אחד הרגעים הגורליים במציאת עבודה הוא הריאיון, הזמן בו המראיין/ המנהל העתידי שלך בוחנים אותך מבחינה אישית ומקצועית על מנת לדעת אם באמת תוכל להתאים לחברה. לכן לא משנה אם כבר החלטת מה כדאי ללמוד וסיימת את לימודייך באוניברסיטה או מכללת הייטק, אתה חייב להכיר את כללי הברזל הבאים על מנת לעבור את ראיון העבודה.

ככל שעובר הזמן, אתה תלמד ותשתפר בכל מה שקשור לראיונות עבודה, זה לא באמת תהליך שהוא קל. תתפלא לשמוע, שאפילו אנשים שנמצאים זמן רב בתחום שלהם, מתקשים קצת בראיונות העבודה אליהם הם מגיעים, הרי אין כיום קורסים מומלצים בכל מה שנוגע לתחום הזה.

יחד עם הניסיון הרב של מחלקת ההשמה שלנו, הרכבנו את הטיפים והכללים החשובים ביותר לריאיון עבודה, בוא נתחיל.

איך להתכונן לראיון עבודה בהייטק

1. השיחה הראשונה

שלחת למספר מקומות את קורות החיים שלך, לחלקם הם פחות התאימו (משלל נסיבות) וחלק רוצים להמשיך את התהליך איתך. לכן, הם ייצרו איתך קשר, חשוב להדגיש שכבר מהשיחה הראשונה הם בוחנים אותך ובודקים עד כמה תתאים לתפקיד אליו אתם רוצים להתמיין.

זאת אומרת, עליך לשים דגש על:

  • לענות כשאתה ערני ומפוקס, מבלי להישמע מנומנם או ישנוני.
  • אתה במקום רועש או בלי קליטה? תבקש כמה שניות של חסד ותגיע אל מקום שיוכלו לשמוע אותך כמו שצריך.
  • תהיה נחמד, אדיב ואפילו תשאל לשלומו של המטלפן, האדם שמעבר לטלפון הוא זה שיקבע האם אתה תמשיך בתהליך.

2. מה צריך לברר על החברה אליה אני מתראיין?

כבר הכרתי מספיק אנשים שהגיעו אל משרד הייטק, סוכנות דיגיטל או משרד פרסום ובכלל לא ידעו לאן הם באמת מגיעים.

זאת אומרת, הם כן הכירו את התחום של החברה אליה הם מתראיינים, אבל לא ידעו על איזה מוצרים היא עובדת ומפתחת או במידה ומדברים על סוכנות דיגיטל, הם לא בדקו מי הלקוחות שלהם.

הרי חיפוש קצרצר בגוגל יכול לבדוק לך בדיוק מה החברה עושה, עם איזה לקוחות היא עובדת, מה היא עשתה, ברגע שתגיע עם הידע המקדים הזה, אתה תוכל להיראות הרבה יותר רציני בריאיון.

מה ללבוש לראיון עבודה

3. מה ללבוש?

גם אם בדרך כלל אתה מעדיף ללבוש טי-שירט, מכנסיים קצרים וכפכפים (בדיוק כמו שלבשת במהלך לימודי הייטק), בריאיון עבודה זה הרבה פחות עובד, הרי אין על רושם ראשוני.

אז עשה לעצמך טובה, תדאג למכנסיים יפים שיחמיאו לגזרה שלך, חולצה מכופתרת (עדיפות לכזאת בצבע לבן או תכלת) ונעליים אלגנטיות.

אותם עקרונות לגבי תספורת (וזקן, במידה ויש לך), דאג לטפח את עצמך, למראיין זה חשוב. אגב, בישום ודאודורנט חשובים לא פחות.

4. באיזו גישה להגיע?

תגיע מחויך לריאיון, בוא עם המון גישה חיובית ושמור על אופטימיות, הרי גם המראיין בסך הכל בן אדם והוא מספיק מומחה בלהבין אם אתה לחוץ או לא, ככל שתגיע יותר משוחרר ונחמד כך יהיה לך קל יותר.

המראיין לא רק בוחן כמה אתה מקצוען או מוכשר, אלא את הגישה שלך ברמה האישית, שלדעת מעסיקים רבים, האישיות אינה פחות חשובה מהמקצועיות.

יחד עם זאת, אל תבוא בגישה שהיא "אובר-סחבקית" או נחמדה יתר על המידה, עדיין חשוב לשמור על רצינות ולהראות שאתה מקצוען אמיתי, כזה שבדיוק סיום את לימודיו אצל מכללת הייטק נחשבת.

5. מוטיבציה

לא משנה לאיזה תפקיד אתה נבחן, הכי חשוב שתראה שאתה מאוד נחוש ועם המון מוטיבציה, שאתה באמת רוצה את התפקיד, גם אם בתחילת הריאיון הוא לא הכי נראה לך, אין לך מה להפסיד במידה ותוכל להתקבל, לא?

מראיינים עם מספיק ניסיון, יודעים לקרוא אותך, גם אם לא תאמר זאת במילים, לפי שפת הגוף שלנו אפשר לדעת המון דברים.

לכן, תבוא עם הגישה הזאת ונסה לשכנע את עצמך, לעיתים, כשמגיעים למקום מסוים, אנחנו לא הכי מתחברים אליו, אבל, בחלק מהמקרים, אנחנו מפספסים הזדמנות להיכנס אל מקום נפלא שיוכל להיות המשפחה השנייה שלך.

6. שמור על נוחות

מרגיש קצת צמא לפני הריאיון אל חברת סייבר ואבטחת מידע?
שתה כוס מים, אפילו קח אותה איתך, אם חם לך אל תתבייש ותבקש להדליק את המזגן, אל תשב בריאיון אם אין לך "100% של ריכוז" בו ואם אתה לא מרגיש בנוח.

7. להיות מוכן להכל

קיימים המון מראיינים בשוק העבודה, חלקם שואלים שאלות ממש מוזרות, למשל: "תן לי תכונה אחת טובה ואחת רע שלך" (הקלישאה הזו אינה חלפה מהעולם לצערנו). אין ממה להתרגש, צריך בסך הכל לענות בצורה פוליטי-קורקט, לשמור על קור רוח ולהוביל להמשך הריאיון.

לפני ראיון עבודה לשמור על קור רוח

אין סיבה להיות לחוצים בזמן הריאיון

8. מה אופי המשרה?

קיימת הפרדה ברורה בין תחומים לבין המשרות הקיימות בו, לדוגמה, במידה ותרצה להיכנס אל עולם השיווק הדיגיטלי, יש הבדלים מהותיים בין תפקידי ה-SEO לבין ה-PPC.

בדקת לאיזו משרה אתה הולך? מצוין, לא פחות חשוב זה להדגיש את התכונות החיוביות שלך בהתאם לתפקיד, זאת אומרת, אם אלך להיבחן לתפקיד SEO, אדגיש שאני אדם שחשובה לו עבודה לטווח הרחוק, כזה שאוהב להתעסק במחקר וכו'. אילו אהיה איש PPC, אדגיש שאני אוהב מספרים, תוצאות מיידות וכו'.

לסיום, אני מקווה שההנחיות פה באמת עזרו לך על מנת להגיע אל הג'וב הנחשק הבא שלך, ובמידה ועדיין אתה לא סגור מה לעשות, עדיין ניתן להגיע אל מכללת הייטק שתשדרג לך את הקריירה.

מגוון הקורסים והמסלולים הקיימים אצלנו:

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה