אנחנו שומעים היום על יותר ויותר אנשים שבנו אתר בעצמם. אנשים פשוטים כמוכם וכמוני שעוד לא הספיקו להיכנס לתחום בניית האתרים אבל כבר מתחזקים אתר משלהם ואפילו עושים את זה בהצלחה יתרה. קיימים היום לא מעט אתרים שמאפשרים לאנשים שעוד לא למדו את התחום להשתעשע עם הרעיון ולראות אם זה באמת מתאים להם. אז איך עושים את זה? תמשיכו לקרוא.

כמעט כל אחד יכול להקים אתר היום. יותר ויותר אנשים מתחילים לימוד בניית אתרים או אפילו לוקחים קורס בניית אתרים אונליין ומקימים אתר. אבל אם אתם לא בטוחים שאתם רוצים להפוך כבר בעוד כמה חודשים למפתחי full stack, אנחנו נלווה אתכם שלב אחרי שלב בבניית אתר למתחילים.

בניית
איך תבנו בעצמכם את אתר החלומות שלכם 

השלבים המלאים לבניית אתר:

שלב ראשון: בחרו את בונה האתרים המתאים לכם

אתרים המספקים פלטפורמה לבניית אתרים עצמאית מאוד פופולריים היום ובצדק. יחד עם זאת, חשוב שתבחרו את האתר המתאים לצרכים שלכם. ל-Wix לבדו (פלטפורמה המאפשרת לבנות אתר בשיטת drag & drop) יש היום מעל 100 מיליון מנויים ול-Shopify מעל 1.2 מיליון מנויים.

למה זה קורה? אם בעבר בניית אתרים חייבה הבנה ולו הבסיסית ביותר בטכנולוגיה, שפות תכנות ו-HTML, הרי שהיום אתרי הבניית האתרים העצמאיים שינו את התמונה. אתרים אלו מאפשרים למשתמשים בהם להתמקד בעיצוב ובתוכן ולא בפן הטכני. לכן, בחירת הפלטפורמה חשובה מאוד משום שכל אחת מהן מספקת צרכים שונים.

אם כך, הפלטפורמות הפופולאריות היום בשוק הן Wix ו- Wordpress. אם אתם אנשים קריאטיביים מאוד כדאי לכם לבדוק גם את Squarespace ולאתרים קטנים כדאי לכם לשקול את Site123.

שלב שני: בחר בתוכנית המתאימה לך ולצרכי האתר שלך

לאחר שבחרתם את הפלטפורמה המתאימה לצרכים שלכם, זה הזמן לבחון את תוכנית המחירים. אם אתם בונים אתר פשוט כמו תיק עבודות או אתר תדמית לעסק קטן, כנראה התוכניות הזולות יעבדו בסדר. אך אם הצרכים שלכם מורכבים יותר, בדקו את התכונות המוצעות בתוכניות היקרות יותר. אם יש לכם ספק, התחילו בתוכניות הזולות ותשדרגו במידת הצורך.

אתם יכולים ליצור גם אתר בחינם אבל יש מלכוד. חשבונות חינמיים בפלטפורמות האלו לרוב מעכבים הרבה תכונות חשובות. למשל - לא תוכלו להשתמש בדומיינים מותאמים אישית. אם אתם רוצים אתר מקצועי שיהיה עשיר בפיצ'רים תצטרכו לשלם לפחות כמה דולרים בחודש.

שלב שלישי: בחרו שם דומיין ייחודי ורלוונטי לאתר שלכם

שם הדומיין שלכם אמור לספר על תחום ההתמחות שלכם כך שיהיה קל יותר לגולש להבין מה שאתם עושים. אתם יכולים להשתמש גם בדומיין שכבר קיים ולהטמיע אותו באתר החדש שאתם בונים. שם הדומיין הוא חלק מכתובת האתר. שם הדומיין הוא אחת מהדרכים העיקריות שהאתר מציג את עצמו לאינטרנט. חשוב לזכור שהדומיין יהיה רלוונטי לאתר שלכם, שיהיה קצר או לפחות בלתי נשכח.

שלב רביעי: בחרו תבנית עיצוב שאתם אוהבים

הגענו לשלב המהנה של העבודה - בחירת התבנית העיצובית של האתר שלכם. כמו שאמרנו בהתחלה, בשונה ממפתחי full stack שהם מתמחים הן בצד שרת והן בצד הלקוח, הפלטפורמות האלו מאפשרות להתמקד בעיקר בעיצוב האתר ופחות בצד הטכני. אז זה בדיוק הזמן לשוטט בשלל האפשרויות שמציעה הפלטפורמה שבחרתם ולבחור את המועדפת עליכם.

התבנית הזו מאפשרת גם לאנשים שעוד לא התחילו לימודי בניית אתרים מסגרת עבור אתר האינטרנט שלך. מעין בד קנבס ליצוק בו את כל התכנים שלך. רוב הפלטפורמות אף מציעות קטגוריות של תבניות שיתאימו כמה שיותר לנושא האתר שלך. בין הקטגוריות תוכלו למצוא: חנויות אונליין, מסעדות, צילום, תיק עבודות, בלוג ועוד.

שלב חמש: התאימו אישית את העיצוב של התבנית שלך

הגיע הזמן לקחת את התבנית שלקחת וליצוק לתוכה את התוכן והתמונות שלך. מהר מאוד תראו איך האתר שלכם מתחיל לקבל צורה ולהפוך להיות שלכם. כמו שאמרנו בשלב הקודם, תבניות הן רק מסגרות, זה התפקיד שלכם ליצוק לתוכן את כל התכנים שלכם ולהפוך את התבנית לאתר שלכם.

שלב שש: הוסיפו לאתר שלך פיצ'רים חשובים

עיינו בחנות האפליקציות של הפלטפורמה הנבחרת שלכם כדי להוסיף כל מיני פיצ'רים פונקציונאליים לאתר שלכם, כגון טפסים והפניות לעמודים שלכם במדיה החברתית. כנראה שכל מה שתבחרו לעשות באתר שלכם, תוכלו לעשות בקלות.שלב שבע: ערכו תצוגה מקדימה של האתר ובדקו אותו


בדקו איך האתר שלכם נראה הן בדסקטופ והן במובייל. וודאו שהוא נראה טוב בכל העמודים לפני שאתם מפרסמים אותו לעולם. גם אם אתם כבר פרסמתם את האתר ואתם מבצעים בו שינויים, דאגו תמיד לבדוק שהשינוי לא השפיע על דברים אחרים באתר. ערכו הגהה ובדקו שאין שגיאות כתיב, לא הייתם רוצים ליצור רושם שלילי על הלקוחות שלכם. רצוי אפילו שתעבירו את האתר עוד עין אחת או יותר כי לפעמים אתם עלולים לפספס דברים שעין רעננה תקלוט.

שלב שמונה: פרסמו את האתר שלכם!

מזל טוב, אתם ממש חלק מתחום בניית אתרים. עוד שנייה האתר שלכם באוויר. לאחר שעשיתם את כל הבדיקות שחררו את האתר שלכם לאוויר העולם. אל דאגה - קל לבצע שינויים באתר גם לאחר שפרסמתם אותו. רק קחו בחשבון שחלק מהפלטפורמות לא מאפשרות לשנות תבניות אחרי שהאתר כבר באוויר.

לעמוד קורס בניית אתרים אונליין לחץ >

בהצלחה :)

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה