דף הבית / בלוג / אחד על אחד עם אולגה ארשבסקי-פרל
main_blog_image

אחד על אחד עם אולגה ארשבסקי-פרל

עודכן בתאריך: 04-30-2017

תמתונת אווירה



אולגה ארשבסקי-פרל מחברת ui.co.il

ספרי לנו על עצמך אולגה, מי את?


אני בוגרת תואר שני בפסיכולוגיה תעשייתית בפקולטה להנדסת תעשייה וניהול, הטכניון ומנהלת את תחום הפרויקטים בחברת UI.
יש לי ניסיון עשיר של 8 שנים באפיון ממשקי משתמש ובעבר גם מנטורית UX לסטרטאפים ב- Google campus. לאורך השנים ניהלתי פרויקטים מגוונים ומורכבים בפלטפורמות שונות החל בסטרטאפים ועד לחברות גדולות וממוסדות, כולל עבודה בצוותים בין לאומיים בארה"ב ובאירופה. בין הפרויקטים השונים שלי ניתן למצוא אתHP Driivz , בנק לאומי, NICE ועוד רבים אחרים.

מה את אוהבת לעשות בזמנך הפנוי?

התשובה האמיתית היא שאין לי יותר מדי "זמן פנוי" בחיי. יש לי עבודה תובענית ושני ילדים קטנים בני 1.5 ו-3.5. אני מאוד אוהבת לטייל ומנסה להנחיל את האהבה הזו גם לילדים שלי - אנחנו משתדלים לעשות טיולים בטבע לפחות פעם בחודש בשבתות.

למה בחרת דווקא את התחום בו את עובדת?

בגדול - למדתי את זה בתואר ואחרי שסיימתי החלטתי לא להמשיך באקדמיה ולהתעסק ב-UX היה הבחירה הטבעית. האקדמיה הרגישה לי מנותקת מדיי מהעולם האמיתי ורציתי לעשות משהו "אמיתי".

אני אוהבת את העובדה שהתחום הזה משלב המון יכולות: אנליטיות, יחסי אנוש (עבודה יחידנית ובצוות / שת"פ / מתן שירות) ויצירתיות. תמיד יש אתגרים, כמו בכל עולם תוכן. הפסיכולוגית שבי גם אוהבת להיכנס לראש של המשתמש ולנסות לראות את המערכת דרך העיניים שלו ולכן אני מאוד נהנית מהחלקים של מבחני שימושיות וחקר משתמשים.

ספרי לנו קצת על חברת UI , מה אתם עושים ובאיזה היקף?

חברת UI מספקת שירותים מקצועיים בתחום ה-UX, UI ו-FED. אנחנו חברה גדולה עם ניסיון עשיר וכלי ניהול פרויקטים מיוחדים משלנו, מה שמאפשר לנו לתת מענה במהירות שיא ולעמוד גם בלוזים צפופים במיוחד. עבדנו על מעל ל-2,000 פרויקטים עם חברות גדולות וקטנות, כמעט בכל עולמות התוכן.

אינטגרציה בין המחלקות השונות וסיעור מוחות משותף עוזר לנו תמיד לראות את התמונה הגדולה. אנחנו מתאימים את הפתרונות שלנו ללקוחות ע"פ הדרישות הספציפיות שלהם, כך שלא משנה מה סוג הפרויקט, אנחנו יודעים לתת פתרון ייחודי וחדשני.

לאן את רואה את שוק הUI /UX הולך בשנים הקרובות?

יש כמה כיוונים מעניינים: אחד מהם הוא Analytics. זה היה כלי נפוץ עד עכשיו יותר באתרים ומתחיל להיכנס לכמעט כל דבר שאנחנו עושים, בין אם זה אפליקציות web או mobile. אלה כלים חשובים מאוד שמאפשרים לנו לקבל מידע על מה משתמשים עושים עם מה שאנחנו מתכננים בפועל - ואין יותר חשוב מזה כדי לדעת מה הם צריכים.

הכיוון השני הוא ממשקי שיחה - בין אם זה Chatbots או זיהוי קולי. אלה ממשקים שמבוססים על בינה מלאכותית שלומדת את המשתמש והאתגר של אנשי ה-UX כאן הוא לאפיין את אופן ההתקשרות שלה עם המשתמש, באופן שהוא שונה ממה שעשינו בעבר. עוד כיוון חשוב הוא ש-UX הופך לחלק אינטגראלי מאסטרטגיית המוצר ויש יותר ויותר מנהלי מוצר שמגיעים מרקע של UX.

מה ההבדל המהותי בין UI ל-UX?

UX עוסק בחלק של להסביר מי המשתמש ומה התהליכים שהוא צריך לעשות באפליקציה/באתר ולתכנן עבורו את הפתרון הנכון מבחינת המבנה הכללי וגם התוכן של כל מסך. התוצר שלנו הוא wireframe שמציג את כל הדברים האלה -בדומה לתכנית של בניין.

UI הוא השלב הבא שבו קובעים איך דברים יראו באמת – צבעים, צורות, אייקונים ואנימציות. התוצר כאן הוא מסכים מעוצבים שנראים כמו שהם צריכים להיראות למשתמש – אולי בדומה לתכניות של מעצב פנים.

למי העבודה הזו מתאימה? האם מישהו חסר ניסיון בתחום העיצוב יכול ללמוד?

UX הוא מקצוע לכל דבר וצריך ללמוד אותו כמו כל מקצוע אחר. מבחינת אופי - העבודה הזו מתאימה לכל מי שהוא אדם יצירתי. כל מה שאנחנו עושים הוא להבין את המשתמשים שלנו לעומק ואז לספק את הפתרונות המתאימים לכל מצב - בין אם זה מתוך מאגר של פתרונות סטנדרטיים ובין אם זה להמציא משהו חדש שעוד לא קיים.



פוסטים קשורים

שלט גוגל סטדיה. הנטפליקס של הגיימינג

גוגל סטאדיה היא בכל זאת העתיד של הגיימינג

איתמר מרילוס
האם כדאי ללמוד עיצוב גרפי בהאקריו?

האם עיצוב גרפי זו עבודה מבוקשת כיום?

איך לבחור פלטת צבעים לאתר מבחינת עיצוב גרפי

עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט: איך לבחור פלטת צבעים?

איתמר מרילוס
itzik-algrisi

בואו נכיר את איציק אלגריסי - ראש תחום תכנות ב-Java ודוט נט

סער כהן
×
רוצה לשמוע עוד?
botpixel

* יש להזין שם מלא

* יש להזין מספר טלפון

* יש להזין כתובת אי-מייל

מדיניות הגנת הפרטיות

X לקבלת
סילבוס
שיחה
צ'ט
לפרטים