בניית אפליקציות, נשמע כמו משהו ממש גדול, נכון? אין זה פלא בכלל. מאז שהסמארטפון לא יכול לנטוש את כף היד שלנו, וכשהוא מכיל כל כך הרבה אפליקציות, שמכניסות הרבה כסף, ישנם לא מעט יזמים שרוצים לפתח את האפליקציה שתשבור את השוק, ואולי אפילו להצליח למכור אותה. בדיוק כמו האקזיט ש-“Moovit” עשתה לא מזמן, כשנמכרה לאינטל בסכום של כמיליארד (!) דולר.

אז אם תמיד הסתקרנתם איך בכלל מפתחים אפליקציה, להלן מדריך קטנטן שיעניק לכם את כל מה שאתם צריכים. גילוי נאות: לא חושב שלאחר קריאת המדריך תוכלו לפתח בעצמכם גרסה משלכם ל-Waze, אבל אולי זה באמת יגרום לכם לחשב מסלול מחדש (הבנתם מה עשיתי פה?).

תכנות
שלב 1: רעיון, פתרון וצורך
למצוא רעיון עבור האפליקציה שתרצה לפתח זה ממש לא קל. מדובר בהליך ארוך שמצריך להוציא ממך את כל היצירתיות שבך. אבל נניח ולדוגמה, לא מצאת רעיון מסוים, תנסה לעבוד בדרך הפוכה קצת. זאת אומרת, בדיוק כפי ש-Waze עשו. הם הרי הבינו שישנן מספיק מכשירי GPS שיכולים לספק לך מידע בדרכים וכיצד להגיע ממקום למקום, אך אף אחד לא חשב על בעיה אחרת, והיא כמובן: הפקקים. לכן, ברגע שהם פיתחו את האפליקציה, כל נהג יידע ב-LIVE היכן הוא נמצא, ומהו המסלול האולטימטיבי אליו הביתה, לעבודה או סתם לבקר את ההורים.

המלצה שלי – פשוט תביטו מסביב ותראו אילו בעיות שונות צצות לנו במהלך היום. החל מפעולות שגרתיות שמלוות אותנו עד לתחביבים קטנטנים. תתפלאו לשמוע, אבל עד כמה שיש המון אפליקציות שקיימות היום. השוק עדיין קטן, ויש עוד המון לאן להתפתח.
ממש במהלך 2019, הסטודנטים שלנו מקורס פיתוח אפליקציות, פיתחו בהתנדבות עבור 'בית אקשטיין' אפלקציית רדיו. בה יוכלו התלמידים של המקום להאזין לרדיו, להנחות תוכניות וכו'.

פיתוח

לאחר שכבר פחות או יותר גיבשתם רעיון, אני אישית אמליץ לך לוודא שאותו צורך לפיתוח שלה באמת קיים, מספיק חיפוש זריז בגוגל בשביל לראות אם אנשים באמת שואפים ומחפשים את המושג הזה. זאת אומרת, נניח ואחשוב על אפליקציית של יצירת טיולים בחול, אני אחפש בגוגל: איך לטייל בחול בלי מדריך או טיולים בחול עם אפליקציה ולראות לאילו תוצאות מגיעים.

שלב 2: משפך, פלואו ופיצ'רים
הרי מעבר לרעיון יפה, חשוב שהאפליקציה שניצור תהיה חיונית לקהל היעד שלנו. כזאת שאנשים באמת ירצו להשתמש בה. לי אישית כבר קרה כמה וכמה פעמים, שראיתי פרסומת נחמדה עבור אפליקציה מסוימת, אבל בסופו של דבר, כשהשתמשתי בה, בתוך מספר דקות נטשתי אותה כי הביצוע, התכנון וחווית המשתמש שלה היו ממש רעים.
מה שעליכם יהיה לעשות זה לכתוב את התסריט המדויק אותו המשתמש העתידי יעבור, החל מהרגע שהוא יקליק על הפעלת האפליקציה, עד לסיום השימוש בה. ככל שתפרטו יותר את התסריט הזה, ככה יהיה לכם קל לבנות את האפליקציה בצורה הטובה ביותר.
לכל המשפך הזה, יצרפו רשימת פיצ'רים, שיהוו אבן דרך מאוד חשובה בכל צעד קטנטן שהיוזר/המשתמש יעשה.

שלב 3: חשיבות והכרחיות
אוקיי, אז לאחר שבאמת הצלחנו למפות כל הפיצ'רים והמיפוי של המטרה שלנו, חשוב לנו להישאר מפוקסים, לכן, בואו נישאר עם הפיצ'רים היחידים שהם הכרחיים. כאלו שהם באמת מהליבה האמיתית של האפליקציה שלנו. לא צריך לבחור אוי, זו נראית לי כמו אופציה חמודה להוסיף בשלבים הראשונים של הפיתוח. כי בשביל להוסיף פיצ'רים חמודים שיוסיפו טאץ' נחמד – יש לנו זמן. ועוד הרבה ממנו. בינתיים, עלינו לחסוך בזמנים ועלויות. ורק לאחר מכן להגיע לשם.


שלב 4: עיצוב ופיתוח
עיצוב האפליקציה וחווית המשתמש בה הם חלק בלתי נפרד מהאפליקציה. אין צורך לא לתת לזה תשומת לב, לכן, יש להשקיע בכך בכל הכח והאנרגיות. אין לכם כישורי עיצוב? תמצאו מעצב שכן יוכל לעשות זאת.

ולאחר מכן, מגיע השלב החשוב ביותר, הלא הוא הפיתוח. מדובר ברגעים החשובים ביותר בהגשמת החלום של יצירת האפליקציה. לכן אצלנו, במהלך קורס פיתוח אפליקציות אונליין, בנינו את מערך הסילבוס האיכותי והטוב ביותר שילמד אותך לעומק את כל הנושאים הבאים:

  • בניית אתרים ב-HTML 5: זוהי שפת תגיות בסיסית ביותר בעולם האינטרנט. במהלך שלב זה, לומדים כיצד בונים בניית טפסים, טבלאות, רשימות ועוד.
  • עיצוב דפים באמצע CSS 3.0: זוהי שפת הגדרה המשתייכת לעיצוב גרפי. איתה ניתן להפריד בין הגדרת תוכן דפי האינטרנט ובין עיצובם הכולל הגדרות של פונטים, צבעים, אנימציה דינאמית ועוד
  • JavaScript: זוהי שפת התכנות צד לקוח הפופולרית והמוכרת ביותר בעולם
  • jQuert ו-Bootsrtarp
  • מבוא ל-Java
  • תכנות, פיתוח אפליקציות ותכנות מתקדם בשפת Swift: שפת התכנות לאייפון
  • פיתוח אפליקציות מתקדם ל-Android
  • פיתוח בשפת Kotlin

במהלך הלימודים של פיתוח אפליקציות מובייל במכללה שלנו, לא נתעסק רק בתאוריה ואיך הדברים עובדים, אלא גם בפרקטיקה, כך שתיק העבודות והפרויקטים של הבוגרים שלנו יהיו ברמה הגבוהה ביותר. זאת על מנת שיוכלו להפיק אפליקציה עבור המיזם שלהם בעצמם או להתברג בתעשיית ההייטק.


שלב 5: מעקב ואנליטיקה
אחרי כל מוצר שמפותח, חשוב שיהיה לנו מעקב עליו, כיצד הביצועים שלו עובדים, מה הוא עושה. זה הליך בכל מערך של בנייה אפליקציה. לכן, פקחו עיניים, שימו לב להורדות, בעזרת תוכנה כמו Flurry, יהיה לנו מידע כמה לקוחות וגולשים הורידו את האפליקציה שלנו.

שלב 6: הפקת לקחים
אחד מהשלבים שתמיד מסקרנים אותי, לא משנה אם מדובר במהלך שיווקי, פרסומי או כל דבר אחר. לקבל את הנתונים הסטטיסטים, הביקורות, ההערות וגם ההארות, ולדעת מה להפיק מהם. ואילו השלכות יהיו על המוצר בעקבות כך.
אז ממש לקראת הסיום, כי באמת כבר כתבתי הרבה, אני אישית ממליץ בראש ובראשונה ללמוד פיתוח אפליקציות, הן בשביל לדעת לעשות זאת בעצמכם, והן בשביל להבין את התחום לעומק. אגב, דבר נוסף שחשוב לשים עליו את הדגש הוא אבטחת המידע של המוצר שלכם. תחשבו שאם תעשו את כל ההליך הפיתוחי שבסופו של דבר, האקר אחד בודד יוכל לפרוץ ולגנוב לכם את כל המידע.
מדובר בתהליך מורכב, אבל הוא כל כך מספק, ואני בעצמי ראיתי כיצד סטודנטים רבים שלנו פיתחו אפליקציות עם רעיונות מדהימים. בניית אפליקציות זה הליך מורכב, אבל בסופו של דבר, אם יודעים לעשות אותו נכון, הוא יכול לגרום לעושר ולאושר רב.

לעוד כתבות
צ׳אט בוואטסאפשיחהלפרטים והרשמה