא אומר שצריך לעסוק בתכנות. כמובן, שמלבד המקצועות הנל, קיימים עוד המון תחומים המשתייכים אל לימודי הייטק שהם לא באמת הייטק במובן הקלאסי של המילה.



פוסטים קשורים

ניהול רשתות ואבטחת מידע
קורס IT אונליין
איתמר מרילוס | 12 מרץ 2022
מקצוע ה-IT הפך למבוקש מאוד בשנים האחרונות. כמה מבוקש? רק בארה"ב לבדה מועסקים בתחום יותר משני מיליון עובדים. אפשר לחשוב על זה ככה: הרי בכל מקום קיימות כיום רשתות מחשבים. בין אם מדובר ב-Microsoft, משרד פרסום קטן או רשת בתי מרקחת – הכל היום מרושת. כך נולד הצורך בכמה שיותר אנשי IT שיהיו אחראים על … Continued
Thumb_Choosing
מה כדאי ללמוד – המדריך השלם לבחירת המקצוע
אורטל סופר | 9 ינואר 2022
מה אתם רוצים לעשות כשתהיו גדולים? שאלה שכולנו נשאלנו בילדות ואפשרה לקחת את הדמיון הכי רחוק שאפשר. ובטח גם אתם חלמתם להיות כמו גיבורי הילדות שלכם. אם זה רופאה שמרפאה מחלות כמו אמא או בכלל כדורגלן-על כמו רונאלדו הברזילאי. מה שבטוח, אף אחד מאתנו לא באמת חשב מה כדאי ללמוד.
high-tech-education
לימודי הייטק – גם אתה יכול להגיע לשם
סער כהן | 9 ינואר 2022
בעולם המודרני, כמעט כל אדם רוצה שתהיה לו קריירה מכובדת, מאתגרת ועם משכורת גבוהה. ברוב המקרים, אנשים גילו שהפתרון המושלם לכך הוא עולם ההייטק, המכיל אינספור תחומים ומקצועות...
Thumb_IT
למה לי IT בכלל? קורס רשתות, קורס אבטחת מידע
סער כהן | 9 ינואר 2022
אם קורס רשתות סיקרן אותך, ייתכן שתרצה לשמוע עוד על העולם הזה. מנהלי רשתות העוסקים גם באבטחת רשתות קיימים כמעט בכל ארגון. קרא עוד
רוצה לשמוע עוד?

phone mobile icon שיחה
chet icon צ'אט
email mobile icon לפרטים

מדיניות הגנת הפרטיות

×

אנו מודים לכם על שבחרתם לעשות שימוש באתר Hacker-u (להלן: "האתר").

האתר מופעל על ידי האקר-יו בע"מ (להלן: "החברה") לטובת איסוף פרטים ויצירת קשר עם מתעניינים בלימודי מקצועות הי-טק.

לתשומת לבכם, המידע המוצג באתר הינו כללי בלבד. למידע ספציפי ניתן להשאיר פרטים בעמוד ויועץ לימודים מטעם החברה יחזור אלכם במהרה.

מטעמי נוחות בלבד, האמור בתקנון זה מנוסח בלשון זכר, אולם הוא מתייחס לשני המינים בצורה שווה.

לכל מידע נוסף ניתן לפנות בכתובת הדואר האלקטרוני שבסיפא לתקנון זה.

בגלישתך באתר זה הנך ( "להלן: "הגולש") מקבל ומסכיה לתנאים ולמדיניות הפרטיות כמפורט להלן. מדיניות הפרטיות מתייחסת לסוג המידע שתספק לנו או מידע אשר אנו נלמד משימוש שתעשה באתר.

שמירה על פרטיותך:

1. פרטיות הגולש חשובה לנו מאוד. אנו מנהלים את האתר בסטנדרט האבטחה הגבוה ביותר ע"מ לשמור על פרטיך ולהגן על המידע שתמסור לנו בצורה הטובה ביותר.

2. אנו פועלים בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 ושואפים לעמוד בכל דרישות החוק לעניין כיבוד הפרטיות וההגנה על מידע אישי. אנו מחויבים להגן על פרטיותך ועל שמירת פרטי הזיהוי האישיים שלך.

3. אנו אוספים מידע אישי אודותיך רק כאשר אתה תספק לנו אותו באופן ספציפי וביודעין. אנו מאמינים, כי אתה צריך לדעת בדיוק איזה מידע אישי אנו אוספים וכיצד אנו מתכוונים להשתמש בו בטרם תחלוק אותו עמנו. אנו עשויים לבקש ממך מידע אישי כגון שם, מספר טלפון, כתובת וכתובת דואר אלקטרוני. אנו עושים זאת רק כאשר אתה מבקש מידע או מבקש להירשם לשירותים הטעונים הרשמה או מנוי.

4. כאשר אנו מתכוונים להשתמש במידע האישי שלך, אנו מבקשים זאת מראש, על מנת שתחליט אם אתה רוצה לספק לנו את המידע או לא.

5. מידע המאפשר זיהוי אישי שלך, יישמר בסודיות מוחלטת. פרטי זיהוי אישיים שאתה מספק לנו לא יהיו זמינים לצדדים שלישיים ללא אישור מפורש שלך.

6. אנו מדגישים כי לא חלה חובה חוקית למסור את המידע.

המידע שייאסף והשימוש שיעשה בו:

1. אנו מגבילים את בקשותינו לקבלת מידע אישי בסיסי בלבד, כגון:

א. שם מלא

ב. מספר טלפון

ג. כתובת דואר אלקטרוני

2. אנו מגבילים את איסוף המידע האישי למידע שאנו מאמינים כמינימלי ביותר על מנת לספק לך את השירותים המוצעים באתר או באמצעותו.

3. המידע אשר יימסר ישמש לטובת גבייה, שליחת דיוור ישיר וקשר עם הלקוח, שליחת דבר פרסומת, ניוזלטר והודעות שיווקיות; טיוב נתונים, מתן שירותים ללקוחות, ניהול מועדון לקוחות, ניהול מידע על תלמידים / סטודנטים / משתלמים, ניהול מכירות, שיווק וגיוס לקוחות.

4. המידע שתעביר לנו לא יימסר על ידינו לצדדים שלישיים בתמורה ו/או ללא תמורה אלא אם תיתן את הסכמתך לכך מראש ו/או לדרישת רשות מוסמכת.

Cookies (עוגיות):

1. קובץ Cookie הוא קובץ המכיל חלקים מסוימים של מידע שהאתר יוצר במחשבך בעת הגלישה באתר. הקובץ מאפשר שמירת מידע לגבי העדפותיך בכל הקשור בשימוש באתר.

2. על מנת לשפר את חוויית הגלישה שלך באתר, האתר משתמש ב- Cookies. רוב הדפדפנים כיום יודעים לזהות מתי "Cookie" מוצע, ולאפשר לך לסרב או לקבל אותו. אם אינך בטוח אם לדפדפן שלך יש יכולת זו, עליך לבדוק עם יצרן התוכנה או ספק שירותי האינטרנט שלך. איננו משתמשים בקבצי Cookie כדי לעקוב אחר הרגלי הניווט של המבקרים שלנו.

גישתך ושליטתך בפרטי הזיהוי שלך:

באפשרותך לבצע את הפעולות הבאות, בכל עת, על ידי פנייה אלינו באמצעות כתובת הדוא"ל שלהלן:

1. לבדוק איזה מידע אישי שלך יש בידנו, אם בכלל.

2. לשנות/לתקן את הפרטים אשר בחרת להעביר לנו.

3. לבקש מאתנו למחוק כל מידע שנאסף אודותיך (יחד עם זאת יש לדעת כי, לא נוכל לספק שירותים מסוימים ללא המידע).

4. להביע כל חשש כלשהו שיש בידך לגבי השימוש שנעשה במידע אישי שלך.

קניין רוחני:

כל זכויות בכל המושא לזכויות קניין רוחני, המופיע ו/או מוצג באתר, הינו בבעלות החברה בלבד ואין לעשות בהם שימוש ללא אישור החברה מראש ובכתב.

יצירת קשר:

ניתן ליצור עמנו קשר בכל עת בכתובת הדואר האלקטרונית הבאה info@hackeru.co.il

להורדת
הסילבוס