יש לכם רעיון למשחק? בטוחים שעליתם על קונספט שהולך לטלטל את השוק? לפני שאתם רצים לשלב הפיתוח חשוב לשים לב לכללי הברזל האלו בשלב התכנון.

מגוון הפלטפורמות לגיימרים הוא רחב וכל אחת מהן הצליחה ליצור בידול מסוים שמכוון לקהל יעד שונה. כמו תמיד, במקרים שיש מספר אופציות, אחת השאלות שעולות בתחילת הדרך היא "באיזו פלטפורמה המשחק יעבוד הכי טוב?"

אז, כשמפתחים משחק איך יודעים באיזה פלטפורמה לבחור? חשוב לזכור שלמרות שאפשר לעשות המרות לפלטפורמות אחרות לא תמיד כדאי.

בסרטון אפשר לראות כמה דוגמאות למשחקים מעולים שכולנו מכירים כמו Wolfenstein ו-Streets of rage שברגע שהורידו את המקלדת והעכבר, נגיעה במסך נהפכה לדרך שבה השחקן יוצר אינטראקציה בעולם המשחק (או בקיצור הומרו למובייל). השינויים הללו, קטנים ככל שיהיו פגעו משמעותית בחוויית המשחק ובמקום ליהנות ממנו, החוויה של השחקן מלווה בהרבה תסכול.

מה קרה שם? אחד העקרונות הכי חשובים במהלך פיתוח משחקים נקרא "חווית השחקן" ששם את הדגש כיצד השחקן מרגיש כשהוא משחק בתוצר שלכם. ברגע שהשחקן מסתיר לעצמו את המסך כדי לשחק במשחק, הכל צפוף ובזמן אמת בקלות אפשר ללחוץ על הכפתור הלא נכון מפני שהכל קרוב במסך מובייל. בכך נהרס כל מה שהושג במאמץ רב, גם אם המשחק מתוכנן עד לפרטים הכי קטנים. כאשר אתה פוגע בחוויות השחקן אתה מבטיח לעצמך הרחקה של קהל מהמשחק.

אז איך אנחנו יודעים לאיזה פלטפורמה לפתח את המשחק שלנו? אם יש לנו רעיון למשחק איך אפשר לדעת איפה הפוטנציאל הגדול ביותר שלו? שימו לב לשלושת הטיפים הבאים כשאתם בתהליך פיתוח משחק.

פיתוח משחקים - קורס גיימינג

1) כמה המשחק מסובך

המשחק שלכם מפוצץ ביכולות? יש הרבה דברים שהשחקן צריך לקלוט לעכל ולהגיב אליהם? הלכתם על ז'אנר שליטה חדשני שהוא לא משהו שראינו לפני? אולי כדאי להיצמד למוכר. אני לא בטוח כמה יהיה נוח לשחק משחק שבו אתה צריך לתת לדמות שלך לשתות שיקויים בזמן אמת על הפלאפון או בVR. אין בעיה עם משחקים מסובכים ומורכבים, האומנות היא הדרך שבה מנגישים אותם לשחקן.

בתחילת קורס גיימינג ופיתוח משחקים הסטודנטים מציגים את הרעיונות שאותם יפתחו לפרויקט גמר. כבר בשלב הראשון אפשר להריח האם המשחק יהיה משחק מסובך שהשחקן יודע שהוא הולך לצלול לעולם או שיהיה ענייני ופשוט ככה שאפשר לשחק אותו באוטובוס.

משחק שמשלב עולמות בצורה מעולה זה -Super-Hot. משחק הפותח לVR והצליח מעל ומעבר למצופה. המשחק הוא משחק יריות ב- VR, הטוויסט הוא שכל עוד אתה לא זז המשחק נשאר בהילוך איטי. כאשר השחקן מתחיל לזוז המשחק מקבל קצב. אם אתה מספיק אמיץ ורץ כדאי מאוד שתדע מה אתה עושה אחרת תפסל ותחזור להתחלה.

זוהי דוגמה נהדרת לניצול המכאניקה והבנת הדרך בה אנחנו משחקים בVR.

חשיבה משחקית ועקרונות מהסוג הזה הם בדיוק מה שלומדים במהלך קורס פיתוח משחקים המוביל את הסטודנטים שלו צעד אחר צעד בדרך הנכונה ומראה להם איך ליצור משחק כמו שצריך.

2) מה התקציב שלכם

אתה ועוד חבר יושבים פעם בשבוע בסוף היום לפתח משחק? אולי לא כדאי לחשוב על כותר לקונסולה גדולה. רוב הציפיות מהמדיום הזה גבוהות מהרגיל ועלול להתקבל בזלזול אם לא יעמוד בסטנדרטים של השוק. חשוב להבין מה היכולות שלך ושל כל אחד מהאנשים שעובדים וכמה זמן אתם באמת יכולים להקדיש למשחק.

זה הכרחי ליצירת מטרה ברורה שניתנת להצגה בכדי להתאים אותה לתוכנית שלכם. אם יש לך תקציב גבוה להשכיר אנשי סאונד, אנשי שיווק מפתחים או מאיירים נוספים זה כבר עניין אחר. אבל חשוב לדעת מה היכולות של הצוות ולכוון אותם למקום ריאליסטי.

פיתוח משחקים באמצעות פלטפורמות שונות

3) מה הידע שלכם בפלטפורמות השונות

חשוב לא להתפרץ לשוק קיים. אם מעולם לא שיחקתם במשחקי מובייל כנראה שכדאי לחקור עוד קצת לפני שתפתחו משחק לפלטפורמה הזו. חשוב מאוד להכיר את השוק שאתה נכנס אליו, לדעת מה פחות עבד ומה יותר עבד נותן לך יתרון חשיבתי ותחרותי משמעותי על כל מי שלא מכיר את הפלטפורמה.

יותר מזה, יכול להיות שהמשחק ששולט בשוק כרגע דומה מאוד לקונספט שמתפתח אצלך בראש! וגם אם אתה מכיר את תעשיית המשחקים חשוב לדעת מה היכולות הטכניות שלך. לפתח עולם פתוח ועשיר כמו הסטנדרטים של השוק כיום בתחילת דרכך זו משימה שאולי תרצה לשמור לאחר כך אחרי צבירת ניסיון. לדעת איך ליצור משחק לאו דווקא מבטיח שהוא יצא כמו שדמיינתם או יעבור את הרף והאדישות של השחקנים. לכן חשוב להתייעץ עם מקצוענים בתחום ולא להתפרץ.

אלו הן רק חלק מהעקרונות שעוברים עליהן במהלך קורס גיימינג.
המורים שלנו דואגים לכוון ולהוביל את הסטודנטים אל המקומות המתאימים להם ביותר. כמו הסטודנט שלנו, שניר עמר שאוהב חידות וחשיבה מחוץ לקופסה. בליווי המורה שלנו הוא יצר חדר בריחה פיראטי.

רוצים גם לייצר משחק בעצמכם? הירשמו למועד הקרוב שלנו לקורס פיתוח משחקים.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה