כידוע, התפיסה הקלאסית בכל הנוגע לתנאי הקבלה לעולם ההייטק היא: אתה חייב ציון גבוה בפסיכומטרי ובמבחני הבגרות על מנת להתקבל לשם. אך לאחרונה התפיסה השתנתה, יותר ויותר מקומות, הן בהייטק והן בדיגיטל, מבינים כי ממש לא חובה שיהיה לך ציון גבוה בפסיכומטרי. כיוון שהם מסיקים שאין שום קשר בין תוכן המבחן לבין היכולות של אנשים להצליח בתעשייה. כך שכאלה שסיימו בהצלחה מרובה לדוגמה, קורס תכנות, יוכלו להגיע לענף הפיתוח והתוכנה בצורה המקצועית והאיכותית שיש.

כיצד המסלול הקלאסי עבד?

עד לפני כמה שנים טובות, בשביל להגיע לתעשיית ההייטק, היה נדרש ממך להיות עם ציון סכם גבוה במיוחד. מהו ציון סכם? שילוב ציוני ממוצע הבגרויות (כולל בונוסים) ומבחן הפסיכומטרי. כשלאחר מכן, עליך לעבור מסלול ארוך ומורכב באקדמיה, כשרק לקראת סיומו תוכל לעבוד בתחום ההייטק (וגם אז, רק במשרת סטודנט).

אבל כמו כל דבר בחיים, גם פה חל שינוי, והאמת? שהוא הרבה יותר הגיוני. החברות הגדולות ביותר במשק מבינות כי תואר אקדמי (שאליו מלווים מבחני הפסיכומטרי) אינו מדד לכמה העובד שלהם יהיה מוצלח או איכותי. לכן, לימודים ללא פסיכומטרי ואף ללא תואר כלל, יכולים להביא כל אחד למשרות מתגמלות.  

כיום, בעזרת קורס תכנות שהוא מספיק איכותי, מעמיק ופרקטי ניתן להגיע למשרת פיתוח תוכנה משתלמת ואיכותית בתעשיית ההייטק.

קריירה בהייטק ללא פסיכומטרי
ללמוד בכיף שלך בפסיכומטרי (בצחוק, כן?)

ואיך השיטה החדשה עובדת?

ספוילר – בשביל להיכנס לעולם ההייטק, ניתן כבר להיכנס ללימודים ללא בגרות או ציון גבוה בפסיכומטרי. אנחנו בהאקריו, החלטנו על שיטת סינון אחרת כלפיי הסטודנטים הפוטנציאליים שלנו. ראשית, עליך להיות עם רמת אנגלית בסיסית ביותר כשלאחר מכן עליך לעבור ראיון אישי עם אחד מיועצי הלימודים שלנו, שחיים ונושמים את התחום במשך שנים ארוכות.

לאחר שעוברים את הראיון האישי, מתחיל שלב המיון. שלב זה מורכב מ-4 עד 5 מפגשים. בהם 'טועמים' מהמון עולמות שונים מהתחום אותו לומדים. לצורך הדוגמה, אם מדובר על קורס סייבר ואבטחת מידע, יילמדו בשלב המיון את התכנים הבאים:

• הכרת המחשב
• מבוא למערכות הפעלה
• חומרה
• ציוד תקשורת
• פרוטוקול TCP/IP
• מערכות ווירטואליות
• תרגול הקמת רשת
• לינוקס בסיסי
• הדגמות של תקיפות
• תרגול פשוט לתקיפת שרתים
• הכרת ה-Cyber Attack Cycle

לאחר שעוברים על כל הנושאים הללו בצורה מקיפה, במשך 20 שעות (בערך) ובליווי אישי מכל מרצה, שמכירים את התכנים הללו כפי שהם מכירים את כף ידיהם. הסטודנטים ניגשים למבחן. כמובן שהמבחן הוא אך ורק על החומרים שנלמדו ולא על תכנים אחרים. כך שישנה שקיפות של מאה אחוז בנינו לבין הנבחנים.

מה קורה לאחר המבחן?

במידה והסטודנט עובר את המבחן בהצלחה, נחתם עמו חוזה למציאת עבודה בהתחייבות מצד מחלקת ההשמה של המכללה. במידה והסטודנט לא עובר את המבחן, או שהוא מבין שהתחום אינו מתאים לו, הוא מפסיק את התהליך עם המכללה וכספו מוחזר אליו (מלבד דמי הרישום העומד על סכום 250 ₪).

לאחר מכן, מתחיל הקורס המורחב. בו לומדים את כל היסודות, המטולוגיות והחומרים האקטואליים ביותר בתעשיית הייטק והדיגיטל. כבר לאחר כמה חודשים, הסטודנטים מקורס פיתוח אתרים יכולים לחשוב על תכנות מחשבים, בצורה המקצועית והאיכותית ביותר.

להשתלב בהייטק תוך כמה חודשים
להגיע לתעשיית ההייטק בתוך כמה חודשים

למה בעצם השתנתה הגישה בנוגע לבגרויות ופסיכומטרי?

אנחנו זוכים לעידן בו ישנן המון תהפוכות ושינויים בעולם ההייטק. הן מבחינת החומרים והתכנים שמכילים אותו והן מבחינת תנאי הקבלה. פייסבוק, גוגל, IBM ועוד חברות גדולות (וגם קטנות) מקבלות אליה בוגרי קורסים או מכללות הייטק. כי בסך הכל, ישנה הבנה שאין חפיפה בין יכולת של בן אדם והתוכן המקצועי שהוא מכיל לבין ציוני הבגרות שלו בגיל 18 או הציון שלו בבוחן הפסיכומטרי שהוא עושה לפני 3 או 4 שנים.

רוב ארגוני ההייטק והדיגיטל יודעים שבוגרי מכללות מגיעים עם ידע פרקטי ומעמיק, לעומת אלו שלומדים באקדמיה. זאת אומרת, שכבר בימיהם הראשונים בחברה יוכלו להניע תהליכים, להצליח לפתח ולכתוב שורות קוד (או לבצע בדיקות תוכנה, תלוי מה תפקידם כמובן). כך שיש להם יתרון מובהק על שאר המתמודדים המגיעות מן האקדמיה.

בשורה התחתונה, כל מי שחושב בעברו על תכנות למתחילים, שיווק דיגיטלי או כל תחום אחר בהייטק או בדיגיטל, יכול להגיש לעצמו את החלום. כל מה שהוא צריך לעשות זה לחשוב על קורס תכנות, דיגיטל, בדיקות תוכנה או כל אחד שהוא מספיק איכותי על מנת לצלול להייטק. וניתן לעשות זאת בתוך כמה חודשים בודדים מרגע התחלת הקורס.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה